تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ شغال بی رحمی که تو شکار پرنده ها حسابی قهاره و رو هوا میگیرتشون

در این ویدئو می‌بینیم که شغال به پرندگان حمله می‌کند و آن‌ها را در یک حمله غافلگیرانه در زمین و آسمان شکار می‌کند.

شایانیوز- شغال ها متعلق به خانواده سگ سانان هستند که با روباه و گرگ هم خانواده می باشند و از لحاظ ظاهری هم با آن ها شباهت دارند. شغال ها مثل شیر ها، فیل ها و کفتار ها اغلب به صورت گروهی و در گله هایی که بین ۱۰ تا ۳۰ عضو دارد زندگی می کنند.  آن ها به شدت  نسبت به قلمروی خود حساس هستند و آنجا را با ادرارشان نشانه گذاری می کنند. جالب است بدانید که شغال ها معمولاً به صورت زوج‌های تک‌ همسر هستند که همیشه با هم زندگی می‌کنند و از قلمرو خود در مقابل شغال‌های دیگر دفاع می‌کنند.

شغال نر و ماده با کمک یکدیگر لانه زیرزمینی درست می کنند که فرزندان خود را در آن جا به دنیا می آورند. شغال ماده در هر زایمان صاحب ۲ تا ۴ توله می شود. این توله ها در ابتدا بسیار کوچک و نابینا هستند و وزنشان کمتر از نیم کیلو گرم می باشد. آن ها به مراقبت مادر نیاز دارند و غذای کم و نرم مصرف می کنند. بعد از گذشت ۱۰ روز توله ها چشم باز کرده و در ۲ ماهگی می توانند غذای جامد بخورند.

این توله ها به دلیل جثه کوچک معمولا مورد حمله عقاب ها، پلنگ ها و کفتارها قرار می گیرند و اکثر آن ها تا ۱۴ ماهگی زنده نمی مانند. مادر معمولا برای محافظت توله ها هر چند هفته لانه اش را عوض می کند. بعد از ۶ ماه شغال های جوان آماده شکار می شوند و در سن ۱۱ ماهگی یا والدین خود را ترک کرده و خانواده خود را تشکیل می دهند یا برای مراقبت از توله های دیگر نزد والدین خود می مانند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *