تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز جهانی بدون دخانیات در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی بدون دخانیات در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق روز جهانی بدون دخانیات در تقویم سال 1403 چه روزی است؟

 

تاریخ دقیق روز جهانی بدون دخانیات در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق روز جهانی بدون دخانیات در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۳/۱۱

جمعه – ۱۱ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی بدون دخانیات در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۵/۱۱/۲۲

الجمعه – ۲۲ ذوالقعده ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی بدون دخانیات در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۵-۳۱

Friday – 2024 May 31

 

کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال ۱۹۸۷ میلادی برای نخستین بار، ۳۱ ماه می را با عنوان روز جهانی بدون دخانیات نامگذاری کردند. در طول سال‌های گذشته تاکنون، این روز برگزیده، باعث رویارویی و بعضاً مقاومت‌هایی در سراسر جهان از جانب دولت‌ها، سازمان‌های بهداشت عمومی، افراد سیگاری، تولیدکنندگان محصولات دخانی و فعالان عرصه صنعت دخانیات شده است.

روز جهانی بدون دخانیات به منظور تشویق افراد در راستای ترک محصولات دخانی و توجه به تاثیرات گسترده تنباکو بر سلامت انسان‌ها در سراسر جهان به این اسم، نامگذاری شده است.

هر ساله به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات یا به تعبیر دیگر روز جهانی بدون تنباکو، اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح کشور با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام می‌شود. هدف از این اقدامات، حمایت طلبی برای اجرای سیاست‌های موثر بر کاهش مصرف دخانیات و ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استعمال دخانیات است.

با توجه به این که بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله سکته‌های قلبی، یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان امروز محسوب می‌شوند، موضوع روز جهانی بدون دخانیات سال ۲۰۱۸ میلادی نیز دخانیات و بیماری قلبی با شعار” TOBACCO BREAKS HEARTS” از سوی سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده بود.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *