تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز جهانی شیر مادر در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی شیر مادر در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق روز جهانی شیر مادر در تقویم سال 1403

 

تاریخ دقیق روز جهانی شیر مادر در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق روز جهانی شیر مادر در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۵/۱۱

پنج شنبه – ۱۱ اَمرداد ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی شیر مادر در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۶/۰۱/۲۶

الخمیس‬ – ۲۶ محرم ۱۴۴۶

تاریخ دقیق روز جهانی شیر مادر در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۸-۰۱

Thursday – 2024 August 01

 

همه ساله اول آگوست بنام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده، در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته میشود. هدف از نامگذاری این روز تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است.

“آن ونمن” مدیر اجرایی یونیسف: «هفته جهانی تغذیه با شیر مادر همچنین به ما فرصتی می دهد تا خانواده ها و مردم را از مزایای تغذیه زود هنگام و انحصاری با شیر مادر آگاه کنیم و یونیسف به حمایت، ترویج و پشتیبانی از تغذیه با شیر مادر متعهد است.

اهمیت تغذیه با شیر مادر شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار، بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده است. بسیاری از روایات وارده در دین اسلام و در میان متون فقهی، مدت آن را حدود دو سال مشخص کرده اند.

پزشکان نیز می گویند کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می کنند، از میزان هوش و توان جسمی بالاتری نسبت به سایر نوزادانی که از دیگر منابع غذایی تغذیه می کنند، بر خوردارند.

سال هااست که نقش اساسی تغذیه با شیر مادر در رشد وسلامت کودکان وهمچنین سلامت مادران شناخته شده است . وبه تنهائی درشش ماه اول تولد برای شیرخوار کافی است ودر شش ماه دوم تولدانرژی لازم پنجاه درصد از شیر مادر وپنجاه درصد از تغذیه تکمیلی تامین میشود

آموزش به مادران هنر است که به مادران گفته شود همه مادران قادر به شیر دادن هستند وباید این باور به مادران تفهیم گردداز طرف دیگر حمایت جامعه از زنان وحمایت خانواده از مادران اهمیت ویژه دارد .

نکته مهم دیگر آموزش کارکنان بیمارستان ها ومراکز درمانی است که بتوانند پاسخ گوی مادران به گونه صحیح باشند چون اگر نا آگاهانه به سوال مادری پاسخ داده شود بد آموزی مصیبت وار خواهد بود در دو تا سه هفته اول تولد مهمترین زمان سوال برانگیز مادران خواهد بود.

تغذیه با شیر مادر زیربنای سلامت و بقای زنان و کودکان و پایه و اساس توسعه و آینده کشور است. افزایش تغذیه مطلوب با شیرمادر می تواند از مرگ بیش از ۸۲۳ هزار کودک و ۲۰ هزار مادر در هر سال پیشگیری نماید.

همچنین به پیشگیری از تمام انواع سوء تغذیه کمک می کند، امنیت غذایی۱ شیرخواران و کودکان خردسال را تامین می کند، و در نتیجه به مردم و ملت ها برای خروج از چرخه گرسنگی و فقر کمک می کند.

سوء تغذیه، ناامنی غذایی و فقر، میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و سدی در برابر توسعه پایدار است.

هفته جهانی تغذیه با شیر مادر

شیرمادر برای شیرخواران و کودکان نوپا مغذی ترین غذا و از لحاظ مواد ایمونولوژیک بسیار قوی است، غذایی است که می تواند موجب تکامل مغز شود و هیچ ماده غذایی دیگری این ویژگی را ندارد.

تغذیه با شیر مادر تکامل شناختی و ضریب هوشی( IQ ) کودکان را تقویت می کند و در نتیجه به طور قابل توجهی امکان تحصیلات، مشارکت در نیروی کار و کسب درآمد را در طول عمر ارتقا می دهد.

بی توجهی و از دست دادن این مرحله بحرانی از رشدِ مغز در طول دوران کودکی می تواند منجر به زیان های قابل توجه شناختی و اقتصادی شود.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *