تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز جهانی مالاریا در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی مالاریا در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق روز جهانی مالاریا در تقویم سال 1403

 

تاریخ دقیق روز جهانی مالاریا در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق روز جهانی مالاریا در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۲/۰۶

پنج شنبه – ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی مالاریا در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۵/۱۰/۱۶

الخمیس‬ – ۱۶ شوال ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی مالاریا در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۴-۲۵

Thursday – 2024 April 25

 

۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا است.

مالاریا یک بیماری جدی است که به دلیل نیش حشرات عفونی انتشار پیدا کرده و باعث ایجاد تب و لرز می شود و اگر به طور کامل درمان نگردد ، علائم آن کشنده خواهد بود. در حقیقت بیش از دویست میلیون انسان هر ساله به مالاریا مبتلا می شوند و تقریباً ۱.۲ میلیون انسان هر سال بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. حتی در دنیای مدرن هم بیش از نیمی از جهان ، هنوز در معرض خطر این بیماری قابل پیشگیری و درمان هستند. اگرچه اقدامات زیادی در دو دهه اخیر بر علیه این بیماری انجام شده است اما هنوز هم خبرهای بدی از آن به گوش می رسد. جهان هنوز تا نابود کردن این مورد کشنده فاصله زیادی دارد. روز مالاریا به دلیل ارائه کردن راهکار های پیشنهادی و استراتژی ها نام گذاری شده است.

روز جهانی مالاریا در کل جهان شناخته شده است و هدف آن ، کنترل و افزایش اطلاعات و آگاهی در مورد این بیماری چالش برانگیز می باشد. این روز همچنین به کل جهان آموزش می دهد که چگونه در برابر مبارزه با بیماری مالاریا اقدامات مختلف را به انجام برسانند و به کنترل و مبارزه با بیماری های عفونی که در جامعه شیوع پیدا کرده است ، بپردازند. روز مالاریا روزی است که افراد با یکدیگر جمع می شوند و فعالیت هایی را برای این بیماری انجام می دهند و به دنبال راه هایی برای درمان مالاریا هستند. این روز بین المللی در سال ۲۰۰۷ نام گذاری شد که سازمان جهانی سلامت هم با آن موافقت کرد.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *