تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز جهانی هموفیلی در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی هموفیلی در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق روز جهانی هموفیلی در تقویم سال 1403 چه روزی است

 

تاریخ دقیق روز جهانی هموفیلی در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق روز جهانی هموفیلی در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۱/۲۹

چهارشنبه – ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی هموفیلی در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۵/۱۰/۰۸

الأربعاء‬ – ۰۸ شوال ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی هموفیلی در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۴-۱۷

Wednesday – 2024 April 17

 

۱۷ آوریل هر سال به عنوان روز جهانی هموفیلی برای بالا بردن آگاهی مردم جهان نسبت به این بیماری تعیین شده است.

روز جهانی هموفیلی توسط فدراسیون جهانی هموفیلی در سال ۱۹۸۹ نامگذاری شد و تاریخ آن را ۱۷ آوریل (مصادف با ۲۸ فروردین) مشخص کردند که این تاریخ تولد موسس سازمان عمومی به نام فرانک اسکنابل نیز است.

هدف روز جهانی هموفیلی ، افزایش آگاهی در مورد بیماری و دیگر اختلالات خونریزی و همچنین جمع آوری پول بیشتر برای افرادی است که توان پرداخت هزینه درمان را ندارند.

هموفیلی اولین بار در قرن دهم کشف شد؛ هنگامی که درمانگران روی افراد مختلفی مخصوصاً مردان که به دلیل خونریزی بعد از یک آسیب دیدگی کوچک جان خود را از دست داده بودند ، آزمایشات مختلفی انجام دادند. در آن زمان نام بیماری هموفیلی ، ابولکاسیس بود و متاسفانه به دلیل تکنولوژی محدود روز ، غیر ممکن بود که بتوانند شرایط را به درستی تحلیل کنند.

تحقیقات تاریخی مختلفی در مورد هموفیلی انجام شده بود . این تحقیقات معمولاً روی اعضای خانواده های شاهنشاهی اروپایی تمرکز بیشتری داشت و اغلب بیماری های آن ها را در آن زمان با اسپیرین که رقیق کننده خون است ، انجام می دادند که علائم هموفیلی را بدتر می کرد .

سپس در سال ۱۸۰۳ دکتر “جان کنارد اتو” از فیلادلفیا شروع به مطالعه مبحثی به نام خونریزی کرد و این مطالعه را گسترش داد و متوجه شد که این یک بیماری ارثی و ژنتیکی است که از مادران سالم به مردان انتقال پیدا می کند. هموفیلی در سال ۱۹۳۷ به دو نوع تقسیم می شد : هموفیلی آ و ب.

هیچ درمانی تا به امروز برای هموفیلی کشف نشده است اما این بیماری را می توانند با فاکتور های منعقد کننده خون روی یک پایه منظم کنترل کنند و از خونریزی های شدید جلوگیری شود.

بیماری هموفیلی بر اساس نوع کمبود هر فاکتور به چند نوع تقسیم شده است. در بدن انسان ۱۳ نوع فاکتور انعقادی ، از جنس پروتئین وجود دارد. شایع ترین نوع آن بیماری «ون ویلبراند» و سپس کمبود فاکتور هشت یا هموفیلی A و بعد از آن کمبود فاکتور ۹ یا بیماری هموفیلی B است. بیماری هموفیلی برحسب شدت به انواع شدید ، متوسط و خفیف تقسیم می شود.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *