تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز هنرهای نمایشی در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز هنرهای نمایشی در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق روز هنرهای نمایشی در تقویم سال 1403

 

تاریخ دقیق روز هنرهای نمایشی در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق روز هنرهای نمایشی در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۱/۰۷

سه شنبه – ۰۷ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز هنرهای نمایشی در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۵/۰۹/۱۵

الثلاثاء – ۱۵ رمضان ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز هنرهای نمایشی در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۳-۲۶

Tuesday – 2024 March 26

 

هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است. این روز، عاملی برای ایجاد پیوند جهانی بین هنرمندان تئاتر است. هفتم فروردین یادآوری می کند که هنر تئاتر زنده است و هنرمندان می توانند در سراسر جهان با یکدیگر در ارتباط باشند.

تئاتر آن شاخه از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان‌ها در برابر مخاطبان یا تماشاگران می‌پردازد. تئاتریک هنر دراماتیک است و پنج قرن قبل از میلاد مسیح در آتن و روم به وجود آمد و سپس در آثار قرون وسطی، رنسانس و بعد در عصر جدید اروپا ادامه یافت.
منظور از تئاتر یک مجموعه هنری یا یک نظام سازمان یافته هنری است که پیش از هر چیز به متن یا نمایشنامه و سپس به کارگردان نیاز دارد و شامل بازیگری، صحنه آرایی، مجسمه آرایی، موسیقی، سخنوری، نور‌پردازی، نقاشی، معماری …. است.
کسانی که درباره بوجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گویند سرچشمه آن از آیین‌هاست. آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می گویند، مثل مراسم عروسی یا مراسم سینه زنی در ماه محرم در ایران و مراسم رقص های مخصوص در کشورهای دیگر. انسان همیشه دوست داشته است به اتفاقاتی که خارج از اراده و میل اوست تسلط داشته باشد و این ویژگی اصلی تئاتر است.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *