تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ شگرد گورکن عسل خوار واسه رسیدن به غذای خوشمزه همه رو غافلگیر کرد

تنها راه گورکن عسل‌خوار برای رسیدن به غذای استفاده از ابزار است، مهارتی که گورکن‌ها را به عنوان یکی از باهوش‌ترین حیوانات مشخص می‌کند.

شایانیوز- در این ویدئوی مهیج، محققان یک گورکن عسل خوار را تحت یک آزمایشی منحصر به فرد قرار می‌دهند؛ یک خوراکی خوشمزه در داخل یک جعبه قرار داده شده است، اما مشکل اینجاست که جعبه از روی زمین معلق است! پس چگونه گورکن کوچک به جایزه خود خواهد رسید؟ 

اگرچه گورکن عسل‌خوار برای لذت بردن از یک غذای خوشمزه هیجان زده است، اما این غذا در یک جعبه پازل که از روی زمین معلق است قرار داده شده است. این بدان معناست که گورکن باهوش ما نمی‌تواند از درخت پایین بیاید تا آن را به دست آورد و همچنین نمی‌تواند از روی زمین به آن برسد.

تنها راه گورکن عسل‌خوار برای رسیدن به غذای خوشمزه‌اش استفاده از ابزار است، مهارتی که گورکن‌های عسل‌خوار را به عنوان یکی از باهوش‌ترین حیوانات روی کره زمین مشخص می‌کند، درست در کنار فیل‌ها و شامپانزه‌ها.

رودک-یا-گورکن-عسل-خوار

در این ویدئو می‌بینید که گورکن آشکارا مشتاق خوردن غذای خود است. با این حال، پس از چند تلاش ناموفق و مشاهدات سریع، قفسی را به زیر جعبه هل می‌دهد که به او امکان دسترسی آسان به پاداش به دست آمده خود را می‌دهد. چیزی که این آزمایش نشان می‌دهد این است که گورکن‌های عسل‌خوار در واقع می‌توانند از ابزار استفاده کنند!

بار‌ها و بارها، گورکن‌های عسل‌خوار سطحی از توانایی شناختی را نشان داده‌اند که حتی با شامپانزه‌ها هم رقابت می‌کند. این حیوانات شگفت‌انگیز می‌توانند به سرعت یاد بگیرند که مشکلات پیچیده را حل کنند، مانند باز کردن چفت‌ها و بیرون آوردن طعمه از زیر زمین. آن‌ها حافظه شگفت‌انگیزی دارند و می‌توانند مکان انبار‌های غذا را تا دو سال پس از کردن غذا در آن‌ها به خاطر بیاورند. گورکن‌های عسل‌خوار توانایی شگفت انگیزی در تشخیص و به خاطر سپردن انسان‌ها دارند. آن‌ها حتی از ابزار‌هایی برای کندوکاو استفاده می‌کنند، مانند کندن چوب برای یافتن موریانه ها. همه این‌ها نشان دهنده سطح چشمگیر هوش و تدبیر در گورکن عسل‌خوار است و آن‌ها را به یکی از جذاب‌ترین حیوانات تبدیل می‌کند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *