تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ پلنگی که میخواست جوجه تیغی رو شکار کنه خودشو خونین و مالین کرد

در این ویدئو پلنگی را خواهید دید که قصد دارد یک جوجه تیغی را شکار کند. تعقیب و گریز بین پلنگ و جوجه تیغی حدود ۱/۳۰ ساعت طول می کشد.

شایانیوز- حیات وحش صحنه رزم و تعقیب و گریز حیوانات مختلف می باشد و آن ها همواره برای بقاء خود در تلاش هستند. در این دنیای عجیب و غریب و البته پر از شگفتی یک اصل کلی وجود دارد هر کی زورَش بیشتر باشد زنده می ماند پس اگه نخوری میخورنت.

در این ویدئو پلنگی را خواهید دید که قصد دارد یک جوجه تیغی را شکار کند. تعقیب و گریز بین پلنگ و جوجه تیغی حدود ۱/۳۰ ساعت طول می کشد. در طول این مدت پلنگ گرسنه چندین بار استراحت کرد و تیغ های جوجه تیغی را از دستان خود جدا کرد. این جوجه تیغی شجاع طوری از خود دفاع کرد که در نهایت پلنگ از شکار او منصرف شده و آتش بس اعلام کرد! حالا که صحبت از جوجه تیغی شد خوب است توضیحات مختصری راجع به این حیوان بدهیم.

جوجه تیغی یا خارپشت جانوری پستاندار است که در مجموع ۱۷ گونه متفاوت دارد. این جانور به‌ وسیلهٔ خارهای پشتش از خود دفاع می‌کند. این خارها در واقع موهایی تو خالی هستند که کراتین موجود در آن‌ها باعث تیزی و سفتی شده‌ و برخلاف باور عمومی سمی نیست. جوجه‌تیغی‌ها اغلب در هنگام احساس خطر خود را به صورت گلوله درمی‌آورند به طوری‌که تمام تیغ‌های آن‌ها رو به سمت بیرون قرار می‌گیرد. تمام گونه‌های جوجه تیغی از این مکانیسم دفاعی بهره‌مند هستند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *