تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ پلنگی که چسبیده بود به گراز اما انگار شکار کردن یادش رفته بود

در این ویدئو پلنگی را می بینید که تقریبا ۲ دقیقه گراز را زیر نظر گرفته اما در پایان ظاهراً فراموش می‌کند که چگونه شکار کند!

شایانیوز- گراز ها گونه ای از حیوانات وحشی هستند که با عنوان خوک وحشی هم شناخته می شوند. آن ها در جنگل های پست، بیشه‌زارها، نیزارها و بوته‌زارهای کنار رودها و مرداب ها زندگی می‌کنند. بیشتر در شب ها فعال هستند و از غذاهای گیاهی مانند ریشه، ساقه و برگ درختان، دانه‌های مختلف، غلات، حبوبات، میوه‌جات و غذاهای حیوانی چون حشرات، بی‌مهره‌های کوچک و جوندگان و لاشه حیوانات بزرگ تغذیه می‌کنند. گراز ها مثل شیر ها، کفتار ها و شغال ها به صورت جمعی زندگی می کنند.

این حیوانات سر بزرگ، چشم‌هایی کوچک، پوزه‌ای بلند و پاهای نسبتاً کوتاهی دارند. موهایشان زبر و مایل به سیاه و قهوه‌ای است. میانگین وزن گرازها بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم می‌باشد اما تفاوت وزن در میانشان زیاد دیده شده به طوری که گرازهایی به وزن ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم هم وجود دارند.

ببر، گرگ، پلنگ، خرس و کفتار شکارچیان طبیعی گرازها هستند. شکارچیان بچه گرازهای کوچک معمولا مارهای بزرگ، پرندگان شکاری بزرگ و بسیاری از گربه‌سانان وحشی هستند.

در این ویدئو که در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی ضبط شده پلنگی را می بینید که تقریبا ۲ دقیقه گراز را زیر نظر گرفته و پس از کمین، خود را به نزدیک ترین نقطه به شکار می‌رساند، اما در پایان ظاهراً فراموش می‌کند که چگونه شکار کند! به محض اینکه گراز متوجه حضور پلنگ می‌شود به شکل برق آسا پا به فرار می‌گذارد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *