تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ یوزپلنگ از بین کلی طعمه اطرافش رفت سراغ شترمرغ و لقمه پیچش کرد

در این ویدئو دو شترمرغ را خواهید دید که یکی از آن ها می تواند با خوش شانسی از دست یوزپلنگ فرار کند و زنده بماند.

شایانیوز- شترمرغ‌ ها پرندگانی بزرگ و بدون توانایی پرواز هستند که بومی جنوب صحرای آفریقا می باشند. این پرندگان که به عنوان بزرگ‌ترین پرنده جهان شناخته می‌شوند سرعت بسیار بالایی دارند و می توانند با سرعتی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت بدوند. قد شترمرغ ها گاهی تا ۲.۷ متر هم می‌رسد که البته تقریباً نیمی از این اندازه مربوط به گردنشان می‌باشد! وزن شترمرغ‌های نر می‌تواند بیش از ۱۵۰ کیلوگرم باشد اما ماده‌ها اندازه کوچکتری داشته و وزنی بیش از ۱۴۵ کیلوگرم ندارند. شترمرغ‌ها بدنی گرد و بزرگ دارند اما سر آن‌ها به نسبت اندازه کل بدنشان بسیار کوچک‌تر است.

شترمرغ علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین پرنده روی زمین است، بزرگ‌ترین تخم را نیز در میان تمام پرندگان دارد. تخم این پرنده دارای پوسته‌ای ضخیم، براق و کرم رنگ است که قطری معادل ۱۵ سانتی متر و وزنی حدود ۱.۴ کیلوگرم دارد. دوره رشد تخم شترمرغ بین ۳۵ تا ۴۵ روز است اما با وجود این مدت کوتاه، تنها کمتر از ده درصد تخم‌ها تبدیل به جوجه می‌شوند.

در این ویدئو دو شترمرغ را خواهید دید که یکی از آن ها می تواند با خوش شانسی از دست یوزپلنگ فرار کند اما دیگری بدشانس است و به دلیل حرکت آرام، به چنگال سه یوزپلنگ وحشی افتاده و جان خود را از دست می دهد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *