المیرا دهقانی بازیگر نقش یاسمن در سریال گرگ و میش

در این پست المیرا دهقانی بازیگر نقش یاسمن در سریال گرگ و میش را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

2048144

المیرا دهقانی بازیگر سینما و تئاتر ایرانی است.

به گزارش ایمنا، المیرا دهقانی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما متولد ۵ شهریور ۱۳۷۰ در شیراز است او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته صنایع غذایی بوده ولی آموزش بازیگری را از سال ۱۳۸۸ و تحت نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز آغاز کرد. او در کنار بازیگری، در عالم موسیقی نیز تجربیاتی دارد و بخشی از اوقات خود را به نواختن سازهای بادی می‌گذارند.

کارنامه هنری المیرا دهقانی

المیرا دهقانی از سال ۱۳۸۸ در کلاس های بازیگری شرکت و در سال ۱۳۹۰ برای نخستین بار در تئاتر «زمین آبی‌است مثل پرتقال» به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی به ایفای نقش پرداخت. سپس در تئاترهای مختلفی در تهران و شیراز با کارگردان‌هایی نظیر: سیامک کمالی سروستانی، محمد یعقوبی، امیررضا کوهستانی، میترا مؤمنی، رضا ثروتی و همایون غنی‌زاده همکاری کرد.

المیرا دهقانی در تئاتر پرتره ناتمام از کلاغ سفید به کارگردانی سپیده کریمی در سال ۱۳۹۲ به ایفای نقش پرداخت و سرانجام در فستیوال بین المللی دانشکده هنر توانست بورسیه بازیگری را از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین در کشور استونی به دست بیاورد و یک دوره بازیگری «از تمرین تا اجرا» را در تالین گذراند. از جمله افتخارات المیرا دهقانی می‌توان به نامزدی دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در نوزدهمین دوره جشن حافظ اشاره کرد. المیرا دهقانی در آثار تلویزیونی و سینمایی زیادی به ایفای نقش پرداخته است اما سریال «لحظه گرگ و میش» بود که برای او شهرت بالایی را به ارمغان آورد.

2048145

آثار هنری المیرا دهقانی

  • فیلم سینمایی
سال نام فیلم کارگردان
۱۴۰۲ پرویز خان علی ثقفی
۱۳۹۹ سیاه باز حمید همتی
۱۳۹۷ فصل ماهی سفید قربان نجفی
  • مجموعه تلویزیونی
سال نام مجموعه کارگردان
۱۳۹۹ آقا مرتضی سید ابوالفضل سنگ سفیدی
۱۳۹۸ بعد از آزادی محمدعلی باشه‌آهنگر
۱۳۹۷ لحظه گرگ و میش همایون اسعدیان
۱۳۹۶ سایه بان جمشید محمودی
نوید محمودی
پرستاران شهرام شاه حسینی
۱۳۹۵
هشت و نیم دقیقه شهرام شاه حسینی
۱۳۹۳ همه‌چیز آنجاست شهرام شاه حسینی
  • شبکه نمایش خانگی
سال نام فیلم کارگردان پخش
۱۴۰۲ شریک جرم مازیار میری نماوا
۱۴۰۰ خسوف مازیار میری
حرفه‌ای مصطفی تقی‌

خانواده المیرا دهقانی

المیرا دهقانی در یک خانواده پرجمعیت و ۶ نفره بزرگ شده است، پدر ایشان دندانپزشک و اهل اصفهان و مادرش خانه دار و شیرازی است. المیرا دهقانی ۳ خواهر بزرگتر از خود دارد که یکی از خواهرانش ساکن ایتالیاست.المیرا دهقانی در ۳۱ سالگی خبر ازدواج خود را رسانه ای کرد.

2048146

سریال لحظه گرگ و میش

لحظه گرگ و میش مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی همایون اسعدیان نویسندگی مونا انوری‌زاده و همایون اسعدیان است. بازیگرانی هم چون زنده‌یاد حسام محمودی، فاطمه گودرزی، لیلا بلوکات، سیامک احصائی، فرید سجادی حسینی، شهره سلطانی، اردشیر کاظمی، علیرضا کمالی نژاد، فرشید زارعی فرد و المیرا دهقانی در سریال «لحظه گرگ و میش» ایفای نقش کرده‌اند. داستان این مجموعه، روایتگر فراز و فرود خانواده‌ای اصیل و ایرانی، در طول سه دهه است که با محوریت زندگی تنها دختر خانواده، یاسمن، که از دههٔ ۶۰ با حوادث گوناگونی، از قبیل جنگ، تحولات اقتصادی و اجتماعی و … آغاز و تا زمان معاصر، ادامه خواهد داشت.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

1720013614 2049231

شاهین حسین پور مدیر مارکتینگ گروه فناوری اطلاعات هلو:

در این پست شاهین حسین پور مدیر مارکتینگ گروه فناوری اطلاعات هلو: را در اختیارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *