تیتر خبرها

الناز ملک بازیگر آیسان سقوط کیست؟ قُمری خوش تراشی که با این چشا تو دل داعش فتنه انداخت

سکانس هایی از مینی سریال سقوط با نقش آفرینی الناز ملک حسابی تو شبکه های اجتماعی وایرال شده و میشه گفت کلی حاشیه ساز هم شده

شایانیوز- مینی سریال سقوط به کارگردانی سجاد پهلوان زاده این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، سریالی که مهاجرت پر سر و صدای یکی از بازیگران آن، حمید فرخ نژاد حواشی زیادی برای آن ایجاد کرد.

نقش اصلی این سریال که آیسان نام داره رو الناز ملک ایفا می کنه بازیگری که متولد سال ۱۳۷۴ است و فعالیت هنری خود را با حضور در کلاس‌ های آموزش بازیگری امیر دژاکام آغاز کرد.

الناز ملک در ۲ فیلم کوتاه به نام‌ های «کافه فراموشی» و «چاه سرخ» وارد عرصه بازیگری تئاتر شد و در دو نمایش به نام‌ های «مکبث» و «ایوب‌ خان» به کارگردانی امیر دژاکام نقش آفرینی کرد.

پیش از «سقوط» ایفاگر نقشی کوتاه در سریال «آنتن»، یکی دیگر از مجموعه های شبکه نمایش خانگی بود.

unknown_105497128_2597529037171440_7802245918036326067_n

unknown_79383241_166272821257318_5352820534790164630_n

الناز ملک ‌‌سریال «سقوط» کیست؟

سریال «سقوط» یک شخصیت محوری و مهم دارد که اتفاقات بر پایه سرنوشت او پیش می‌رود: زنی به‌نام آیسان. سازندگان سریال به‌جای استفاده از بازیگران مطرح، نقش را به کسی سپرده‌اند که هنوز در اول راه است: الناز ملک.

ابتدای متن در خصوص کارنامه کاری خانوم ملک باهم صحبت کردیم اما خب احتمالاً کسی خانم ملک را با آن سریال ها به یاد نخواهد آورد. «سقوط» آدرس بازیگری الناز ملک است که بعد از سه قسمت نشان داده صاحب استعداد در این زمینه است. طبعا نمی‌توان ایرادهایی که به‌واسطه تجربه کم به بازی‌اش وارد است را نادیده گرفت اما او در مجموع بازیگری آینده‌دار است.

Soghut_02_07

برای الناز ملک همه شرایط مهیا بوده است تا توان خود را به رخ بکشد؛ چه در بخش آغازین داستان که مخاطبان شاهد عاشقانه او و همسرش (ژاکان با بازی سجاد بابایی) بودند و چه حالا که در دست داعشی‌ها گرفتار آمده. از قضا بخش دوم فرصت بهتری است تا بازیگر توانایی خود در نمایش احساسات درونی چون ترس، یأس و امید را اثبات کند.

الناز ملک چنین کرده و بهره لازم از «سقوط» را برده است و نام خود را در جغرافیای بازیگری ایران ثبت کرده. 

Soghut_02_01

سکانسی جذاب از سقوط که حسابی وایرال شد

سریال سقوط با حواشی مهاجرت فرخ نژاد به آمریکا تونست در شبکه های اجتماعی حسابی بر سر زبان ها بیوفته و وقتی هم که شروع شد با چندتا از سکانس های این سریال تو اینستاگرام حسابی وایرال شد. یکی از این سکانس ها اونجایی بود که ام عبیده می خواد آیسان رو برای یکی از رهبران داعشی انتخاب کرده و اون رو به یک اتاق می بره ازش می خواد لباس هاش رو دربیاره…… اوج این سکانس که خیلی مود توجه قرار گفت لحظه ای بود که ام عبیده بعد از دیدن اندام و بدن آیسان تبارک الله می گه….

وقتی رهبر داعشی ها به هر قیمتی آیسان و می خواد!

بعد از اینکه ام عبیده آیسان رو به ابو خالد نشون میده البته نه کامل بلکه ابوخالد فقط چشم های آیسان و می بینه می خواد ه جو که شده آیسان رو بدست بیاره حتی اینکه عدّه آیسان هم هنوز تموم نشده اصلاً براش مهم نیست و فقط می خواد با رسیدن به آیسان آتشی که تو وجودش افتاده رو خاموش کنه!

سقوط تقلید کاملی از شبی که ماه کامل شد؟

خبرگزاری فارس در مطلبی به انتقاد از این سریال پرداخت و آن را تقلید کاملی از فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار دانست.

فارس در این مطلب نوشت: قصه و روایت فیلم «سقوط» آشکارا متاثر از فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار است. بررسی عناصر و شخصیت‌ها نشان می‌دهد که قسمت اول این سریال مو به مو از روی این فیلم شناخته شده کپی شده است.

svdhg

در تحلیل نهایی بررسی قسمت های اول این سریال نشان می‌دهد که این اثر یک کپی برابر اصل از فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» خانم نرگس آبیار است. 

عناصر مشترک این دو اثر آنچنان زیاد است که هر مخاطبی که هر دو اثر را دیده باشد می‌تواند شباهت‌های آن‌ها را دریابد. «شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی است که درگیر عشق جوانی می‌شود و در ادامه قصه، به مرور آرامش عشقی که از ابتدا مخاطب را نیز همراه خود کرده از بین می‌رود. در سفر اجباری دختر و مهاجرتش از ایران به پاکستان این روایت به آرامی پوست انداخته و فیلم درگیر ماجرا‌های تروریسم می‌شود و از یک ملودرام اجتماعی به فیلمی تراژیک تبدیل می‌شود.

25

به طور کلی سریال «سقوط» یک کپی تمام عیار از فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» است، از این رو قسمت اول این سریال فعلا هیچ چیزی اضافه بر آن به مخاطب نداده است، باید منتظر ماند تا ببینیم در ادامه مسیر روایت این سریال به کجا کشیده می‌شود. آیا همچنان اثری دسته دوم و کپی خواهد ماند یا مخاطب را وارد دنیای تازه‌ای خواهد کرد؟



منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *