اهمیت مخروط و کله قندی ترافیکی

در این پست اهمیت مخروط و کله قندی ترافیکی را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

2043858

وقتی در مورد انواع مختلف تجهیزات کنترل ترافیک فکر می کنیم، مخروط های ترافیکی اغلب اولین چیزهایی هستند که به ذهنمان خطور می کند. این ابزارها هم از نظر شکل و هم از رنگ قابل شناسایی هستند، برای دیده شدن و هدایت افراد به روش های بسیار خاص طراحی شده اند.

با این حال، برای مبتدیان صنعت یا افراد آموزش ندیده، این موارد ممکن است زیاد به نظر نرسند. شما باید درک درستی از کاربرد مخروط ترافیکی و اهمیت مخروط های ترافیکی داشته باشید تا بتوانید در این زمینه کاری موفق شوید.

مخروط های ترافیکی همچنین برای رزرو مناطق خاصی از یک محل کار برای تجهیزات سنگین و کارهای بزرگتر و خطرناک تر استفاده می شود. این کار برای هشدار دادن به عابران پیاده و کارگران اطراف از خطر در آن بخش است. استفاده از مخروط ها را می توان با علائم احتیاط و موانع نیز ترکیب کرد.

رنگ مخروط ترافیک جاده ای مختلف به چه معناست؟

در اینجا یک راهنمای سریع برای معانی مخروط‌های جاده‌ای با رنگ‌های متفاوت که اکنون در جاده‌های یافت می‌شوند، آمده است:

  • سبز و سفید : این مخروط ها برای نشان دادن دسترسی رانندگان به یک خط تولید و قرار داده شده اند.
  • زرد و سفید : این مخروط ها نشان می دهد که هیچ توقفی مجاز نیست . استفاده از آنها در مناطقی با حجم ترافیک سنگین یا ترافیک سریع مهم است.
  • آبی و سفید : مخروط های ترافیکی آبی و سفید برای نشان دادن سازه های بالای سر استفاده می شود و اطمینان حاصل می کند که رانندگان وسایل نقلیه بلند از برخوردهای احتمالی آگاه هستند. این مخروط ها همچنین می توانند برای نشان دادن کابل های سقفی و همچنین ساختارهای ثابت استفاده شوند. گاهی اوقات مخروط ها دارای نوار زرد هستند.
  • سبز : این مخروط ها برای نشان دادن ورودی به محل کار استفاده می شود. این می تواند به رانندگان کمک کند تا تشخیص دهند چه زمانی باید سرعت خود را کاهش دهند و ترافیک روبرو را بررسی کنند.
  • زرد : برای کمک به کارگران در شناسایی نزدیکی کابل های فشار قوی بالای سر استفاده می شود. اینها به ویژه برای رانندگان وسایل نقلیه بلند مفید هستند و به محافظت از آنها در برابر احتمال رانندگی از طریق کابل ها کمک می کنند.

2043858

کاربرد کله قندی ترافیکی

ترافیک و قوانین چیزی است که صرف نظر از مکانی که بازدید می کنید باید مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است که جریان ترافیک از مکانی به مکان دیگر متفاوت است و قوانین و مقررات نیز متفاوت است. در میان کشورهای توسعه یافته، ایالات متحده طبق آمار سال ۲۰۱۹ دارای جمعیت عظیمی در حدود ۳۲۹ میلیون نفر است. این عدد بسیار زیاد نیز به وضوح جریان ترافیک در کشور را به تصویر می کشد.

یک علامت یا نشانگر برجسته که همه ما با آن روبرو می شویم “مخروط ترافیک” است. آنها در برخی از جاده ها دیده می شوند و قطعا معنی زیادی دارند.

مخروط های ترافیک یکی از بازیگران اصلی در بحث مدیریت ترافیک هستند. این یک واقعیت شناخته شده است که این مخروط ها به اندازه کافی کارآمد هستند تا ترافیک را از کار در حال انجام یا هر نوع خطری منحرف کنند.

آنها عمدتاً به رنگ نارنجی هستند که یکی از روشن ترین رنگ ها است. در حال حاضر این مخروط‌های نارنجی دارای نوارهای نئونی، بازتابنده یا درخشنده هستند تا در شب‌های تاریک نیز قابل مشاهده باشند.

نوارهای انعکاسی همراه با مخروط‌های ترافیکی قرار می‌گیرند تا حتی در شب تاریک هم قابل مشاهده باشند. جدا از نوارهای بازتابنده، چراغ های چرخشی در بالای مخروط ها وجود دارد که کار را برای رانندگان بسیار آسان می کند. پایه مخروط های ترافیکی صاف است که آنها را برای ایستادن در جاده ها پایدار می کند. وزن و ارتفاع کاملاً طوری طراحی شده است که به دلایلی مانند هوا یا وسایل نقلیه از بین نرود. دلیل این امر پلیمر منعطف، پلی وینیل کلرید، نرم کننده و غیره است. بخش های مخروطی مخروط های ترافیکی عموما توخالی هستند.

اندازه های مخروط ترافیک

آیا می دانستید که مخروط های ترافیکی در اندازه های مختلفی تولید می شوند و بنابراین برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. اندازه های استاندراد مخروط های ترافیکی را در اینجا بررسی خواهیم کرد.

  • مخروط های ترافیکی ۷۱ سانتی متر ۴ کیلوگرمی که برای کاربردهای بزرگراه استفاده می شود.
  • مخروط های ترافیکی ۷۱ سانتی متر ۳ کیلوگرمی در خیابان های محلی استفاده می شود.
  • مخروط های ترافیکی ۴۵ سانتی متر ۱کیلوگرمی در حالی که کار نقاشی خط در جاده ها در حال انجام است استفاده می شود.
  • مخروط های ترافیکی ۳۰ سانتی متر ۵۰۰ گرمی بیشتر برای استفاده در فضای داخلی و خارجی استفاده می شود.

جدا از مخروط‌های ترافیکی که در جاده‌ها و بزرگراه‌ها ظاهر می‌شوند، در برنامه‌های داخلی مانند شرایط خطرناک در یک مرکز خرید شلوغ، احتیاط یا منحرف کردن مردم از استفاده از اموال عمومی، چاله‌ها در جاده‌ها، منطقه کودکان، مغازه‌های بسته استفاده می‌شوند. کاربرد هر چه که باشد، باید توجه داشت که هر کدام بر اساس محل و موقعیت اطراف، چیزی را نشان می دهند.

اهداف اصلی استفاده از مخروط و کله قندی ترافیکی

هدف اصلی مخروط های ترافیکی تامین ایمنی و ارسال هشدار به افرادی است که در جاده ها رانندگی می کنند. این مخروط ها بیشتر نشان می دهد که برخی از ساخت و سازها در حال انجام است یا اینکه منطقه برای رانندگی امن نیست. بنابراین، هر زمان که یک مخروط ترافیکی در جاده مشاهده کردید، برای احتیاط باید کمی سرعت خود را کاهش دهید. وجود مخروط های ترافیکی بسیار ضروری است زیرا به منطقه پیش رو اشاره می کند و بنابراین، ممکن است هنگام رانندگی در جاده ها از هر گونه حادثه ایمن بمانید. مخروط های ترافیکی نیز برای تغییر مسیر وسایل نقلیه استفاده می شوند. آنها یک راه آسان و ساده برای گفتن به رانندگان در جاده هستند که ترافیک خطرناکی در پیش است. در نتیجه، رانندگان می توانند با توجه به شرایط، تصمیم اساسی بگیرند.

2043858

۵ دلیل اصلی برای استفاده از مخروط ترافیکی

مخروط های ترافیک، چه نارنجی یا سفید، به بخشی از زندگی روزمره ما در بیشتر کلان شهرهای شهری تبدیل شده اند. مدیریت این شهرها و تمامی اقامتگاه ها، ساخت و سازها و جاده های مدرن نیازمند تابلوها و پست هایی است که موارد خاصی را نشان می دهد. همانطور که چراغ‌های راهنمایی جریان ترافیک را نشان می‌دهند، مخروط‌های راهنمایی نیز نشان می‌دهند که در اطراف چه می‌گذرد. موارد زیادی در زندگی روزمره وجود دارد که نیاز به استفاده از مخروط های ترافیکی دارد.

این مخروط ها به رنگ های درخشان برای افزایش دید رنگ آمیزی می شوند. رنگ مخروط ترافیک یا مخروط جاده نیز توسط دولت مشخص می شود زیرا رنگ های مختلف برای اهداف مختلف استفاده می شود. رنگ مخروط برای شناسایی نوع ریسک استفاده می شود، از این رو رنگ های مختلف نشان دهنده انواع مختلفی از خطرات هستند. مخروط‌های نارنجی عمدتاً در بزرگراه‌ها یا جاده‌های اصلی برای هشدار به مردم در مورد «خطر احتمالی» استفاده می‌شوند، مخروط‌های قرمز برای «خطر قریب‌الوقوع» و مخروط‌های زرد برای خطری که ممکن است تهدیدکننده زندگی نباشد استفاده می‌شود.

  1. برای هشدار دادن به مردم در مورد خطرات

کسب‌وکارها و بخش‌های ترافیک جاده‌ای باید از مخروط‌های ایمنی ترافیکی برای محافظت از رانندگان و عابران پیاده در برابر مناطق خطرناک و جاده‌های حفر شده استفاده کنند.

  1. استفاده از مخروط برای ساخت و ساز

کارگاه های ساختمانی به دلیل خطر بالقوه ریزش آوار یا قلوه سنگ همیشه تهدیدی برای عابران پیاده هستند، بنابراین استفاده از مخروط های نارنجی یا سفید باعث می شود که مکان ها برای افرادی که از محل عبور می کنند بیشتر دیده شوند.

  1. هدایت ترافیک

مخروط های ترافیک یا مخروط های جاده نشانه های قابل مشاهده ای را برای مردم فراهم می کنند و باید برای نشان دادن مسیرها و خروجی ها به پارکینگ ها و فضاهای پارکینگ زیرزمینی در مراکز خرید و مجتمع های اداری استفاده شوند.

  1. هدایت جمعیت

مخروط ها ممکن است برای رویدادها یا اجتماعات عمومی استفاده شوند تا مردم از مناطقی که خارج از محدوده یا ملک خصوصی هستند آگاه شوند.

  1. نشان دادن مکان های خاص

همچنین مواردی وجود دارد که دولت ممکن است استفاده از مخروط های ترافیکی را برای اهداف خاصی مانند نشان دادن مکان هایی مانند فوریت های پزشکی یا اماکن دیگر اعمال کند.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

2045515

دانلود زخم کاری ۳ قسمت ۳ فصل ۳ انتقام (زخم کاری فصل سوم قسمت سوم) ترافیک رایگان

در این پست دانلود زخم کاری ۳ قسمت ۳ فصل ۳ انتقام (زخم کاری فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *