تیتر خبرها

با این پنج میان وعده هم گرسنگی شبونَت رو رفع کن هم خواب خوبی داشته باش؛ خوشمزه و سالم

اگر از جمله افرادی هستید که نیمه شب ها هم احساس گرسنگی می کنید با این میان وعده های سالم می تونید هم گرسنگیتون رو رفع کنید هم خوب بخوابید.

شایانیوز- همه ما خوب میدانیم که غذا خوردن دیر هنگام در شب میتواند کیفیت خواب ما را تحت تاثیر خود قرار بدهد به علاوه این که باعث اضافه وزن و چاقی نیز می شود، از طرف دیگر عدم برخورداری از یک خواب خوب و با کیفیت می تواند باعث بهم خوردن خلق و خوی شما نیز بشود که در نتیجه آن روز بعد شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، بنابراین یک وعده یا میان وعده شبانه به ویژه اگر دیر وقت باشد تاثیرات زیاد و ناخوشایندی بر روی ما خواهد داشت.

با همه این اوصاف احتمالا برای همه شما بارها و بارها پیش آمده که بسته به شرایط مجبور شده اید تا دیر وقت بیدار بمانید و هنگام کار کردن احساس گرسنگی نیز داشته باشید. خب این مسئله امر کاملا طبیعی است اما خوردن یک وعده کاملا یا سنگین همچنان می تواند تاثیرات مختل کننده خود را بر روی بدن ما بگذارید، پس حالا باید با گرسنگی شبانه چکار کرد؟ در ادامه ما به شما برخی از خوراکی ها و تنقلاتی را معرفی می کنیم که مصرف آن ها در شب نسبت به دیگر مواد خوراک ای که احتمالا در آشپزخانه شما پیدا می شوند ضرر کمتر ی دارند.

پنج میان وعده سالم در شب:

۱.کیوی

کیوی به خصوص در نیمه دوم سال به وفور پیدا میشود، این میوه جزو معدود میوه هایی است که حاوی مقدار زیادی سروتونین میباشد که اثر آرام بخشی دارد و به همین خاطر می تواند رد بهتر خوابیدن شما کمکتان کند به علاوه اینکه باعث کاهش میل به کربوهیدرات نیز می شود و از آن جایی که بسیار کم کالری نیز می باشد یک انتخاب خوب به عنوان میان وعده ای شبانه به حساب می آید.

بهترین میان وعده های شبانه

۲.ماست

ماست منبع عالی از کلسیوم حساب می شود. ماست یونانی علاوه بر کلسیم از سطح بسیار خوبی پروتئین به ویژه کازئین نیز برخوردار است. مطالعاتی که تا کنون صورت گرفته اند نشان میدهند که مصرف پروتئین می تواند به مهار گرسنگی کمک کند. البته که ماست های ساده و بدون چربی نیز می توانند گزینه های جایگزین خوبی باشند.

۳.دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل حاوی منیزم می باشند که وجود میزان مناسب آن با خواب خوب ارتباط مستقیم دارد، به علاوه این که آن ها سرشار از تریپتوفان نیز می باشند و خوردن مقداری سیب یا کشمش به همراه این دانه ها باعث می شود تا تریپتوفان های موجود در دانه ها به سمت مغز هدایت شوند و درنتیجه آن مغز ملاتونین بسازد.

بهترین میان وعده های شبانه

۴.تخم مرغ

تخم مرغ ها از هر لحاظ که فکر کنید میان وعده ای سالم و مغذی برای تمام طول روز به حساب می آیند. یک عدد تخم مرغ آب پز می تواند گزینه خوبی برای میان وعده شبانه باشد. از آن جایی که تخم مرغ ها حاوی سطح بالایی از پروتئین هستند می توانند به کاهش گرسنگی کمک کنند، به علاوه این که یک عدد تخم مرغ فقط ۷۲ کالری دارد که میزان زیادی به حساب نمی آید.

۵.موز و کره بادام زمینی

به گزارش شایانیوز، یک عدد موز کوچک به همراه یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدودا ۱۹۰ کالری در اختیار شما قرار میدهد که نه تنها زیاد نیست بلکه حتا ممکن است بتواند به شما کمک کند تا خواب بهتری داشته باشید. از طرفی دیگر بادام زمینی و موز می توانند مقداری ملاتونین نیز در بدن شما تولید کنند که به خواب بهتر شبانه کمک می کند.

بهترین میان وعده های شبانه

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *