با متروی استانبول از کجاها میتوان دیدن کرد؟

در این پست با متروی استانبول از کجاها میتوان دیدن کرد؟ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

2039783

در چند دهه اخیر شهر استانبول ترکیه در ردیف پرگردشگرترین مقاصد جهان قرار گرفته است و خیل عظیمی از جهانگردان به طور مرتب به آن سفر می‌کنند. طبیعی است که چنین مقصد پرمسافری سیستم حمل و نقل مناسبی هم در اختیار داشته باشد و وسایل نقلیه مختلفی برای استانبول‌گردی در دسترس گردشگران قرار داشته باشد.

از میان همه آنها مترو یکی از پرطرف‌دارترین‌ها است زیرا سه ویژگی مقرون به صرفه بودن، راحت بودن و سریع بودن را به طور یکجا دارد. اگر شما هم جزو گردشگران استانبول هستید در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم با مترو استانبول از کجاها می‌توان دیدن کرد؟

میدان تکسیم: قلب شهر استانبول

تقریباً محال است که به استانبول سفر کنید اما از میدان تکسیم گذر نکنید زیرا میدان تکسیم را می‌توان قلب این شهر دانست. انبوهی از جاذبه‌های تاریخی، مراکز تفریحی تجاری و هتل‌های شهر در این محدوده قرار دارند. خلاصه آنکه به احتمال قوی اولین جایی که به آن خواهید رفت میدان تکسیم خواهد بود. خط مترو M2 که از ایستگاه هاجی عثمان شروع و تا ایستگاه ینی کاپی امتداد دارد مسافران را به تکسیم می‌رساند. آنهایی که قصد بازارگردی، کافه یا رستوران‌گردی در پرازدحام‌ترین خیابان این شهر یعنی خیابان استقلال را هم دارند می‌توانند با همین خط مترو خود را به این خیابان برسانند. در صورتی که بلیط استانبول به تهران را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید سفرتان را به پایان برسانید هم می‌توانید در برگشت از میدان تکسیم با خط مترو M11 که به تازگی هم افتتاح شده است به فرودگاه جدید استانبول بروید.

مسجد ایا صوفیه: بنایی با تلفیق چشم‌نواز نمادهای غربی و شرقی

به جرئت می‌توان گفت هیچ یک از جاذبه‌های تاریخی استانبول به اندازه مسجد ایا صوفیه معروف و پرطرف‌دار نیست. به‌طوری که این مسجد اغلب به عنوان نماد شهر استانبول شناخته می‌شود و اگر قرار باشد با یک تصویر که برای همه نشانگر شهر استانبول باشد را در نظر بگیریم آن تصویر نمای زیبای مسجد ایاصوفیه است. برای آنکه با مترو به این جاذبه معروف و مهم بروید لازم است از یکی از ایستگاه‌های خط مترو M2 نظیر ایستگاه مترو تکسیم سوار مترو شوید و بعد از آن در سلطان احمد از مترو پیاده شوید. دست آخر بعد از یک پیاده‌روی کوتاه و در کمتر از ده دقیقه ورودی مسجد پیش روی شما است.

کاخ توپکاپی: قصری سلطنتی با صدها روایت تاریخی

استانبول است و کاخ‌ها و قصرهای تاریخی که علی‌رغم قدمت تاریخی زیادشان هنوز هم ظاهر پر زرق و برق و چشمگیرشان را حفظ کرده‌اند و در دل باغ‌هایی با طبیعت دل‌فریب جا گرفته‌اند. تقریباً همه گردشگرانی که راهی استانبول می‌شوند از همان زمان رزرو بلیط هواپیما به فکر بازدید از کاخ‌های استانبول هستند. کاخ توپکاپی هم یکی از معروف‌ترین و تماشایی‌ترین آنها است که در صدر لیست بهترین کاخ‌های استانبول قرار دارد. برای آنکه بتوانید با مترو به دیدن این کاخ بروید لازم است خودتان را به ایستگاه مترو تکسیم برسانید و بعد از آنکه در ایستگاه اسکله کاباتاش از مترو پیاده شوید مابقی مسیر را با تراموا خط T1 سپری کنید.

2039783

آکواریوم سی لایف: جایی برای سیر در شگفتی‌های زیر آب

آکتواریوم سی لایف استانبول جزو بهترین و جالب‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که قدم زدن در طول دالان شیشه‌ای آن درست مانند قدم زنی در زیر دریا و عبور از میان صدها موجود دوست داشتنی دریایی است. بیشتر مسافرانی که به طور خانوادگی به استانبول سفر می‌کنند این مجموعه را در فهرست برنامه‌های بازدید خود قرار می‌دهند. برای بازدید از این مجموعه کم نظیر لازم است به منطقه بایرام پاشا رفت. با خط مترو M1A می‌توان به این منطقه رفت. اگر بخواهید از مرکز شهر با مترو به بایرام پاشا بروید باید بعد از سوار شدن به خط مترو M2 از ایستگاه میدان تکسیم در ایستگاه آخر یعنی ینی کاپی پیاده شوید و بعد از آنجا سوار مترو خط M1 شوید و بعد در ایستگاه چهارم به نام بایرام پاشا از مترو پیاده شوید.

مسجد سلیمانیه: شاهکاری از معماری عثمانی

نام مسجد سلیمانیه همواره جزو فهرست بایدهای استانبول‌گردی قرار داشته است. مسجدی که به عنوان دومین مسجد تاریخی مهم در استانبول شناخته می‌شود و معماری کم نظیرش آن را از دیگر مساجد این شهر متمایز کرده است. با کمک خط M2 مترو می‌توانید به این مسجد بروید. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو این خط به مسجد سلیمانیه ایستگاه هالیک از سمت شمال و ایستگاه وزنه جیلر از ناحیه جنوب هستند. بعد از آنکه از ایستگاه مترو شوید تنها با چند دقیقه پیاده‌روی به یکی از شاهکارهای معماری عثمانی می‌رسید.

برج گالاتا: سازه‌ای سمبلیک از قرون وسطی

برج گالاتا یکی از سازه‌های تاریخی شهر استانبول است که امروزه به یکی از نمادهای این شهر تبدیل شده است و جزو چند جاذبه معروفی است که گردشگران استانبول از آن دیدن می‌کنند. برای آنکه با مترو به دیدن برج معروف گالاتا بروید لازم است از یکی از ایستگاه‌های مترو در مسیر خط مترو M2 سوار مترو شوید و در ایستگاه متروی شیشاخانه پیاده شوید. از آنجا تنها چند قدم تا این برج بلند آوازه و دیدنی فاصله دارید و با کمتر از ۵ دقیقه پیاده‌روی به برج می‌رسید.

2039783

آب انبار باسیلیکا: بنای زیرزمینی اسرارآمیز

آب انبار باسیلیکا هم جزو آن دسته جاهای دیدنی است که هر قدر هم زمان کمی برای استانبول‌گردی داشته باشید باز هم باید از آن دیدن کنید. این آب انبار در واقع یک موزه زیرزمینی محسوب می‌شود که با دیدن معماری آن و گذشت بیش از ۱۵۰۰ سال از ساخت آن هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. برای آنکه با مترو به دیدن این بنای تاریخی و اسرارآمیز بروید لازم است چند خط مترو را عوض کنید. به این صورت که ابتدا از یکی از ایستگاه‌های مترو خط M11 سوار مترو شوید و بعد از ایستگاه ینی کاپی پیاده شوید. بعد در ایستگاه ینی کاپی سوار خط مترو M1 شوید و در نهایت در ایستگاه سلطان احمد پیاده شوید. از آنجا کافی است چند دقیقه پیاده‌روی کنید تا به حمام برسید.

بازار بزرگ استانبول: بازار سنتی خوش رنگ و لعاب

بازار بزرگ استانبول جزو قدیمی‌ترین بازارهای سنتی و سرپوشیده در کل دنیا است که در صدر پر بازدیدترین جاهای گردشگری این شهر نیز قرار دارد. گردشگران در حین گشت و گذار در استانبول به این بازار می‌روند تا علاوه بر تماشای معماری سنتی آن به شکم‌گردی و خرید سوغات مشغول شوند. با سوار شدن در یکی از ایستگاه‌های خط مترو M2 و پیاده شدن در ایستگاه وزنچیلار می‌توانید با یک قدم‌زنی چند دقیقه‌ای خود را به این بازار برسانید.

کلام آخر

مترو یکی از بهترین شیوه‌ها برای استانبول‌گردی با قیمت مقرون به صرفه و تقریبا سریع است. ما هم در این مطلب به این سوال پرداختیم که با مترو استانبول از کجاها می‌توان دیدن کرد؟ البته مکان‌ها و جاذبه‌هایی که در این مطلب از آنها نام بردیم تنها برخی از اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول هستند که با مترو می‌توان به آنها رفت و جاذبه‌های بیشتری هم هستند که می‌توان با مترو از آنها دیدن کرد. بعلاوه توصیه می‌کنیم برای آنکه بتوانید نزدیکترین ایستگاه مترو به مکانی که در آن حضور دارید را پیدا کنید و از آنجا با مترو به بازدید از هر یک از این جاذبه‌ها بروید از قبل نقشه مترو استانبول را دانلود کنید و همراه داشته باشید و بعد از این طریق با پیدا کردن شماره خط مترویی که ذکر کردیم مسیرتان را به راحتی پیدا کنید.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

1719056677 1945047

سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی + نحوه ثبت نام وام، درخواست و شرایط

در این پست سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی + نحوه ثبت نام وام، درخواست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *