تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز جهانی فرزند اول در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی فرزند اول در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق روز جهانی فرزند اول در تقویم سال 1403

 

تاریخ دقیق روز جهانی فرزند اول در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق روز جهانی فرزند اول در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۳/۲۰

یکشنبه – ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی فرزند اول در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۵/۱۲/۰۲

الأحد‬ – ۰۲ ذوالحجه ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی فرزند اول در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۶-۰۹

Sunday – 2024 June 09

یکی از روزهای عجیبی که در تقویم جهانی نامگذاری شده است برای فرزند اول است، تاریخ  این روز در تقویم میلادی روز دومین یکشنبه ماه ژوئن است.

روز فرزند در بسیاری از کشورها مختلف دنیا برگزار می شود و در سراسر جهان جشن می گیرد روز فرزند اول در دومین یکشنبه ماه ژوئن در سال ۱۸۵۶ توسط دکتر به نام شارل لئونارد که کشیشی در کلیسای مجارستانی در شهر ماساچوست نام گذاری شد. دکتر لئونارد خدمات ویژه ای را اختصاص داد و برای کودکان برگزار کرد. دکتر لئونارد این روز رز را نامگذاری کرد، ولی بعدها به گل یکشنبه و سپس روز جهانی فرزند اول نامگذاری شد.

برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ در کشور ترکیه در تاریخ  ۲۳ آوریل روز فرزند اول رسما اعلام و تعطیل ملی شود . روز کودک از سال ۱۹۲۳ با دولت و روزنامه های محلی اعلام شده است که روز به روز برای کودکان جشن گرفته می شود. با این حال، تصمیم گرفت که اعلامیه رسمی برای روشن شدن و توجیه این جشن مورد نیاز بود و اعلامیه رسمی در سال ۱۹۳۱ توسط بنیانگذار و رئیس جمهور ترکیه.

روز بین المللی محافظت از کودکان در بسیاری از کشورها به عنوان روز جهان فرزند اول در ۱ ژوئن از سال ۱۹۵۰ دیده می شود. این فدراسیون توسط فدراسیون بین المللی دموکراتیک زنان در کنگره خود در مسکو (۴ نوامبر ۱۹۴۹) تاسیس شد. انواع عمده جهانی شامل یک تعطیلات جهانی کودکان در تاریخ ۲۰ نوامبر، توسط توصیه سازمان ملل متحد.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *