تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز جهانی کیک شکلاتی در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی کیک شکلاتی در تقویم سال 1401 چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی کیک شکلاتی در تقویم شمسی برابر است با :

روز شنبه ۷ بهمن سال ۱۴۰۲

تاریخ دقیق روز جهانی کیک شکلاتی در تقویم قمری برابر است با :

روز شنبه ۱۵ رجب سال ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی کیک شکلاتی در تقویم میلادی برابر است با :

روز شنبه ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۴

 

یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین کیک ها در دنیا کیک شکلاتی است و ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) روز جهانی کیک شکلاتی می باشد.

قطعاً اکثر شما عاشق کیک شکلاتی با توت فرنگی هستید و روزی که بخواهید این کیک را بخورید، برایتان جزء روزهای خوب محسوب می شود. کیک های شکلاتی با طعم ها و طراحی های مختلف، مورد پسند بسیاری از افراد هستند. به همین دلیل جالب است بدانید که این کیک شکلاتی ها یک روز مخصوص به خود هم دارند و دیگر هیچ بهانه ای برای نخوردن آن ها وجود ندارد. 

تاریخچه کیک شکلاتی و روز جهانی اش

حدود ۱۵۰ سال از وجود کیک شکلاتی ها می گذرد. این کیک ها اولین بار در سال ۱۷۶۴ پخته شدند؛ به طوری که تکه های کاکائو همراه با پودر کاکائو به شکل شکلات در می آمدند. تقریباً ۶۰ سال بعد، روش های مختلفی برای بیرون کشیدن عصاره کاکائو به کار گرفته شد. به همین دلیل کیک های کاکائویی بیش از پیش محبوب شدند. 

کم کم انواع مختلفی از این کیک های شکلاتی به شکل سنتی و مدرن در بین مردم محبوبیت پیدا کردند. از کیک های شکلاتی همراه با میوه های مختلف مثل گیلاس و آلبالو تا کیک های شکلاتی شاهانه . البته در اوایل ابداع کیک شکلاتی، مردم از کاکائو به صورت جامد در این کیک ها استفاده نمی کردند. 

اولین رسپی مربوط به کیک شکلاتی توسط فردی به نام الیزا لزلی در سال ۱۸۴۷ در یک کتاب آشپزی منتشر شد که البته با کیک شکلاتی امروزی بسیار متفاوت بوده است. این کیک شامل تکه هایی از شکلات بود که آن را داخل کیک های اسفنجی قرار می دادند که این روزها به جای این روش از پودر کاکائو استفاده می شود. قطعاً می توانید تصور کنید که این کیک ها چقدر خوشمزه بودند. 

بعد از گذشت سال ها، نویسندگان مختلف کتاب های آشپزی متفاوتی را برای انواع مختلف کیک شکلات ها منتشر کردند و طرز تهیه های بسیاری در اختیار ما قرار گرفت.

در سال ۱۹۴۷ هم ، بتی کراکر یک تکه شکلاتی ابداع کرد که به شدت محبوبیت داشت و هرکس می توانست با یک روش آسان آن را انجام دهد ؛ حتی اگر در حوزه آشپزی تجربه کمی داشت . کم کم کیک شکلاتی ها به بخشی از فرهنگ یک کشور در اواخر قرن ۲۰ و اوایل قرن ۲۱ تبدیل شدند تا اینکه روز جهانی کیک شکلاتی به یک روز مهم تبدیل شد . این روز برای عاشقان کیک شکلاتی و کاکائو روز بسیار مهمی است.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *