تیتر خبرها

تاریخ دقیق سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویم سال 1403

 

تاریخ دقیق سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۲/۰۲

یکشنبه – ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ دقیق سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۵/۱۰/۱۲

الأحد‬ – ۱۲ شوال ۱۴۴۵

تاریخ دقیق سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۴-۲۱

Sunday – 2024 April 21

 

سپاه پاسداران دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد و رفته‌رفته به یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب تبدیل شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت. در آن زمان، دستگاه دفاعی و امنیتی بازمانده از دوره پهلوی، به پاک سازی و بازسازی نیاز داشت که بر اساس همین نیاز، کمیته های انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد به صورت خودجوش تشکیل شد تا از فعالیت ناجوانمردانه ضدانقلابیان در داخل کشور جلوگیری کند و توطئه های دشمنان را خنثی کند.

هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان های الهی و گسترش حاکمیت قانون بود که البته تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده می شود.

امام خمینی رحمه‌الله در بخشی از سخنان خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمود: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ‌وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه‌ خامنه‌ای هم درباره جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌فرماید: «سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است؛ یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‌های انقلاب بود.»

در مجموع باید گفت کارنامه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌های مختلف، امیدهای فراوانی را بر مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد کرده است، سپاهی که از خود مردم است و ضرورت حضورش در همه صحنه ها غیر قابل انکار است.

بله دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این مشت گره کرده نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمام تهدیداتی است که امنیت این سرزمین و این نظام را با چالش روبه‌رو کرده است.

درباره نحوه تشکیل این نهاد انقلابی سخنان بسیاری گفته شده است و نکته جالب اینجاست که برخی انقلابی‌های پشیمان خارج نشین که حالا علم دشمنی با آیت نظام را برداشته‌اند نیز ابایی از ذکر نقش در شکل‌گیری آن ندارند و حتی تلاش می‌کنند با بزرگنمایی آن خود را سهیم در تشکیل این نهاد انقلابی نشان دهند.

شاید پایه‌گذاران اولیه این نهاد انقلابی هرگز چنین آینده‌ای را در مخیله خود برای آن تصور نمی‌کردند، اما تاریخ و تقدیر الهی نشان داده است که کمتر از پیش‌بینی‌های انسان تاثیر می‌پذیرد.

سپاه پاسداران تاکنون به همراه انقلاب فراز و نشیب‌های فراوانی را از سرگذرانده است و تاکنون نیز از تمام آنها سربلند بیرون آمده است.

واقعیت آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی که وظیفه پاسداری از نظام انقلاب اسلامی را بر عهده دارد با تهدیدات متنوعی روبه‌رو است که طیف وسیعی از نبردها را در بر می‌گیرد. این در حالی است که با گذشت زمان این تهدیدها به روز شده و بار دیگر از سوی دشمن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از همین رو است که سپاه امروز حوزه‌های مختلفی را از سرورهای رایانه‌ای گرفته تا مرزهای رژیم اشغالگر قدس به عنوان جبهه نبرد خود انتخاب کرده است و برای دفاع از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در هیچ چارچوبی نمی‌گنجد.

رمز موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز حضور و مقابله با تهدیدات دشمن در تمام جبهه‌ها است؛ امری که توانسته تداوم انقلاب اسلامی را بیمه کند.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *