تیتر خبرها

تاریخ دقیق وفات حضرت خدیجه (س) در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق وفات حضرت خدیجه (س) در تقویم سال ۱۴۰۱ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله نگاه نو همراه باشید.

تاریخ دقیق وفات حضرت خدیجه س در تقویم سال 1401 چه روزی است؟

تاریخ دقیق وفات حضرت خدیجه (س) در تقویم شمسی برابر است با :

روز سه شنبه ۲۳ فروردین سال ۱۴۰۱

تاریخ دقیق وفات حضرت خدیجه (س) در تقویم قمری برابر است با :

روز سه شنبه ۱۰ رمضان سال ۱۴۴۳

تاریخ دقیق وفات حضرت خدیجه (س) در تقویم میلادی برابر است با :

روز سه شنبه ۱۲ آوریل سال ۲۰۲۲

 

خَدیجَه دختر خُوَیلِد (درگذشت ۱۰ بعثت)، مشهور به خدیجه کبری(س) و ام المؤمنین، نخستین همسر پیامبر اکرم(ص) و مادر حضرت زهرا(س). خدیجه(س) قبل از بعثت با حضرت محمد(ص) ازدواج کرد و اولین زنی است که به وی ایمان آورد.

خدیجه همه ثروت خود را در راه نشر اسلام به کار گرفت. پیامبر(ص) به احترام خدیجه، در طول حیات او همسری دیگر برنگزید و پس از درگذشت وی همواره از او با نیکی یاد می‌کرد.

پیامبر از خدیجه دو پسر به نام‌های قاسم و عبدالله و چهار دختر به نام‌های زینب، رقیه، ام کلثوم و فاطمه (س) داشت. بنابراین همه فرزندان پیامبر اسلام(ص) به جز ابراهیم، از خدیجه(س) بودند.

خدیجه(س) سه سال قبل از هجرت، در ۶۵ سالگی در مکه درگذشت. پیامبر او را در قبرستان معلاه به خاک سپرد.

بیشتر منابع تاریخی، سال وفات خدیجه (س) را دهم بعثت در سن ۶۵ سالگی، یعنی ۳ سال قبل از هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه ذکر کرده‌اند. ابن عبدالبر، سن خدیجه (س) را هنگام وفات، ۶۴ سال و شش ماه ذکر می‌کند. اما بیهقی سن او را ۵۰ سال دانسته‌ است. برخی از منابع، سال رحلت خدیجه(س) را همان سال درگذشت ابوطالب و اندکی بعد از آن دانسته‌اند. ابن سعد، رحلت خدیجه(س) را ۳۵ روز بعد از وفات ابوطالب می‌داند. وی و برخی دیگر از مورخان، زمان رحلت خدیجه را، دهم رمضان سال دهم بعثت ذکر کرده‌اند. ابوطالب عموی پیامبر نیز در همین سال از دنیا رفت. پیامبر این سال را عام الحزن نامید.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *