تیتر خبرها

ترفندهای پخت برنج؛ از کجا بفهمیم که برنج آماده آبکش کردن هست یا نه؟

خیلیا نمیدونن که برنج کی آماده آبکش کردنِ به همین خاطر یا زود برِش می دارن که در نهایت سفت میشه یا دیر برمی دارن که نهایتا خمیر میشه.

شایانیوز- ما ایرانیا معمولا یکی از وعده های غذایی رو برنج میخوریم برای مهمونیا هم غذاهای برنجی پای ثابت سفره هامونِ پس خیلی مهم که درست کردن برنج یاد بگیریم. شما هر چقدر هم خورشت قیمه و قورمه سبزی رو خوشمزه درست کرده باشید تا وقتی که یه پلوی خوب نداشته باشید خوب بودن خورشتتون به چشم نمی یاد.

برنج رو یا باید دمی درست کنید یا آبکش که اگه بخواین حجم زیاد درست کنید بهتره آبکشش کنید. آبکش کردن برنج هم یه سری نکته داره مثلا باید بدونید که برنج کی آماده آبکش کردنِ. توی این مطلب میخوایم در مورد این موضوع صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

خیلیا نمیدونن که برنج کی آماده آبکش کردنِ به همین خاطر یا زود برِش می دارن که در نهایت سفت میشه یا دیر برمی دارن که نهایتا خمیر میشه. البته باید بدونید که پخت برنج به نوعش هم بستگی داره و هر نوع برنجی از انواع مدل های ایرانیش مثل هاشمی و طارم تا برنج های هندی و تایلندی توی پخت با هم متفاوت هستن. به گزارش شایانیوز تقریباً براساس نوع برنج، نرم شدنش ۸ الی ۱۲ دقیقه زمان میبره اما صرفا نباید به زمان بندی ها اکتفا کنید. آشپزهای حرفه ای معمولا چشمی تشخیص میدن اما اگه حرفه ای نیستید یک سری نشانه هایی هست که با کمکش متوجه میشید که برنج آماده آبکش کردنِ.

ri

نشانه های برنجی که آماده آبکش کردنِ

الف. اگر برنجتون ایرانیه موقعی که ۴ تا خط روی دانه برنج ظاهر شد وقت آبکش کردنِ.

ب. یکی از نشانه ها اینِ که مدل جوشیدن آب برنج عوض میشه تا وقتی که وقت آبکش کردن نرسیده برنج از کناره ها میجوشه و داخل می یاد اما وقتی زمان آبکش کردن میرسه برنج از وسط میجوشه.

ج. موقعی که زمان آبکش کردن میرسه بیشتر حجم برنج روی سطح آب می یاد.

د. یک دانه برنج رو بردارید بین انگشتتون بذارید نباید له بشه در عین حال مغزش هم نباید سفت باشه.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *