تیتر خبرها

توپ‌ های طلا را برای غول انگلیس آماده کنید!

عملکرد استثنایی این روزهای ارلینگ هالند درلیگ جزیره همه را تحت تاثیر قرار داده است.

با تماشای بازی‌های مهاجم منچسترسیتی، به یک گلزن یا یک مهاجم با کیفیت نگاه نمی‌کنیم. ما در حقیقت با تماشای او درون میدان به یک افسانه زنده شبیه افسانه‌های سریال بازی تاج و تخت و به طور خاص اژدهای این سریال می‌نگریم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ عملکرد هالند به گونه‌ای است که احتمال باور کردن ابر قهرمان‌ها را در فیلم‌های هالیوودی افزایش می‌دهد و خرافات مربوط به هیولاها را به وادی واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. اگر باور نمی‌کنید یک هیولا می‌تواند وجود داشته باشد، کافی است فقط و فقط به آمار ۸ بازی گلزن نروژی سیتیزن‌ها در اولین فصل لیگ برتر انگلیس نگاه کنید. لیگی که گفته می‌شد قرار است ستاره سابق دورتموند را برای رسیدن به سطح مسابقاتش و سازگاری با فشار و دشواری‌هایش دچار مشکل کند، اکنون نه تنها مشکلی برای غول نروژی به وجود نیاورده، بلکه خودش برای شمردن گل‌ها و رکوردهای این ستاره دچار مشکل شده است.

آمارهایی که پیش از این فقط خیال پردازی افراطی بودند

تا پیش از شروع ارلینگ هالند در لیگ برتر انگلیس، تحلیلگرانی که او را به عنوان ستاره جدید منچسترسیتی معرفی می‌کردند و معتقد بودند هالند در انگلیس تبدیل به یک قهرمان می‌شود را متهم به خیال پردازی و بازی با کلمات و قلم می‌کردند. اکنون همه آن تحلیلگران و منتقدان آن‌ها در یک دسته قرار گرفته‌اند؛ دسته افرادی که در مورد مهاجم جدید سیتی اشتباه می‌کردند. عده‌ای او را بیش از حد دستهکم گرفته و عده دیگری به اندازه کافی از توانایی‌هایش صحبت نکرده بودند. غول خط حمله آبی‌های شهر منچستر برای رسیدن به سومین هت‌تریکش در لیگ پرفشار و سخت انگلیس و با حضور تیم‌هایی که هر کدامشان می‌توانند قدرت‌های بزرگش را غافلگیر کنند، به ۴۰ بازی کم‌تر از مایکل اوون بزرگ، ۵۱ بازی کم‌تر از رود فن‌نیستلروی قهار در گلزنی، ۵۶ بازی کم‌تر از فرناندو تورس ویرانگر خطوط دفاعی، ۵۷ بازی کم‌تر از اندی کول با سابقه و ۶۳ بازی کم‌تر از لوئیس سوارس خطرناک احتیاج داشت. فقط ۸ مسابقه فرصت برای رسیدن به سومین هت‌تریک در لیگ برتر انگلیس کافی بود تا ارلینگ هالند رکوردی را ثبت کند که شاید قرار است ده‌ها سال پابرجا بماند و احتمالا تنها کسی که باز هم می‌تواند چنین رکوردی را تغییر دهد نسخه بهتر و خطرناک‌تری از خود ارلینگ هالند است! کریستیانو رونالدو با لیست بلند و بالایی از افتخارات فردی و تیمی برای رسیدن به سومین هت‌تریکش در لیگ انگلیس به ۲۳۲ بازی زمان احتیاج داشت و همین کافی است تا بدانیم چه لیستی از جوایز فردی و تیمی در انتظار فوق‌ستاره خط حمله تیم پپ گواردیولاست. برای شمردن گل‌های او و مقایسه با بهترین گلزنان تاریخ لیگ در اولین تجربه‌هایشان در لیگ برتر مجبورند به سراغ بازیکنانی بروند که حداقل ۱۰ بازی در این لیگ انجام داده‌اند و آمار آن‌ها را با ۸ بازی هالند مقایسه کنند و اینجاست که معنی سخت شدن کار لیگ انگلیس برای شمردن آمار قهرمان جدیدش معلوم می‌شود. هالند تا اینجا در ۸ بازی اولش در لیگ برتر موفق به ثبت ۱۴ گل شده و این در حالی است که پیش از او جبرئیل سیسه، میک کوئین و دیگو کاستا موفق شده بودند در ۱۰ بازی اول خودشان ۱۱ بار گلزنی کنند. هالند حتی فقط به رکوردهای مربوط به گلزنی هم بسنده نکرده و از رکورد مجموع گل و پاس گل ستاره‌های تاریخ لیگ هم عبور کرده است. برونو فرناندس، آلن شیرر، سرجیو آگوئرو و کوین فیلیپس حتی با اضافه کردن تعداد پاس گل‌هایشان به تعداد گل‌ها در ۱۰ بازی اول لیگ هم نمی‌توانند فقط به ۱۴ گل هالند در ۸ مسابقه دست پیدا کنند.تا همین جا هم چهره هیولای جدید فوتبال دنیا به اندازه کافی ترسناک به نظر می‌رسد اما ترس واقعی اینجاست که این پایان ماجرا نیست و رکوردشکنی و تاخت و تاز هالند در به زیر کشیدن نام بزرگان تاریخ لیگ برتر همچنان ادامه دارد.

شبیه هیچ کس نیست؛ یک موجود خارق العاده

نگاه به آمار ارلینگ هالند مخاطبان فوتبال را در باور کردن اتفاقات دچار تردید خواهد کرد؛ چرا که او به وضوح فراتر از مرزهای واقعیت قابل انتظار در حال درخشش است. شاید حتی یک بازی کامپیوتری هم نتواند هالند را درست و به اندازه واقعی توانایی‌هایش تعریف کند و او یقینا یک موجود خارق‌العاده است. در سال ۲۰۲۲ هری کین با ۲۰ گل و سون با ۱۸ گل بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر انگلیس گلزنی کرده‌اند. نفر سوم این جدول ارلینگ هالند است که با ۱۴ گل در تعقیب ستاره‌های تاتنهام قرار دارد اما دقت کنیم که هری کین در ۲۹ مسابقه ۲۰ گل به ثمر رسانده و سون برای ثبت ۱۸ گل خود به ۲۷ بازی احتیاج داشته و این در حالی است که هالند فقط با ۸ مسابقه آن هم در اولین فصل حضورش به سرعت در حال رسیدن به صدر این جدول است.با وجود فرصت کوتاه ۸ بازی، تا همین جا هم هالند با ثبت ۹ گل با پای چپ بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر انگلیس در سال ۲۰۲۲ با پای چپ گلزنی کرده است. او اولین بازیکنی است که در دربی شهر منچستر روی ۵ گل تاثیر مستقیم می‌گذارد. 

توپ‌های طلا را آماده کنید

پسر نروژی فوتبال اروپا خیلی زودتر از آنچه در موردش صحبت می‌شد به اوج قله کیفیت و درخشش رسیده و شاید رسیدن به قله فقط توصیف بخشی از موفقیت هالند باشد چرا که او پا را از این‌ها هم فراتر گذاشته و باید اعتراف کرد ارلینگ هالند ضمن رسیدن به قله درخشش در فوتبال قاره سبز بال‌های اژدها گونه‌اش را هم گشوده و در حال پرواز بر فراز آسمان فوتبال دنیاست! وقتی به تماشای یک فیلم ابرقهرمانی می‌نشینیم، تمام جادوی سینما و جلوه‌های ویژه فقط ما را تا چند دقیقه پس از فیلم بر باور ابرقهرمانان حفظ می‌کند اما تماشای هالند ما را مطمئن می‌کند این ابرقهرمان‌ها وجود دارند و دیدن یک مسابقه او مخاطب را نه فقط تا چند دقیقه پس از بازی بلکه تا بازی بعدی و رصد شگفتی‌سازی بعدی این فوق‌ستاره بر باورمان به وجود داشتن چنین بازیکنی ثابت نگه می‌دارد. اگر رونالدو و مسی با تمام قابلیت‌های غیر قابل انکارشان حدود یک دهه توپ طلا را در اختیار خودشان داشتند، چاره‌ای نداریم جز این که با مقایسه شروع هالند و شروع رونالدو و مسی بپذیریم شاید دهه پیش رو دهه ۲ قطبی‌های فوتبالی نیست و مسئولان انتخاب جوایز فردی فوتبال دنیا باید برای مراسم سال‌های آینده و معرفی پشت سر هم هالند به عنوان برنده توپ طلا از همین حالا تدارک ببیند. او، گل‌هایش، گام‌های محکم و بلندش، چارچوب شناسی و ضربات سهمگینش، مهار نشدنی بودنش و تمام قابلیت‌های شگفت‌انگیزش در حال نوشتن یک افسانه زنده هستند. شاید سال‌ها بعد در لیگ برتر انگلیس دخترانی که شاهد تاخت و تاز هالند در مقابل تیم محبوبشان بوده‌اند، مادرانی باشند که برای ترساندن فرزندان خود و توصیه خواب، آن‌ها را از هیولایی به نام ارلینگ هالند بترسانند. همه در حال جنگ در لیگ انگلیس بودند و هر تیمی به نوبه خودش می‌توانست در مقطعی برتری و ابتکار عمل را در میدان به دست بیاورد اما این تا زمانی بود که اژدهای سریال بازی تاج و تخت لیگ انگلیس از راه ‌رسید. بال‌های مهیب  و بزرگش سایه‌ی مهیب‌تر بر سر نظاره‌ کنندگان ‌انداخت و همه دست از جنگ کشیدند و آرزو می‌کردند طعمه شعله‌های نفس اژدها نباشند. برای رهایی از این خطر فقط آرزو می‌کردند و هیچ کاری از آن‌ها ساخته نبود، چرا که اژدهای بزرگ، ارلینگ هالند از راه رسیده و هر تلاشی برای متوقف کردن شعله‌های نفسش محکوم به شکست شد!

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *