حقایق، آمار و ترندهای گوشی‌های سامسونگ

در این پست حقایق، آمار و ترندهای گوشی‌های سامسونگ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

2039700

اگر صاحب یکی از گوشی‌های سامسونگ هستید یا صرفاً به محصولات این برند علاقه‌ دارید، دانستن ترندها و ویژگی‌های جدیدی که هرساله از سوی این کمپانی ارائه می‌شود، برای‌تان جالب خواهد بود.

از زمان عرضه اولین Samsung Galaxy S در سال ۲۰۱۰، با صفحه نمایش ۴.۰ اینچی Super AMOLED و دوربین ۵ مگاپیکسلی، تا Samsung Galaxy S24 اخیر، سامسونگ همواره مرزهای فناوری را جابجا کرده است. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۰ سامسونگ حدود ۲.۵ میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند، رقمی که تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به بیش از ۶۰ میلیون دستگاه رسید. این رشد قابل توجه، گواهی بر توانایی سامسونگ برای انطباق و تکامل در چشم‌انداز فناوری‌های آینده است.

بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر در مورد حقایق، آمار و ترندهای گوشی سامسونگ بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

نوآوری‌های سامسونگ

2039701

سامسونگ به‌عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی دنیا از زمان شروع به کار تاکنون موفق به اختراع فناوری‌های پیشرفته و ثبت موفقیت‌های زیادی بوده که جایگاه این برند را در میان کمپانی‌های بزرگ دنیا حفظ کرده است. برخی از مهم‌ترین دستاوردهای سامسونگ به صورت زیر می‌باشد؛

  • گوشی Samsung SCH-V200 تولید شده در سال ۲۰۰۰ اولین تلفن همراهی بود که دوربین داخلی داشت.
  • سامسونگ اولین شرکتی بود که گوشی هوشمندی با صفحه نمایش لبه‌به‌لبه خمیده به نام Samsung Galaxy Note Edge را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.
  • با عرضه گلکسی اس ۵ در سال ۲۰۱۴ سامسونگ پیشتاز فناوری گوشی‌های هوشمند ضد آب و ضد گرد و غبار بود. با این گوشی، علاوه‌بر ادغام تکنولوژی‌های کاربردی، زیبای و جذابیت زیبایی ظاهری دستگاه نیز حفظ شد.
  • در سال ۲۰۱۹ اولین گوشی هوشمند تاشو به نام Samsung Galaxy Fold توسط سامسونگ معرفی و به بازار عرضه شد.
  • سامسونگ فناوری QLED را به ثبت رساند که از صفحاتی با نقاط کوانتومی پردازش نور استفاده می‌کند. این تکنولوژی در کنار OLED و سایر مدل‌های فناوری‌های پنل، انقلابی در نمایشگر گوشی‌های همراه به وجود آورد.
  • گوشی‌های سامسونگ دارای ویژگی‌هایی مانند Galaxy Note و S Pen هستند که به کاربران امکان می‌دهند نقاشی‌ها و یادداشت‌ها را روی صفحه‌نمایش گوشی خود ذخیره و به اشتراک بگذارند. نوآوری‌های دیگر عبارتند از Samsung Pay (سرویس پرداخت موبایلی) و Object Eraser (ابزار ویرایش عکس) که از هوش مصنوعی برای حذف اشیاء ناخواسته از عکس‌ها استفاده می‌کند.

سهم بازار گوشی‌های سامسونگ

2039702

سامسونگ به‌دلیل محبوبیت بالا و رو به رشد گوشی‌هایش توانسته سهم زیادی در بازار موبایل داشته باشد و جایگاه‌ نخست را در میان کمپانی‌های بزرگ دیگر به دست آورد. در زیر برخی از مهم‌ترین آمار سهم بازار گوشی‌های سامسونگ در سال‌های اخیر را مشاهده می‌کنید.

  • تا سال ۲۰۲۰، حدود ۳.۸ میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود داشت که ۹۹۲.۴ میلیون کاربر سامسونگ بودند. این مسأله سامسونگ را به یک شرکت برتر گوشی هوشمند در جهان تبدیل کرد.
  • در سال ۲۰۲۰ سامسونگ با ۲۰.۶ درصد سهم بازار، بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان شد.
  • سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ با ۲۸.۶۲ درصد به اوج خود رسید و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ با ۲۷.۰۶ درصد کم‌ترین میزان بوده است.
  • در سال ۲۰۲۲ دو گوشی هوشمند سامسونگ در فهرست ۱۰ گوشی برتر پرفروش قرار گرفتند. به‌طوری که Samsung Galaxy A13 جایگاه چهارم و Samsung Galaxy A03 جایگاه دهم لیست پرفروش‌ها را به خود اختصاص دادند.
  • در سال ۲۰۲۲ سامسونگ با ۳۱.۱ درصد سهم بازار، به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده گوشی‌های هوشمند ۵G در جهان تبدیل شد.
  • در سال ۲۰۲۳ سامسونگ ۲۲۶.۶ میلیون گوشی هوشمند را در سراسر جهان ارسال کرد که حدوداً ۱۹.۴ درصد از کل گوشی‌های بازار را به خود اختصاص می‌داد. با اینکه اپل در سال ۲۰۲۳ از نظر عرضه گوشی‌های هوشمند از سامسونگ پیشی گرفت، اما سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۴ موقعیت پیشرو خود را بار دیگر تثبیت کرد.
  • در سال ۲۰۲۳ سامسونگ تقریباً ۱۹۵ میلیارد دلار درآمد داشت که فروش تلفن همراه (MX) بزرگ‌ترین بخش این درآمد محسوب می‌شد.

مدل‌های محبوب گوشی‌های سامسونگ

استراتژی این شرکت در ارائه طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از گوشی‌های هوشمند رده بالا مانند سری گلکسی اس گرفته تا مدل‌های میان‌رده که ویژگی‌های پرچم‌دار را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کنند، به آن اجازه داده تا به‌طور مؤثر با سایر غول‌های فناوری رقابت کند. تأکید سامسونگ بر نوآوری در پذیرش فناوری های جدید مانند گوشی‌های هوشمند تاشو و ادغام هوش مصنوعی در سری گلکسی S24 مشهود است.

خانواده گلکسی اس که مدل Samsung Galaxy S24 جدیدترین پرچمدار آن است، محبوب‌ترین مدل‌ گوشی هوشمند سامسونگ به شمار می‌رود. این سری به سبب استقبال زیاد طرفدارن هر سال با مدل‌های جدید و قدرتمندتری طراحی و به بازار عرضه می‌شود.

همچنین سامسونگ گلکسی A13 و سامسونگ گلکسی A03 نیز در سال ۲۰۲۲ جزو ۱۰ گوشی پرفروش قرار گرفتند.

تجربه کاربری امنیت‌محور

گوشی‌های سامسونگ جدید با ویژگی‌های هوش مصنوعی یکپارچه برای ایجاد تجربه کاربری راحت‌تر و بصری‌تر تولید می‌شوند. یکی برجسته‌ترین دلایل این طراحی، تمرکز مجدد سامسونگ بر امنیت و حریم خصوصی گوشی‌ها است. زیرا در عصر جدید اتصال زیاد گوشی به دستگاه‌های مختلف نیاز به حفظ امنیت آن را نیز بالا می‌برد.

یکی از نمونه‌های آن Samsung Knox Matrix است که رمزگذاری سرتاسری را در تلفن‌های هوشمند سامسونگ گلکسی و تلویزیون‌های هوشمند ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ از طریق اجازه دادن به دستگاه‌های سامسونگ جهت نظارت، شناسایی و جداسازی تهدیدات امنیتی از یکدیگر عمل می‌کند.

در حالی که هر نسخه از سری گلکسی ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را برای کاربران فراهم می‌کند، گلکسی اس ۲۴ به دلیل قابلیت‌های Galaxy AI یکی از متحول‌کننده‌ترین‌ها شناخته می‌شود. ویژگی‌های هوش مصنوعی بکار رفته در این مدل شامل ترجمه زنده، کمک چت و مجموعه‌ای از ابزارهای جدید دوربین مبتنی بر AI است.

با نگاهی به آینده به نظر می‌رسد مسیر سامسونگ برای ادامه رشد و نوآوری آماده است. همانطور که این شرکت بازارهای جدید را بررسی می‌کند و به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ادامه می‌دهد، احتمالاً در خط مقدم گوشی‌های هوشمند سال‌های پیش رو باقی خواهد ماند.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

1719056677 1945047

سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی + نحوه ثبت نام وام، درخواست و شرایط

در این پست سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی + نحوه ثبت نام وام، درخواست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *