حل ۵ مورد از مشکلات اساسی مسافران تور کیش در آستانه تابستان ۱۴۰۳

در این پست حل ۵ مورد از مشکلات اساسی مسافران تور کیش در آستانه تابستان ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

2033088

بیشتر مسافران مقصد کیش فقط به مزایای این جزیره دقت کرده‌اند.

به همین دلیل هم برخی از متقاضیان تور کیش پس از سفر به کیش از برخی کمبودهای آن جا خورده‌اند. هرچند که به نظر می‌رسد مشکلات پر رونق‌ترین منطقه‌ی آزاد ایران چندان به چشم نمی‌آید. اما این روزها مسئولان گردشگری در آستانه تابستان سال ۱۴۰۳ و احتمال کاهش تعداد گردشگر در این جزیره به فکر تغییرات و بهبود برخی شرایط برای مسافران افتاده‌اند. اما کدام مشکلات در آستانه‌ی حل شدن هستند؟

  1. کمبود آب آشامیدنی؛ مشکلی که در آستانه حل شدن است!

کمبود آب شیرین یکی از اساسی‌ترین مشکلات زیرساختی کیش است. با توجه به افزایش جمعیت و تقاضا برای آب، تامین آب آشامیدنی و کشاورزی به چالشی جدی تبدیل شده. مسافران تور کیش باتوجه‌به اینکه در خلیج فارس قرار گرفته از سال‌ها پیش کم و بیش با این مشکل دست و پنج نرم می‌کرد. اما مسئولان این جزیره در حال کار برای حل این مشکل به صورت ریشه‌ای هستند. از سال ۱۳۸۶ یک دستگاه ایرانی آب شیرین کن ایرانی در جزیره فعال شد و تا کنون نیز به صورت مداوم کار می‌کرد. اما در طی چند روز گذشته این دستگاه برای کمک بیشتر به تولید آب شیرین مورد بازسازی و به‌روز رسانی قرار گرفته است. این بازسازی در دو مرحله انجام می‌گیرد و پس از آن امکان افزایش تولید آب آشامیدنی در جزیره وجود دارد.

  1. رفع پلمپ رستوران‌ها درخواست اصلی مردم

در طی ماه‌های قبلی برخی رستوران‌ها و اماکن گردشگری جزیره کیش به دلایل مختلف و باتوجه‌به گوش ندادن به توصیه‌های مسئولین پلمپ شده‌اند. این موضوع به نظر می‌رسد آسیب‌های ریز و درشتی را به صنعت گردشگری کیش زده است. آن هم در حالی که به فصل تابستان نزدیک شده و تعداد مسافران به خودی خود کاهش می‌یابد. در این شرایط محسن قریب، دبیرکل انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کیش در نشستی اعلام کرد که پلمپ مراکز تفریحی به ضرر ورود گردشگر به جزیره است. به همین دلیل هم

  1. شرایط حمل‌ونقل عمومی در تابستان بهتر می‌شود؟

جزیره کیش با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در سال‌های اخیر، همچنان با چالش‌هایی در حوزه حمل و نقل روبرو است. کمبود تاکسی، کیفیت پایین برخی تاکسی‌ها، فقدان سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد، قیمت بالای کرایه‌ها و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای دوچرخه‌سواری از جمله این مشکلات هستند. در سال‌های اخیر اقداماتی برای حل این مشکلات انجام شده است. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به افزایش تعداد تاکسی‌ها، بهبود کیفیت برخی تاکسی‌ها، راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری، ایجاد اپلیکیشن‌های حمل و نقل از جمله های تاکسی اشاره کرد. البته ایجاد زیرساختی برای دوچرخه‌سواری نیز به بهبود شرایط حمل‌ونقل در کیش کمک کرده است. باید در نظر داشته باشید که این مشکل در تابستان برای مسافران تور کیش رخ نمی‌دهد.

  1. زیرساخت‌های اقامتگاه‌های جزیره کیش با نظارت مداوم

برخی از هتل‌های کیش استانداردهای لازم برای پذیرایی از مسافران را ندارند. به همین دلیل هم معاونت سازمان گردشگری کیش نیز در روزها و هفته‌های گذشته، نظارت دقیق‌تری بر روی این موضوع داشته‌اند. از جمله این موارد می‌توان به ارائه‌ی امکانات بیشتر در جهت امنیت بیشتر به هتل‌ها اشاره کرد. همچنین آموزش‌هایی برای کارکنان هتل‌ها در نظر گرفته شده است تا بتوانند ارتباط بهتری با مسافران این جزیره داشته باشند. نوسازی برخی از هتل‌هایی که با مشکلاتی مانند وجود موریانه درگیر هستند نیز دیگر راه حل موجود برای بهبود شرایط گردشگری این شهر است.

  1. با کنترل قیمت‌ها، هزینه‌ها در کیش کاهش می‌یابد؟

انتخاب‌های شما روی هزینه سفرتان تاثیر مستقیم دارد. نوع پرواز، هتل، زمان سفر و تفریحات جزیره می‌تواند قیمت تور کیش را برای شما بالا و پایین کند. جزیره کیش، با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در سال‌های اخیر، همچنان با معضل قیمت بالای خدمات روبرو است. این مشکل دامنه‌ی وسیعی از خدمات را از جمله هتل‌ها و رستوران‌ها گرفته تا تفریحات و حمل و نقل شامل می‌شود.

علل متعددی برای این موضوع هم وجود دارد. به طور مثال می‌توان به انحصار، هزینه‌های بالا، مالیات و عوارض و افزایش تقاضا در فصل‌های پرمسافر اشاره کرد. این معضلات، چالش‌های متعددی را برای گردشگران و ساکنان کیش به وجود آورده است. مسئولین گردشگری جزیره راه‌حل‌های مختلفی را برای حل این مشکلات پیشنهاد داده‌اند.مانند ایجاد رقابت، کاهش مالیات و عوارض، نظارت بر قیمت‌ها و حمایت از اقشار کم‌درآمد. حل این معضل، نیازمند عزم ملی و همکاری دولت، بخش خصوصی و مردم است. با اتخاذ تدابیر مناسب، می‌توان به کاهش قیمت خدمات، افزایش رضایت گردشگران و ساکنان کیش و رونق اقتصادی جزیره کمک کرد.

لحظه آخر راهکارهای دیگر را به شما معرفی می‌کند!

با وجود اینکه این راهکارها به فکر مسئولین رسیده است و این کار برای مسافرین انجام می‌شود، اما همچنان برخی از مشکلات برای مسافران وجود دارد. مسائلی که امکان حل کلی آن‌ها وجود ندارد. با این حال می‌توان این مشکلات را هم به راحتی حل کرد. اما برای این کار باید در زمان رزرو تور کیش به سراغ آژانس‌های مسافرتی معتبر بروید. سایت لحظه آخر از این بابت می‌تواند به شما کمک کند؛ زیرا آژانس‌های مسافرتی مختلفی با این پلتفرم همکاری می‌کنند و می‌توانند راهنمایی‌های خوبی را در زمان خرید تور کیش به شما ارائه دهند.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

2045515

دانلود زخم کاری ۳ قسمت ۳ فصل ۳ انتقام (زخم کاری فصل سوم قسمت سوم) ترافیک رایگان

در این پست دانلود زخم کاری ۳ قسمت ۳ فصل ۳ انتقام (زخم کاری فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *