تیتر خبرها

درخواستی از رونالدو؛ در جام جهانی بدرخش!

تنها یک جام جهانی پیش روی رونالدو است، ستاره ای که انگیزه زیادی برای درخشش دارد.

برای کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ فوتبال اروپا، گویی گذشته و آینده وجود ندارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ زمانی که او اعلام کرد که می‌خواهد در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ بازی کند، برخی از هم‌تیمی‌های جوان‌ترش که هنوز از جاه‌طلبی فراوان او خسته نشده بودند، با این فوق ستاره بزرگ شوخی کردند. رونالدو خودش فاش کرد دیگو دالوت به او گفته که تو در کنار تمام بازیکنان تاریخ پرتغال بازی کرده ای و حالا دیگر یک پیرمردی.

اما شروع این فصل، تاریک ترین روزهای رونالدو در بیش از دو دهه اخیر به عنوان یک بازیکن حرفه ای را رقم زده است. هنگامی که دو هفته پیش فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال او را برای بازی در دو هفته آخر لیگ ملت ها پیش از جام جهانی قطر فراخواند، به خوبی می دانست که باید رونالدو را از نظر جسمی و روحی ریکاوری کند. مهاجم باتجربه و کهنه کار یونایتد در این فصل تنها یک گل زده که آنهم مقابل شریف در لیگ اروپا و از روی نقطه پنالتی بوده و رونالدو هنوز در لیگ برتر موفق به گلزنی نشده است. فرناندو سانتوس در آستانه رویارویی با جمهوری چک در پراگ اعلام کرد که رونالدو از ابتدا بازی خواهد کرد و کریستیانو آماده است.

اما همیشه نقطه عطفی در زندگی ستاره های بزرگ وجود دارد. همان لحظه ای که آنها متوجه می شوند که ماهیچه هایشان دیگر به سرعت قبل عمل نمی کند و آنها سرعت لازم برای درخشش در محوطه جریمه و در بین مدافعان تیم رقیب را دیگر از دست می دهند؛ فضایی خشن و سرگیجه‌آور که به قول لوئیس آراگونس آنجا “تمساح‌های زیادی وجود دارند.”

برای برخی مانند امیل بوتراگوئنو، این سرعت قبل از ۳۰ سالگی کاهش می یابد. اما دیگران بسته به اینکه چقدر ورزشکار قدرتمندی باشند، می توانند این زمان را به تعویق اندازند. کریستیانو تا سال ۲۰۱۶ مالک محوطه جریمه بود. او با تحرک بی امان از دایره وسط تا نقطه پنالتی مکررا در حال رفت و آمد بوده و حرکت می کرد. اما در پنج سال گذشته رونالدو بیشتر فقط درون محوطه دیده می شد و البته قدرت گلزنی او کاهش پیدا نکرده بود. اما نمایش پراگ مانند یک افشاگری تلخ در مورد کریستیانو بود و واقعیت های ناراحت کننده ای را در مورد او نشان داد.

u0ycyvu3

دو پاس از برونو فرناندز از سمت چپ به راست و در محوطه، یکی در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی و دیگری نیم ساعت بعد، کریستیانو رونالدو را مقابل توماس واکلیک، دروازه بان چک، در موقعیتی تک به تک قرار دارد. در گذشته کریستیانو در چنین لحظاتی سریع و دقیق عمل کرده، موقعیت مناسب را به دست می آورد و شلیک محکمی به سمت دروازه داشت. اما این بار در اولین فرصت توپ روی پای رونالدو جفت و جور نشد و او نتوانست از فرصت استفاده کند. در صحنه دوم نیز توپ از کریستیانو فاصله کرده و موقعیت از دست رفت.

رونالدو بعد از هر دو موقعیت بسیار عصبانی شده و انگار می خواست به این نکته اشاره کند که شرایط زمین باعث این اتفاقات شده است. حتی رونالدو در یک صحنه اینقدر برای گلزنی انگیزه داشت که خود را به محوطه رساند و بعد از برخورد با دروازه بان چک، به شدت مصدوم شد و بینی او خونریزی کرد.

اما هنوز هم برخی به آینده امیدوارند. آندره ویلاش بواش در پاسخ به سوال درباره آینده تیم پرتغال در جام جهانی تردید نداشت و گفت: “ما شش سال گذشته بهترین تیم اروپا بودیم. ما قهرمان اروپا و لیگ ملت‌ها شدیم. کریستیانو همچنان در صدر است، من فکر می کنم این آخرین جام جهانی رونالدو خواهد بود و باید از این لحظات لذت برد.”

f13id15z

پس در نهایت و در شبی که رونالدو چندان خوب نبود، پرتغال ۴-۰ جمهوری چک را شکست داد و برونو فرناندز، رهبر جدید خط حمله این تیم، از اعتبار خود دفاع کرد. او در مورد رونالدو گفته بود: “به عنوان یک هافبک باید بگویم که بازی کردن در کنار کریستیانو بسیار خوب است، زیرا مدافعان حریف می ترسند که او توپ را دریافت کرده و بچرخد و به همین دلیل همه به سمت او می روند و برای دیگران فضای بیشتری ایجاد می شود. گل هایی که به ثمر رساندم به دلیل فضایی بود که کریستیانو هنگام حرکت به سمت دروازه برایم ایجاد می کرد.

اما شرایط در دیدار مقابل اسپانیا نیز تفاوت چندانی نداشت. تیم ملی پرتغال با یک تساوی نیز راهی نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا می شد، اما رونالدو در آن دیدار نیز در طول ۹۰ دقیقه تاثیرگذار ظاهر نشد و در نهایت تک گل آلوارو مورتا باعث شد پرتغال در خانه حذف شود. کریستیانو در پایان بازی اینقدر عصبانی بود که بازوبندش را به زمین کوبید و به بیرون رفت. مطبوعات و هواداران از کریستیانو انتقاد کردند و این تعطیلات بازی های ملی به بدترین شکل برای او سپری شد.

اما حتی دنی آلوس که همیشه رقابت شدیدی با رونالدو داشت، اخیرا به تمجید از او پرداخته و مدعی شد بازیکنی مانند رونالدو نشان می دهد که ما با سخت کوشی، می توانیم با بهترین ها رقابت کنیم. دنی آلوس گفت: “نه من و نه رونالدو خیلی بازیکنان با استعدادی نیستیم. اما کریستیانو با تلاش فراوان توانست با مسی رقابت کند و چگونه می توانیم به او احترام نگذاریم؟”

آلوس نیز مانند ویلاش بواش، فرناندو سانتوس و برونو فرناندز تحت تاثیر این آمار تاریخی صحبت می کند. ۱۱۷ گل کریستیانو در ۱۹۰ بازی از سال ۲۰۰۴، باعث شد رونالدو بهترین گلزن رده ملی لقب بگیرد. حالا یک جام جهانی باقی مانده و این ستاره پرتغالی از انگیزه بالایی برای تکرار درخشش گذشته برخوردار است؛ فراموش نکنید، همیشه بهترین روزهای رونالدو زمانی رقم خورده که او تحت فشار بوده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *