تیتر خبرها

دلیل روی آوردن به بیت کوین؟!

داده های جدید نشان می دهد که سرمایه گذاران بریتانیایی با ضعیف شدن پوند انگلیس به بیت کوین روی می آورند

شایانیوز- با ادامه تضعیف پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا، به نظر می رسد سرمایه گذاران برای حفظ ثبات به بیت کوین (BTC) روی آورده اند. سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند ارزهای دیجیتال پرچمدار با افزایش حجم معاملات بیت کوین و پوند بریتانیا بیت کوین بخرند. به طور خاص، داده های به اشتراک گذاشته شده توسط رئیس تحقیقات CoinShares، James Butterfill نشان داد که حجم معاملات GBP/BTC در صرافی ها به رکورد ۸۸۱ میلیون دلار در ۲۶ سپتامبر رسید. به طور متوسط، این رقم معمولاً ۷۰ میلیون دلار در روز است.

به طور کلی، در ۳۰ روز گذشته، حجم جفت GBP/BTC 878.11 درصد افزایش یافته است، در حالی که نسبت به سال قبل، این رقم به ۱۴۳۱.۷۶ درصد رسیده است. حجم بیت کوین با افزایش فیات علاوه بر پوند که داده ها نشان می دهد ارزهای فیات عمده حجم معاملاتی با بیت کوین را افزایش داده اند. به عنوان مثال، حجم در برابر یورو نیز در ۳۰ روز گذشته ۸۴.۸۴ درصد افزایش یافته است. در همان زمان، حجم جفت USD/BTC در ۳۰ روز ۶۶.۵۲ درصد رشد کرده است.

بر اساس عملکرد، باترفیل خاطرنشان کرد که «زمانی که یک ارز فیات تهدید می‌شود، سرمایه‌گذاران شروع به خرید بیت کوین می‌کنند». روی آوردن به بیت کوین یک نگرانی دارد اینکه پیشنهاد لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا برای افزایش استقراض دولت برای پرداخت کاهش مالیات، تورم را بدتر خواهد کرد،این وضعیت پوند را به پایین ترین سطح تاریخی رساند و بانک انگلستان مجبور به صدور بیانیه ای اطمینان بخش شد. با توجه شهروندان بریتانیایی به بیت‌کوین، این سناریو تا حدی این ایده را تایید می‌کند که این ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان محافظی در برابر تورم عمل کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *