سریال شناسنامه کجاست و عدد شماره سری چیست + شماره شناسنامه های قدیمی و جدید

در این پست سریال شناسنامه کجاست و عدد شماره سری چیست + شماره شناسنامه های قدیمی و جدید را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

1885301

شناسنامه یک مدرک هویتی بسیار مهم در زندگی شخصی هر کس به شمار می آید.

به گزارش ایمنا، یکی از مهم ترین مدارک هویتی هر شخص شناسنامه نام دارد که هر فرد برای بسیاری از خدمات دولتی و خصوصی در جامعه نیازمند آن است. سازمان ثبت احوال موظف است که برای هر فرد ایرانی یک شناسنامه با شماره سریال متفاوت صادر کند.در شناسنامه‌ها اعداد و سریال‌هایی ذکر شده‌اند که هر یک از آن‌ها در مکانی مشخص قرار گرفته‌اند.

شناسنامه چیست؟

شناسنامه، یک مدرک هویتی بسیار مهم است که پیشینه آن، به زمان قاجار بر می گردد نخستین شناسنامه ایرانی (که در آن زمان سجل نامیده می‌شد) در دوران قاجار و در تاریخ ۳ دی ۱۲۹۷ برای دختری به نام «فاطمه ایرانی» صادر شد. امروزه، داشتن آن، برای تمامی افراد، الزامی است.از جمله اطلاعات مندرج در تمامی شناسنامه ها، اطلاعات مربوط به سری و سریال است که برای استفاده از بسیاری خدمات، نظیر ثبت نام در سامانه ثنای قوه قضاییه، ثبت نام در مدرسه، ثبت نام گذرنامه و … ارائه این اطلاعات، الزامی است و چنانچه شخصی، به این اطلاعات، دسترسی نداشته باشد، با مشکل مواجه خواهد شد.

آیا شناسنامه المثنی شماره سری و سریال مشابه شناسنامه قبل خواهد داشت؟

بله، شناسنامه المثنی نیز شماره سری و سریال مشابه شناسنامه اصلی خود را خواهد داشت. شناسنامه المثنی در واقع نسخه اضافی از شناسنامه اصلی است. سری و سریال شناسنامه المثنی معمولاً با سری و سریال شناسنامه اصلی تفاوتی ندارند و به عنوان شماره مدرک هویتی در اثبات هویت فردی در این معاملات استفاده می‌شوند.

1885301

سریال شناسنامه کجاست؟

هر شناسنامه، متشکل از اطلاعات منحصر بفردی از قرار سری و سریال شناسنامه است که این اطلاعات، کاربرد بسیاری در اموری نظیر ثبت نام در سامانه ثنای قوه قضاییه، ثبت نام گذرنامه اینترنتی و مواردی از این دست داشته و از همین جهت دسترسی به این اطلاعات و داشتن آنها، بسیار مهم است سری شناسنامه به نوع مدرک و نحوه تولید اشاره دارد و سریال شناسنامه کدی منحصر به فرد است که برای احراز هویت فردی در شناسنامه استفاده می‌شود. شماره سریال با یک حرف که سری نامی دارد به همراه دو عدد نوشته میگردد. در واقع شماره سریال شناسنامه هشت رقم به همراه یک حروف الفبا دارد.

سری شناسنامه که متشکل از یک حرف و دو رقم عدد بوده و سریال شناسنامه که متشکل از ۶ رقم عدد است، از جمله اطلاعات مندرج در هر شناسنامه است. سریال شناسنامه در صفحه اول شناسنامه های جدید و قدیم نوشته شده است به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که شماره سریال شناسنامه از ۳ قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • قسمت حرفی
  • سری آنکه عددی ۲ رقمی است
  • سریال که عددی ۶ رقمی است

سری شناسنامه در شناسنامه های قدیم، دارای یک کد یک یا دو رقمی عددی و یک کد حرفی که یک حرف از حروف الفبا است و در شناسنامه های جدید، صرفاً دارای یک کد حرفی است و کد عددی آن، با یک ممیز، به کد عددی سریال، متصل شده و جزو سریال لحاظ می شود.

1885301

سریال شناسنامه نیز یک کد عددی است که در تمامی شناسنامه های قدیم و جدید موجود است و اعداد آن از شناسنامه ای به شناسنامه دیگر، متفاوت است. ساختار سریال شناسنامه، متشکل از یک کد عددی شش رقمی در شناسنامه های قدیم است که بلافاصله پس از سری شناسنامه (کد حرفی و کد عددی یک یا دو رقمی)، درج می گردد و در شناسنامه های جدید، یک کد عددی ۸ رقمی است که بلافاصله پس از کد حرفی سری آمده است.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

1719412141 2045136

معرفی گوشی موتورولا اس ۵۰ نئو + مشخصات، دوربین و قیمت Moto S50 Neo

در این پست معرفی گوشی موتورولا اس ۵۰ نئو + مشخصات، دوربین و قیمت Moto …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *