تیتر خبرها

طرز تهیه نون خامه ای اونم از نوع رولیش؛ اینجوری از مهمون هات پذیرایی کن تا همه کَف کنن

اگه شما هم مثل خیلی دیگه از ایرانی ها عاشق نون خامه ای هستید پس بهتره یاد بگیری که چطور خودت تو خونه این شیرینی جذاب رو درست کنی.

شایانیوز- نون خامه ای یا همون نارنجک خودمون یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین شیرینی ها به حساب میاد که کمتر کسی از خوردنش خوشش نمیاد و از طعمش لذت نمی بره. برای ما ایرانی ها نون خامه ای فراتر از یک شیرینی معمولی است در واقع میشه گفت طی این همه سال که نون خامه ای محبوبیت خودش رو در بین مردم حفظ کرده حالا جزیی از فرهنگ ما به حساب میاد.

درست کردن نون خامه ای برعکس اون چیزی که خیلی از افراد فکر می کنند کار سخت و دشواری نیست و میشه خیلی راحت توی خونه برای پذیرایی از مهمان ها کمی نون خامه ای خونگی خوشمزه درست کرد. حالا اگر دوست داشته باشید می تونید با نوع رولی و بزرگ ترش به عنوان دسر هم از مهمون هاتون پذیرایی کنید. اگر نمی دویند چطور باید این شیرینی خوشمزه رو خودتون توی خونه آماده کنید، به خواندن ادامه بدید که ما طرز تهیه اش رو براتون آماده کردیم.

طرز تهیه نون خامه ای

مواد لازم برای نون خامه ای رولی:

خمیر هزارلا: ۱ بسته

خامه قنادی: ۲۰۰ گرم

پودر قند: ۲ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱ بسته ( ۷ گرم )

پودر سفت کننده خامه: ۱ بسته ( البته این مورد رو در صورتی باید اضافه کنید که از خامه مایع برای شیرینی ها استفاده می کنید )

پودر پسته یا بادام: به مقدار دلخواه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول فویل های آلومینیومی رو به اندازه ای که دوست داریم به تعداد شیرینی ها، به شکل استوانه در میاریم و کنار می گذاریم. سپس میریم سراغ خمیر هزار لا و اون ها رو به اندازه های ۲ سانتی برش می زنیم و بعد دور فویل هایی که قبل تر آماده کرده بودیم می پیچیم. در مرحله بعد خمیر ها رو برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار میدیم تا خمیر پف کنه. بعد از این که خمیر ها رو از داخل فر خارج کردیم، کنار میگذاریمشون تا خنک بشند و میریم سراغ خامه.

برای تهیه خامه داخل رول ها، خامه قنادی رو به همراه وانیل و پودر قند به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی، حسابی هم میزنیم تا خامه کاملا سفت بشه، توجه داشته باشید که اگر از خامه مایع استفاده می کنید، در این مرحله حتما پودر سفت کننده خامه هم به مواد اضافه کندی و بعد شروع کنید هم زدن.  سپس خامه سفت شده رو داخل قیف میریزیم و به آرومی داخل رول ها رو با خامه پر می کنیم. برای این که خامه شما ظاهر قشنگ تری داشته باشه بهتره که از سر ماسوره برای قیف استفاده کنید. نهایتا روی خامه و رول ها رو می تونید با پودر پسته تزئین کنید.

طرز تهیه نون خامه ای

امیدوارم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این شیرینی های خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *