مثلث گردشگری ایران طرحی متفاوت برای تجربه سفری مهیج با تور

در این پست مثلث گردشگری ایران طرحی متفاوت برای تجربه سفری مهیج با تور را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

2038620

زمانی که سخن از رزرو تور و رفتن به یک شهر زیبا و منحصربه‌فرد در ایران به میان می‌آید، به فکر آن می‌افتیم که کدام یک از شهرها می‌تواند لحظات به‌یادماندنی را برای ما رقم بزند.

در این میان سفر به مثلث گردشگری ایران می‌تواند طرحی متفاوت و هیجان‌انگیز برای تجربه سفری خاص و تکرارنشدنی با تور باشد. زمانی که شهرهای کرمان و شیراز را در کنار جزیره کیش قرار می‌دهید و بر روی خاک هر یک از این شهرها قدم می‌گذارید، می‌توانید جانی دوباره بگیرید. شما می‌توانید با انتخاب تورهای این شهرها سفری بی‌نظیر را به شهرهایی با مردمان خونگرم تجربه کنید و در زیبایی‌های آن‌ها غرق شوید.

بررسی جاذبه‌های دیدنی مثلث گردشگری ایران

اگر بخواهیم مثلث گردشگری ایران را تفسیر کنیم، باید بگوییم که جزیره کیش می‌تواند یکی از این سه ضلع باشد و در کنار آن کرمان و شیراز قرار می‌گیرند. هر یک از این مقاصد در تور می‌توانند شما را وارد دنیای جدیدی کنند و با عجایب و زیبایی‌های خاصی روبه‌رو سازند. در واقع با رزرو تور شیراز می‌توانید از باغ‌های بسیار وسیع و عمارت‌های شاهان بازدید کنید و با رزرو تور کیش می‌توانید از کهن‌ترین جاذبه‌های دیدنی و خلیج همیشه فارس دیدن نمایید. کرمان نیز با ارگ بم خود یا مجموعه گنجعلی خان می‌تواند شما را به دیار تاریخ کهن این سرزمین ببرد و قدمت ایران‌زمین را به نمایش بگذارد.

جزیره کیش؛ خاطره‌ساز و سرگرم‌کننده

زمانی که با تور کیش راهی این جزیره می‌شوید، دستتان بسیار باز است و می‌توانید از انواع جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی لذت ببرید. در ادامه به مهم‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌های موجود در جزیره کیش می‌پردازیم:

  • دره پرتغالی‌ها: در دره پرتقالی‌ها می‌توانید درخت کهن‌سال انجیر معابد را ببینید که قدمتی حدود ۶۰۰ سال دارد. اهالی و بومیان کیش، این درخت را بسیار خوش‌یمن می‌دانند و بر این عقیده هستند که می‌تواند آرزوها را برآورده سازد. آب‌وهوای بسیار دل‌انگیز و وجود فضایی سرسبز باعث شده تا این منطقه موردتوجه قرار گیرد.

  • قلعه جنی: مکانی با افسانه‌های عجیب در دل جزیره کیش قرار دارد که بدون شک شما را به وجد می‌آورد. این قلعه به شکل مستطیلی بوده که دارای دو برج است و این مجموعه را می‌توانید در نزدیکی کشتی یونانی شاهد باشید. این قلعه در زمان‌های گذشته محل حضور سربازان و درجه‌داران ژاندارمری بود که بعد از پیداشدن چهار جسد سرباز در آن منطقه دیگر هیچ‌کس حاضر به حضور در قلعه نشد.

  • پایاب: پایاب کیش با قدمتی ۲۰۰۰ساله، مکانی منحصربه‌فرد به‌حساب می‌آید که از آن برای دسترسی به آب زیرزمینی استفاده می‌شد. در پایاب کیش هوایی بسیار خنک و دلپذیر را تجربه خواهید کرد.

  • شهر حریره: شهر حریره که در نزدیکی دریا قرار گرفته، با قدمت ۸۰۰ساله خود و با وسعت ۱۲۰ هکتار توانسته در لیست آثار ملی ایران به ثبت برسد. متأسفانه از این شهر تاریخی تنها تعدادی دیوار و بنای تخریب شده باقی‌مانده و بخش اعظمی از آن از بین رفته است.

  • ساحل مرجانی: در زیستگاه زیباترین موجودات آبزی می‌توانید چشم‌های خود را به شقایق‌دریایی، عروس دریایی، صدف، مرجان، حلزون، ماهی‌های زینتی و… بدوزید. در ساحل مرجانی می‌توانید از تماشای غروب خلیج‌فارس لذت برده و با استفاده از تفریحات آبی، سرشار از هیجان شوید.

2038621

کرمان؛ شهری غنی و مهمان‌نواز

یکی از اضلاع این مثلث پربار، بهشت معادن ایران، یعنی کرمان به‌حساب می‌آید که یکی از هفت شهر بزرگ کشور محسوب می‌شود. کرمان با تاریخ غنی و مردمان بسیار مهمان‌نواز و خونگرم می‌تواند برای سفر با تور انتخابی بی‌همتا باشد. جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی بسیاری در این شهر وجود دارد که ارزش حداقل یکبار بازدید را دارد:

  • ارگ بم: ارگ بم که بزرگ‌ترین بنای خشتی در جهان به‌حساب می‌آید، در فهرست میراث‌فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده و بدون شک می‌تواند شما را حیرت‌زده کند. متأسفانه در زلزله بم که در سال ۱۳۸۲ رخ داد، بخش وسیعی از مجموعه از بین رفت، اما خوشبختانه در ادامه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

  • مجموعه گنجعلی خان: در مرکز شهر کرمان و در نزدیکی بازار بزرگ آن، می‌توانید مجموعه گنجعلی خان را شاهد باشید که شامل میدان، حمام گنجعلی خان، ضراب‌خانه، کاروان‌سرا، مدرسه، آب‌انبار و بازار می‌شود. شما می‌توانید در این مجموعه شاهد ۵۰۰ سکه از دوره‌های مختلف تاریخی ایران نظیر اشکانیان، ساسانیان و… باشید.

  • یخدان مؤیدی: بزرگ‌ترین یخچال خشتی جهان یخدان مؤیدی بوده که در دوران صفوی ساخته شد و هم‌اکنون در خیابان کامیاب کرمان قرار گرفته است. این یخدان از معماری خاصی نیز برخوردار است که می‌توانید سقف آن را به‌صورت مخروطی ببینید. این موضوع باعث می‌شود تا جذب نور آفتاب به حداقل برسد.

  • قلعه دختر: یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های ایران و جاذبه‌های دیدنی منحصربه‌فرد کرمان قلعه دختر به شمار می‌آید. این قلعه در زمان مادها تأسیس شده و با خشت و گل رس بنا گردیده است.

2038622

شیراز؛ عطر پرتقال و شهر شعر

زمانی که در خیابان‌های شیراز قدم می‌زنید می‌توانید عطر پرتقال راه استشمام نمایید و نوای دل‌انگیز اشعار شاعران بزرگ ایران‌زمین را در گوش خود احساس کنید. با سفر به شهر بهارنارنج می‌توانید جاذبه‌های بسیار خاص و بی‌نظیری را در این شهر شاهد باشید که در ادامه به هر یک اشاره می‌کنیم.

  • حافظیه: بدون شک قلب شیراز را حافظیه تشکیل داده که آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی، حافظ است. معماری زیبا و فضای سرسبز و دل‌انگیز حافظیه شما را غرق در رؤیا می‌کند و می‌تواند محلی عالی برای ملاقات عاشقان باشد.

  • سعدیه: سعدیه نیز آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی، سعدی شیرین‌سخن بوده که در گذشته‌های قدیم خانقاه این شاعر بزرگ بوده است. سعدی آخرین روزهای زندگی خود را در این مکان گذراند.

  • باغ ارم: قدمت باغ ارم آنقدر زیاد است که مشخص نیست این باغ در چه زمانی و توسط چه کسی ساخته شده است؛ اما با بررسی سفرنامه‌ها و کتاب‌های مربوط به این مجموعه می‌توان پی برد که قرن دهم یا یازدهم هجری قمری این باغ بنا شد. در این باغ می‌توانید شاهد انواع و اقسام گیاهان و درختان باشید و به پچ‌پچ باد در میان آن‌ها گوش بسپارید.

  • باغ دلگشا: یکی دیگر از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز که دارای مساحتی بالغ بر ۵.۷ هکتار است و روح گردشگران را به پرواز درمی‌آورد، باغ زیبای دلگشا نام دارد. قدمت این باغ به دوران ساسانیان بازمی‌گردد که می‌توانید داخل این مجموعه باغ عمارتی سه طبقه با تالار و ۴ قصر را شاهد باشید.

  • حمام وکیل: در زمان کریم‌خان زند، حمام وکیل در شیراز بنا شد که اصولی‌ترین و پیشرفته‌ترین معماری را به خود اختصاص داده است. در این حمام می‌توانید شاهد یک اتاق شاه‌نشین باشید که برای استفاده شاه ایجاد شده است.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

1719389920 2045065

کاتالوگ چاپی ابزاری جذاب برای افزایش فروش و محصول شما

در این پست کاتالوگ چاپی ابزاری جذاب برای افزایش فروش و محصول شما را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *