تیتر خبرها

نور مورد نیاز برای نگهداری سانسوریا؛ گل زبون مادرشوهر انقدر خوشگل، مگه میشه مگه داریم!

سانسوریا جزء گیاهان جذاب و خوشگل آپارتمانیست که نگهداریش خیلی آسونِ و نیاز به رسیدگی زیاد نداره.

شایانیوز- سانسوریا جزء گیاهان مقاومِ که با زندگی آپارتمان نشینی بسیار سازگار است. این گل خوشگل مثل پتوس جزء گیاهانیست که خاصیت تصفیه کنندگی داره و از این جهت هم خیلی مورد توجه قرار گرفته. جالب است بدانید سانسوریا که در ایران با عنوان زبون مادر شوهر نامگذاری شده بومی مناطق گرمسیر آفریقای جنوبی است.

با اینکه نگهداری سانسوریا آسونِ اما باید یه سری نکات رو رعایت کنید تا یه گل خوشگل و جذاب داشته باشید. توی این مطلب میخوایم بهتون بگیم که سانسوریا برای شاداب بودن به چه میزان نور احتیاج داره پس در ادامه با ما همراه باشید.

عکس-0-1

بهترین نور برای سانسوریا نور فیلتر شده است

سانسوریا جزء گیاهانیست که میتونه نور کم رو تحمل کنه اما برای داشتن رشد خوب نیاز به نور مناسب داره. بهترین شرایط برای سانسوریا اینِ که ۶ تا ۸ ساعت در معرض نور فیلتر شده باشه. به گزارش شایانیوز منظور از نور فیلتر شده اینِ که نور از یک واسطه مانند پرده نازک یا صفحه‌ای مانند شیشه مات عبور کند و سپس به گیاه برسد.

اگر گیاهتون بعد از مدتی پژمرده شد یا اینکه بخش های کناریش رنگ خودشو از دست داد بدونید که نور برای گیاه کافی نیست و بهترِ که برای رشدش از نور مصنوعی استفاده کنید.

سانسوریا

منظور از نور مصنوعی چیست؟

یه سری لامپ ها و چراغ های مخصوص رشد گیاه در بازار وجود دارن که میتونن نیاز گیاه رو در صورت نبود نور طبیعی کافی برطرف کنند. این محصولات در انواع مختلف خونگی و گلخانه ای هستند که میتونن نور طبیعی خورشید رو کاملا بازسازی کرده و شرایط رو برای فتوسنتز گیاه فراهم کنند.

توجه داشته باشید سانسوریا به هیچ وجه نباید در معرض نور مستقیم باشه پس اگر قصد دارید این گیاه رو در بالکن یا حیاط نگه دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که نور مستقیم و زیاد میتونه روی برگ هاش تاثیر منفی داشته باشه، پس محلی رو انتخاب کنید که حداقل در هنگام ظهر سایه باشه تا گیاه دچار سوختگی نشه.

آیا-سانسوریا-سمی-هست؟

نویسنده: الهام قدسی 

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *