تیتر خبرها

(ویدئو) طرز تهیه چیز کیک آلمانی؛ یه دسر خوشگل و خوشمزه که خیلی آسون درست میشه

چیز کیک یه دسر خوشگل و خوشمزس که این روزا پای ثابت مهمونی ها و دوره همی ها شده. توی این مطلب با یه چیز کیک متفاوت مهمون خونه هاتون شدیم.

شایانیوز- چیز کیک یا کیک پنیر یه دسر فوق العاده پرطرفداره چرا که علاوه بر خوشمزه بودن به شدت خوشگل و خوش قیافه هم هست به خاطر همین هم این روزا پای ثابت خیلی از مهمونیا و دوره همی ها شده. این دسر جذاب از دو لایه تشکیل شده که لایه اصلی اون متشکل از انواع پنیر خامه‌ای است که معمولاً با پودر قند یا شکر شیرین میشه. لایه زیرین از بیسکویت پودر شده یا انواع کیک‌ تهیه میشه. روی چیز کیک بنا به ذائقه افراد میتونه با انواع سس، ژله یا میوه تزئین بشه. چیز کیک براساس نوع تهیه به دو دسته پخته شده و پخته نشده (یخچالی) تقسیم میشه. 

قبلا چند مدل چیز کیک یخچالی رو بهتون آموزش دادیم. توی این مطلب میخوایم طرز تهیه چیز کیک پخته شده رو بهتون ارائه بدیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه چیز کیک آلمانی

کره ۱۷۵ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

 شکر ۱۲۵ گرم

آرد ۳۷۵ گرم 

وانیل نوک قاشق چایخوری 

بیکینگ پودر ۱۵ گرم

نمک ۱ پینچ

مواد لایه پنیری

پنیر خامه ای ۱ کیلو

تخم مرغ ۳ عدد

شکر ۱/۵ پیمانه

وانیل ۱ قاشق چایخوری 

رنده پوست نصفِ لیموترش

نشاسته ۲.۵ قاشق غذاخوری

انواع توت تازه یا یخ زده ۲۵۰ گرم

IMG

طرز تهیه چیزکیک آلمانی

۱- کره + تخم مرغ + آرد الک شده + شکر + وانیل + بیکینگ پودر + نمک در ظرف مناسب بریزید با دست ورز بدید. (خمیر کمی سخت به نظر میرسه.) سپس خمیر رو به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمتُ در قالب ۲۶ سانتی متری قرار بدید کف و لبه های قالب رو با خمیر بپوشانید. قالب رو در یخچال بگذارید.

۲- در یک کاسه جداگانه پنیر خامه ای + شکر + وانیل + تخم مرغ + پوست لیمو + نشاسته رو با هم مخلوط کنید. این مخلوط رو به قالب کیک منتقل کنید. به گزارش شایانیوز روی مواد توت ها رو بریزید نصف دیگه خمیر رو هم با دست روی میوه ها خرد کنید یا رنده کنید.

۳- قالب به مدت ۵۰-۶۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه قرار بدید. سپس از فر خارج کرده و صبر کنید تا کاملا خنک بشه. در نهایت به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار بدید.

منبع: پیج اینستاگرام turk_yemek_tariflerii___

اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *