تیتر خبرها

(ویدئو) طرز تهیه کاپ کیک؛ هم شکلاتیشو گفتم هم وانیلی رو پس با یه تیر دو نشون بزن

کاپ کیک ها جزء کیک های پرطرفدار هستند که هم به صورت ساده سرو میشن هم با انواع مغزی ها مثل شکلات، کارامل، کرمفیل و …

شایانیوز- کاپ کیک یا کیک فنجونی جزء کیک های پرطرفدار در دنیاست که ایده پختنش اولین بار در سال ۱۷۶۹ توسط امیلیا سیمونز ارائه شد. کاپ کیک ها در طعم ها و مزه های مختلف درست میشن که نوع شکلاتی و وانیلیش از همه محبوب تره. 

ما توی این مطلب میخوایم طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی و وانیلی رو بهتون بگیم پس در ادامه با ما همراه باشید. 

مواد اولیه لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی و وانیلی

تخم مرغ ۴ عدد

شکر ۱ پیمانه

شیر ۱ پیمانه

آرد ۱/۵ پیمانه

روغن مایع ۱/۲ پیمانه

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

وانیل ۱ قاشق چایخوری

پودر کاکائو به مقدار لازم

شکلات برای مغز کاپ کیک به مقدار لازم

کرمفیل ساده برای مغز کاپ کیک به مقدار لازم

فندق به مقدار لازم

گردو به مقدار لازم

قالب کاپ کیک ۱۵ عدد

c

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی و وانیلی

۱- همه مواد از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید در دمای محیط قرار بدید. ابتدا تخم مرغ ها رو داخل ظرف شکسته و با همزن خوب بزنید تا کرم رنگ بشه و حالت فومی پیدا کنه. سپس شکر رو کم کم اضافه کنید. در این مرحله وانیل و روغن مایع رو هم به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا شکر خوب حل بشه. در مرحله بعد شیر رو هم اضافه کنید و به هم زدن ادامه بدید.

بکینگ پودر رو به آرد اضافه کنید و با هم الک کنید. (آرد حتما ۳ بار الک کنید) آرد رو در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و کم کم هم بزنید. به گزارش شایانیوز نیمی از مواد کاپ کیک رو داخل قیف بریزید کمی از مواد رو کف قالب ها بریزید کرمفیل رو روی مواد بریزید و مجدد مواد کاپ کیک را تا ۳/۲ قالب پر کنید. روی کاپ کیک های وانیلی گردوی خرد شده بریزید.

zx

۲- به نیم دیگر مواد کاپ کیک پودر کاکائو الک شده اضافه کنید خوب مخلوط کنید و داخل قیف بریزید کف قالب های خالی رو مقداری از مواد کاپ کیک بریزید، شکلات رو روی مواد بریزید و دوباره ۳/۲ قالب را با مواد شکلاتی پر کنید. برای روی کاپ کیک های شکلاتی مقداری فندق خرد شده بریزید. قالب ها رو داخل سینی فر بچینید و سینی رو در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار بدید. (حتما فر رو از یک ربع قبل روشن کنید تا گرم بشه.)

طرز تهیه کرمفیل وانیلی

۱- برای درست کردن کرمفیل وانیلی به ۱/۵ عدد زرده تخم مرغ، ۱ پیمانه شیر، ۶۰ گرم شکر، ۱ قاشق غذاخوری آرد، ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، ۱ قاشق غذاخوری کره آب شده و ۱/۴ قاشق چایخوری وانیل نیل نیاز دارید.

go

۲- زرده تخم مرغ + شکر + وانیل با همزن برقی خوب بزنید تا کرم و کشدار بشه. شیر رو روی حرارت بذارید آرد و نشاسته ذرت رو روش الک کنید و مدام هم بزنید تا آرد گوله نشه. وقتی شیر داغ شد مقداری از مایع رو روی مخلوط تخم مرغ و شکر بریزید بعد همه مواد با هم به شیر اضافه کنید مدام هم بزنید تا غلیظ بشه. وقتی از روی حرارت برداشتید ۱ قاشق کرده آب شده بهش اضافه کنید. روی ظرفتون مشما بکشید تا رویه نبنده وقتی خنک شد بذارید داخل یخچال. کرمفیل میتونید به مدت ۴ روز داخل یخچال نگه دارید. 

منبع: پیج اینستاگرام soli.cake28

اگه می خوایین لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *