تیتر خبرها

پرسپولیس باید جواهر را حفظ کند

در چند بازی اخیر پرسپولیس به شدت به پدیده جوان خود می‌نازد.

مرحوم جعفر کاشانی یک جمله همیشگی داشت و مدعی بود که پرسپولیس یک “تیم” است و فرسنگ‌ها با یک “باشگاه” شدن فاصله دارد. پیشکسوت پرسپولیسی‌ها که مدت‌ها نیز در سمت‌های اجرایی و مدیریتی باشگاه نیز فعالیت داشت، با اشاره به ساختارهای معیوب باشگاه‌داری در فوتبال ایران، مدعی بود که نباید به پرسپولیس باشگاه عنوان داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ فارغ از تمام امکانات سخت‌ابزاری که باشگاه پرسپولیس حتی این روزها نیز از آن محروم است، یکی از ضعف‌های چند سال اخیر آنها در بحث بازیکن سازی و پروری بود. امکانات معیوب این سیستم برای توجه به رده پایه‌ها که مثل خیلی دیگر از باشگاه‌ها درگیر مسائلی مثل کمبود امکات و بی‌توجهی و حتی رانت بود، باعث شده تا شاهد این موضوع نباشیم که آنها نیز قادر خواهند بود بازیکنی را از رده پایه‌ها راهی تیم بزرگسال کنند.

آنها اما این روزها صاحب یک ستاره نوظهور شده‌اند که شاید او نیز فرسنگ‌ها با حرفه‌ای و کامل شدن فاصله داشته باشد، اما نوع فوتبال و کیفیت او این امیدواری را در دل هواداران و خصوصا باشگاه شکل داده که شاید بتوانند از تابوی ناکامی در بازیکن سازی عبور کنند.

“محمد عمری” ستاره این روزهای پرسپولیس محسوب می‌شود. بازیکنی که طی فصول اخیر نیز صحبت زیادی درباره او وجود داشت اما فرصت‌های بزرگی برای خودنمایی به دست نمی‌آورد.

بازیکن ارومیه‌ای که دو سال پیش توسط یحیی گل محمدی مجوز حضور در جمع بزرگسالان را به دست آورد و برای اینکه وارد بازی شود، ۲ سال تحمل داشت. او در نهایت فصل گذشته و در جدال با فجرسپاسی ۹ دقیقه فرصت بازی یافت. نمایش درخشان او اما در همین مدت کوتاه باعث شد تا با رضایت کادرفنی، مدیریت باشگاه قرارداد حرفه‌ای او را به مدت ۵ فصل تمدید کرده و رسما وارد بازی بزرگان شود.

1790692
این دستهای امن که ستاره این روزهای پرسپولیس را در آغوش کشیده، نیاز مهم محمد عمری است تا از پیج تند درخشش اولیه از پرسپولیس عبور کند و تبدیل به یک ستاره همیشگی شود

اما یک اتفاق بزرگ شاید مسیر زندگی او را تغییر داده است؛ کمتر هواداری تصور می‌کرد بعد از جدایی یورگن لوکادیا آنها شاهد ظهور ستاره‌ای در ترکیب تیم خود باشند. بازیکنی که طی دیدارهای اخیر جای خود را در ترکیب محکم کرده و نقش پررنگی در ترکیب نیز داشته است.

یحیی گل محمدی که در ابتدای فصل به دنبال مهاجمی بود که بالاترین پرس را در فاز دفاعی حریف روی بازیکنان حریف وارد کند، این روزها به بهترین شکل از محمد عمری بازی گرفته و با سود بردن از قدرت بدنی و تکنیکی این بازیکن، به نتیجه مدنظر خود دست یافته است. بازیکنی که در طول تمام دقایق بازی انرژیک بوده و با قدرت تکنیکی بالا هر بار که صاحب توپ شده، شرایط را برای مدافعان حریف سخت کرده و از قدرت گلزنی و شوتزنی بالایی نیز برخوردار است. با این شرایط باید گفت جدایی لوکادیا هر چقدر برای هواداران تلخ بوده، برای این ستاره تازه ظهور کرده، یک سرنوشت شیرین رقم زده است.

بعد از درخشش برابر گل گهر و در ادامه نساجی قائمشهر، بازی مقابل ون پارس یک نمایش فوق العاده دیگر از این بازیکن را ثبت کرد. حضوری ۱۲۰ دقیقه‌ای و گرفتن یک پنالتی و بارها اقدام به گشودن دروازه حریف که قطعا جای خالی هواداران بزرگترین خلا را شکل داده تا با حرکات او نیم خیز شوند. بازیکنی که اعتمادبنفس نیز این روزها در نوع حرکات او خصوصا در صحنه‌ای که جلوتر از خیلی از ستاره‌های این تیم در ضربات پنالتی توپ را در اختیار گرفت و روبروی دروازه‌بان حریف آن را به گل پیروزی بخش و صعود تیمش تبدیل کرد، قابل مشاهده است.

1788949

تاریخ باشگاه پرسپولیس قطعا پر از بازیکنان و ستاره‌هایی است که روزگاری با درخششی مقطعی نفس هواداران را از شوق حبس کردند اما رفته رفته در مسیر حواشی قرار گرفته و نتوانستند آن بزرگی که انتظار می‌رفت را دنبال کنند. ستاره خاموش و در سکوت این روزهای پرسپولیس، در زمین در حال جادو و بزرگی است و هواداران این تیم امیدوارند باشگاه پرسپولیس به خوبی بتواند از این جواهر آنها مراقبت کرده و یک ستاره بزرگ را در مسیر پیشرفت قرار دهند. آیا او که این روزها چه از بحث فنی و چه اخلاقی در زمره برترین‌های این تیم محسوب می‌شود، قادر خواهد بود این موقعیت را ارتقا نیز بخشد؟

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *