چگونه آب را قلیایی کنیم؟ (۰ تا ۱۰۰ طرز تهیه و درست کردن)

در این پست چگونه آب را قلیایی کنیم؟ (۰ تا ۱۰۰ طرز تهیه و درست کردن) را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

2048102

بیش از دو سوم بدن ما را آب تشکیل داده و کیفیت آن می‌تواند زندگی ما را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد. طی تحقیقاتی که روی افراد ژاپنی انجام شده، توانستند راز اصلی طول عمر بالای ژاپنی‌ها را پیدا کنند. مردم این کشور از آب قلیایی استفاده می‌کنند و به همین دلیل بدن سالم‌تری دارند و بیش‌تر زنده می‌مانند.

آیا می‌دانید باید چگونه آب قلیایی درست کنیم و منظور از قلیایی شدن آب چیست؟ به طور کلی آب‌هایی که ph بالاتر از ۷ دارند، یونیزه شده یا قلیایی هستند. اما نحوه تهیه این آب هم اهمیت زیادی دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که چگونه آب را قلیایی کنیم؟

چگونه آب را قلیایی کنیم؟

از آن‌جایی که وجود الکترولیت‌ها به اندازه کافی می‌تواند به عملکرد صحیح ماهیچه‌ها و بدن کمک کند، باید تعادل این مواد در بدن حفظ شود. افراد زیادی با کمک دستگاه تصفیه، قطره‌های پی اچ یا فیلترها، آب را قلیایی می‌کنند. اما روش‌های طبیعی هم برای تهیه آب قلیایی وجود دارد. برخی از این روش‌ها شامل افزودن موادی هستند که آب را قلیایی می‌کنند و برخی شامل میوه‌هایی مانند هندوانه، خیار و نعناع و انار و توت هستند.
شما می‌توانید به عنوان ساکنان پایتخت ایران، انواع آب معدنی از بهترین برندها را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. سپس با افزودن هر یک از مواد گفته شده، آب را قلیایی کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی دو روش معمول تولید این نوع آب به این سوال پاسخ دهیم چگونه آب را قلیایی کنیم؟

طرز تهیه آب قلیایی با لیمو

2048103

اگر شما هم قصد دارید آب قلیایی بنوشید و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید، باید انواع روش‌های درست کردن آن را بشناسید. اما با استفاده از لیمو، چگونه آب را قلیایی کنیم؟ لیمو، ماده‌ای اسیدی است که بعد از حل شدن در آب و تجزیه در آن، نوشیدنی شما را قلیایی می‌کند. برای این کار نیازی به فشردن لیمو و چکیده شدن آب آن ندارید. فقط باید لیمو را به ۸ قسمت تقسیم کرده و درون آب بیندازید. اگر در فصل تابستان به آب قلیایی نیاز دارید، چند تکه یخ و رزماری را هم به آن اضافه کنید. با گذشت زمان به مدت ۸ الی ۱۲ ساعت، آب خاصیت قلیایی پیدا می‌کند.

با استفاده از جوش شیرین، چگونه آب قلیایی درست کنیم؟

در صورت آشنایی با فواید آب قلیایی شده، برای خیلی از کاربران سوال پیش می‌آید که چگونه آب را قلیایی کنیم؟ پیش از این یکی از روش‌های تولید این مدل آب را با لیمو بررسی کردیم. جوش شیرین هم مانند لیمو یک ماده قلیایی است که می‌تواند میزان ph آب را هم بالا ببرد. برای تهیه این نوع آب باید نصف قاشق چایخوری از جوش شیرین را به ۴ لیتر آب اضافه کنید. سپس جوش شیرین را درون آب به خوبی هم بزنید تا آب یونیزه شود. البته پیشنهاد می‌کنیم از آب قلیایی با جوش شیرین زیاد استفاده نکنید؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی از سدیم است و عوارض زیادی به همراه دارد؛ به خصوص اگر باید رژیم غذایی با میزان کم سدیم داشته باشید.

فواید آب قلیایی برای بدن

این روزها نوشیدن قهوه، الکل، خوردن غذاهای چرب و… باعث شده بدن ما حالت اسیدی پیدا کند و مدام دچار عوارضی مانند سردرد، خستگی، دل درد و… شویم. با معرفی دو نمونه از طرز تهیه آب قلیایی به این سوال پاسخ دادیم که چگونه آب را قلیایی کنیم. اما استفاده از آب یونیزه شده چه فایده‌ای برای بدن دارد و چرا باید از این آب استفاده کرد؟

بهبود سلامت کلیه

با نوشیدن آب قلیایی، میزان ph بدن بالا می‌رود. در نتیجه سلامت کلیه‌ها افزایش پیدا می‌کند و توانایی بیش‌تری در دفع سموم از بدن خواهند داشت. همین موضوع باعث می‌شود پاکسازی بدن بهتر انجام شود.

تقویت سیستم ایمنی با بهبود عملکرد روده‌ها

نوشیدن این آب به بازگرداندن سلامت روده کمک می‌کند. با این کار، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بدن اجازه نمی‌دهد هر گونه عفونتی گسترش پیدا کند.

بهبود سلامت کبد خصوصا در افراد دیابتی

دیابت از آن دسته بیماری‌هایی است که عملکرد اندام‌های دیگر را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. نوشیدن آب قلیایی باعث بهبود سلامت کبد در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.

دهیدراسیون برای ورزشکاران

با ورزش کردن، بدن الکترولیت‌های زیادی از دست می‌دهد و فرد مدام احساس خستگی می‌کند. برای جبران این الکترولیت‌ها و بازگرداندن تعادل ph بدن باید آب قلیایی بنوشید. به همین دلیل بیش‌تر ورزشکاران هستند که می‌پرسند چگونه آب را قلیایی کنیم؟

بهبود وضعیت خواب

نوشیدن آب قلیایی باعث می‌شود فرد به راحتی به خواب برود و با حال خوبی از خواب بیدار شود.

کاهش ترشح اسید و رفلاکس

آنزیم پپسین با کمک به ترشح اسید معده، اصلی‌ترین عامل مرتبط با رفلاکس اسید از معده به روده است. نوشیدن آب قلیایی باعث کاهش ترشح اسید و رفلاکس معده می‌شود.

اثرات جوان کننده

یکی از دلایل پیری در افراد، نوشیدن آب نامناسب است که با استفاده از آب قلیایی می‌توان این مشکل را حل کرد. نوشیدن آب یونیزه شده باعث ایجاد اثرات جوان کننده‌ای در فرد می‌شود.

چند بار در روز آب قلیایی مصرف کنیم؟

از آن‌جایی که نوشیدن آب قلیایی با افزایش ph بدن همراه است، مصرف زیاد آن می‌تواند باعث ایجاد عوارضی مانند استفراغ، ضربان قلب نامنظم، گرفتگی عضلات و… شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ابتدا در طول روز ۳ الی ۴ لیوان از این آب مصرف کنید. سپس مقدار آن را به ۸ الی ۱۲ لیوان برسانید. بهترین زمان مصرف آب یونیزه شده، یک ساعت قبل از خوردن غذا یا ۲ ساعت بعد از خوردن غذا است.

سخن پایانی

همه ما به دنبال راهی برای جوانی و افزایش طول عمر خود هستیم، به همین دلیل باید مصرف آب قلیایی را هم در برنامه خود قرار دهیم. در این مطلب با آبی که یونیزه شده آشنا شدیم و فهمیدیم که باید چگونه آب را قلیایی کنیم. به طور کلی روش‌های متنوعی برای این کار وجود دارد و تهیه این آب با جوش شیرین و لیمو جزو متداول‌ترین و طبیعی‌ترین راهکارها هستند که به طور کامل توضیح دادیم. شما می‌توانید با خرید آب معدنی بسته‌بندی شده از فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی سو، نسبت به قلیایی کردن آن اقدام کنید.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

1719947675 2048727

متخصص کلیه کیست؟ خدمات متخصص اورولوژی، فراتر از بیماری های کلیه

در این پست متخصص کلیه کیست؟ خدمات متخصص اورولوژی، فراتر از بیماری های کلیه را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *