چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟

در این پست چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

2037850

چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟ در این مقاله در مورد یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه و راهکارهای آن صحبت می‌کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی، می‌تواند قدمی بسیار بلند به سمت موفقیت شغلی و تحصیلی باشد. در صورتی که می‌خواهید این زبان را در مدت زمان کوتاهی بیاموزید، باید عزم خود را جزم کنید و طبق یک برنامه اصولی و منظم پیش بروید. هرچند یادگیری انگلیسی در سه ماه، در حد زبان مادری ممکن نیست؛ اما می‌توان در این مدت کوتاه‌ هم پیشرفت‌های چشم‌گیری در این زمینه به دست آورد. اگر می‌خواهید اصول یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه را بدانید، تا پایان با این مطلب همراه باشید.

تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه

زبان انگلیسی، به عنوان زبان معیار بین‌المللی شناخته می‌شود و به همین دلیل، میلیون‌ها منبع مختلف برای یادگیری آن وجود دارد. با وجود این‌ همه کتاب، فیلم و دوره آموزشی، یادگیری این زبان در مدت سه ماه کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد؛ اما اگر می‌خواهید بهترین نتیجه ممکن را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورید، به نکات و تکنیک‌های زیر توجه کنید:

۱- سطح خود را مشخص کنید

اولین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه، این است که نقطه شروع خود را مشخص کنید. اگر دوره متوسطه را در مدرسه به پایان رسانده باشید، یعنی سطح شما کاملا صفر نیست و می‌توانید تا حدودی به دانش قبلی خود تکیه کنید. همچنین، تجربه شرکت در دوره‌های آموزشی یا تعامل مداوم با زبان انگلیسی، می‌تواند روی بهبود سطح شما موثر باشد. با شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین، می‌توانید سطح خود را تعیین کنید و سپس، سراغ هدف‌گذاری و انتخاب منابع برای یادگیری بروید.

۲- اهداف کوچک و جزئی برای خود تعیین کنید

وقتی مدت زمان کمی برای یادگیری زبان انگلیسی دارید، نباید اهداف کلی و مبهم داشته باشید. اگر می‌خواهید زودتر به نتیجه برسید، نیازهای خود را به دقت بررسی کنید و بر همان اساس، اهداف خود را تعیین کنید. مثلا، هدف‌های زیر برای یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه بسیار مناسب هستند:
در دو هفته آینده، بتوانم به زبان انگلیسی، با یک فروشنده لباس صحبت کنم.
پس از یک ماه، توانایی فهمیدن ۵ آهنگ انگلیسی مشهور را داشته باشم.
در پایان سه ماه، بتوانم بدون نیاز به زیرنویس، فلان فیلم انگلیسی را ببینم.
این اهداف، باید بر اساس سطح شما تعیین شوند؛ مثلا کسی که از قبل در سطح بالاتر از متوسط قرار داشته باشد، می‌تواند اهداف بزرگ‌تری برای خود تعیین کند، اما فردی که از صفر شروع می‌کند، باید بیشتر روی مهارت‌های عمومی تمرکز داشته باشد.

۳- از همان نقطه آغاز، صحبت کردن را شروع کنید

هر چه بیشتر انگلیسی را به کار بگیرید، زودتر متوجه اشتباه‌های خود می‌شوید و سطح مهارت‌هایتان سریع‌تر بهبود می‌یابد. به همین دلیل، اگر قصد دارید این زبان را در مدت سه ماه یا کمتر یاد بگیرید، بهتر است از همان ابتدا و با هر سطح دانشی که دارید، به انگلیسی حرف بزنید.

۴- تا حد ممکن، در انگلیسی غوطه‌ور شوید

اگر فرصت کمی برای یادگیری زبان انگلیسی دارید، باید تا جایی که می‌توانید خود را در یادگیری غوطه‌ور کنید. برای این کار، نیازی نیست مدام در حال مطالعه باشید؛ بلکه باید تداوم و نظم یادگیری خود را حفظ کنید و در عین حال، مدام از زبان انگلیسی استفاده کنید. وارد برنامه‌های چت انگلیسی شوید و دوستان انگلیسی‌زبان پیدا کنید، سعی کنید خاطرات روزانه خود را به انگلیسی بنویسید، اخباری که به این زبان منتشر می‌شوند را بخوانید و موضوعات مورد علاقه خود را در شبکه‌های انگلیسی‌زبان دنبال نمایید.

۵- منابع محدود و مرتبط با هدف انتخاب کنید

استفاده از منابع متنوع برای یادگیری، زمانی خوب است که بخواهید یک بازه زمانی طولانی را به آموزش و تمرین اختصاص دهید. وقتی قرار است در یک دوره سه ماهه، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید، باید از منابع محدودی استفاده کنید که به نیازهای شما به بهترین نحو پاسخ بگویند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در این مدت، گرامر خود را تقویت کنید، بهتر است کمتر سراغ منابع مربوط به واژگان یا درک مطلب بروید تا رشته ذهنی‌تان گسسته نشود.

2037850

۶- به برنامه‌های خود پایبند باشید

اگر سه سال برای یادگیری وقت داشته باشید، احتمالا روزهایی پیش بیاید که دست از یادگیری بکشید یا خسته شوید و طبق برنامه پیش نروید، اما در یک بازه زمانی سه ماهه چنین فرصت‌هایی نخواهید داشت. از همان روزهای نخست، برای خود یک برنامه درست تعیین کنید و با تمام وجود به آن پایبند باشید تا نتیجه بگیرید.

۷- از منابع سرگرم‌کننده کمک بگیرید

مطالعه فشرده، ممکن است باعث خستگی ذهنی و ایجاد وقفه در یادگیری شود. اگر می‌خواهید در عین سرعت‌بخشی به یادگیری خود، کیفیت آن را نیز حفظ کنید، گاهی سراغ منابع سرگرم‌کننده بروید. دیدن فیلم انگلیسی، گوش دادن به موسیقی‌های مشهور، خواندن داستان‌های کوتاه انگلیسی و یا شنیدن پادکست‌ها و داستان‌های صوتی، انتخاب خوبی برای یادگیری عمیق‌تر هستند. همچنین اگر به بازی‌های موبایلی و کامپیوتری علاقه دارید، می‌توانید از آن‌ها هم برای آموختن برخی نکات کمک بگیرید.

۸- یادداشت‌برداری را جدی بگیرید

وقتی زمان زیادی برای یادگیری نداشته باشید، مجبور می‌شوید انبوهی از مطالب را به سرعت یاد بگیرید. در این شرایط، یادداشت‌برداری از نکات مهم و کلیدی بسیار به شما کمک خواهد کرد. برای مرور و یادآوری، دیگر نیازی به خواندن مجدد مطالب قبلی ندارید؛ کافیست به یادداشت‌های خود مراجعه کنید تا با یک نگاه، تمام مطالب برایتان تداعی شوند. برای بهبود کیفیت یادداشت‌برداری، از شیوه‌های رمزگذاری و خلاصه‌نویسی استفاده کنید. هرچه مطالب فشرده‌تر و چکیده‌تر نوشته شوند، مرور آن‌ها نیز آسان‌تر خواهد بود.

۹- روزانه مهارت‌های خود را به چالش بکشید

یادگیری زبان در مدت سه ماه، ممکن است باعث شود که شما صرفا به بخش آموزش بپردازید و از آزمون و سنجش غافل شوید؛ این در حالی است که یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای آموزش، این است که خود را بسنجید. برای اینکه بتوانید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را به چالش بکشید، هر روز کارهای زیر را انجام دهید:

  • حداقل یک ساعت به حل سوال و تمرین درباره مباحث جدید بپردازید.
  • با توجه به نکاتی که جدید آموخته‌اید، یک متن یک صفحه‌ای انگلیسی بنویسید.
  • اخبار گوش کنید و نکات گرامری که تا کنون آموخته‌اید را در آن تحلیل کنید.
  • یک دوست انگلیسی‌زبان پیدا کنید و در پایان هر روز، درباره کارهای خود با او حرف بزنید.

انجام منظم این کارها، باعث یادگیری کاربردی زبان انگلیسی و محک‌ زدن مهارت‌ها به صورت تدریجی خواهد شد. همچنین برای اطمینان بیشتر، می‌توانید هر ۲۰ الی ۳۰ روز یک بار، مجددا در آزمون‌های تعیین سطح شرکت کنید تا از پیشرفت خود مطمئن شوید.

بهترین دوره آموزشی برای یادگیری انگلیسی در سه ماه

با وجود منابع و روش‌های گوناگون آموزشی، هنوز هم بهترین گزینه برای یادگیری انگلیسی در مدت سه ماه، شرکت در دوره‌های آموزشی معتبر است. دوره فشرده زبان انگلیسی سفیر، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که قصد دارند در مدت کوتاه، تا حد خوبی به این زبان مسلط شوند. داوطلبان دوره‌های فشرده در سفیر، سه انتخاب دارند:

  • دوره فشرده ترمیک سه روز در هفته: روزهای زوج یا فرد – هر ترم ۳ هفته (۲ جلسه‌ی ۹۰ دقیقه‌ای در روز
  • دوره فشرده ترمیک دو روز در هفته: روزهای یکشنبه و سه‌شنبه به صورت فشرده، هر ترم ۳ هفته (۳ جلسه‌ی ۹۰ دقیقه‌ای در روز)
  • دوره فوق فشرده: در این دوره، یک ترم در طول یک هفته به پایان می‌رسد.

اگر به دنبال یادگیری زبان در کوتاهترین زمان ممکن هستید پیشنهاد ما به شما دوره فشرده زبان انگلیسی سفیر است.

منبع : ایمنا

مطلب پیشنهادی

1719947675 2048727

متخصص کلیه کیست؟ خدمات متخصص اورولوژی، فراتر از بیماری های کلیه

در این پست متخصص کلیه کیست؟ خدمات متخصص اورولوژی، فراتر از بیماری های کلیه را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *