تیتر خبرها

کوکو سیب زمینی شکم پر واسه اونایی که عاشق غذاهای هیجان انگیزند؛ عجیییب خوشمزه است!

اگه دوست داری که خاص و متفاوت آشپزی کنی و از طعم های جدید لذت میبری هیچی مثل یه کوکو سیب زمینی شکم پر نمیتونه لبخند به لبت بیاره.

شایانیوز- همون طور که می دونید و ما هم تا به حال بار ها بهش اشاره کردیم سیب زمینی توی آشپزخونه حکم طلا رو داره برای اینکه میشه با چند تا دونه سیب زمینی خوشمزه ترین غذاهای ممکن رو با بهترین طعم ها در مدت زمان خیلی کوتاهی درست کرد از طرف دیگه تنوع غذاهایی هم که میشه با سیب زمینی درست کرد خیلی بالاست و یه جورایی میشه به طرز خستگی ناپذیری از این خوشمزه عجیب غریب غذاهای بی نظیر و خارق العاده خلق کرد.

کوکو سیب زمینی یکی از محبوب ترین غذاها بین ما ایرانی ها به حساب میاد اما با این حال کمی تغییر و تحول تو همین غذای محبوب و همیشگی باعث میشه که لذت خوردن اون دو چندان بشه، به همین خاطر هم ما می خوایم طرز تهیه کوکو سیب زمینی اما به صورت شکم پرش رو با شما به اشتراک بگذاریم که یکبار امتحان کردنش برابره با تستِ یه وعده غذایی محشر و معرکه.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شک پر

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی شکم پر:

سیب زمینی آب پز شده: ۴ عدد بزرگ

گوشت چرخ کرده: ۱۵۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۱ الی ۲ حبه

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای: ۱/۲ عدد

پنیر پارمزان: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا یا موزارلا: ۱۲۵ گرم

کره: ۳۰ گرم

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان دلخواه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، بدون شک درست کردن این غذا برای شما کار دشواری نخواهد بود به خاطر این که دستور پخت اون چندان تفاوتی با دستور پخت کوکو سیب زمین معمولی نداره و برای درست کردن مواد میانی هم یه چیزی تو مایه های سس ماکارونی باید عمل کنید.

در قدم اول سیب زمینی های آب پز شده رو پوست میگیریم و رنده می کنیم و میگذاریم کنار تا کمی خنک بشه. بعد میریم سراغ مواد داخل کوکو ها. پیاز ها رو توی یک تابه مناسب سرخ می کنیم و بهش ادویه میزنیم و وقتی که به قدر کافی سرخ شدند گوشت چرخ کرده ها رو به پیاز ها اضافه می کنیم و هم میزنیم تا رنگ گوشت ها  عوض بشه بعد فلفل دلمه ای خرد شده و سیر رو به اون ها اضافه می کنیم و هم میزنیم، سپس رب گوجه فرنگی و پنیر پارمزان رو هم به موادمون اضافه می کنیم و هم میزنیم تا خوب با هم مخلوط بشند.

در مرحله بعد سیب زمینی ها رو که رنده کرده بودیم به همراه کره و فلفل کاملا له می کنیم تا کره ها به خرد سیب زمینی ها برند. سپس یک گوله از سیب زمینی رو برمیداریم و اون رو کف دستمون باز میکنیم، اما حواستون باشه که نباید قطر سیب زمینی خیل باریک بشه به خاطر اینکه ممکنه موقع سرخ کرده پاره بشه و تمام مواد داخلش بریزه بیرون؛ بعد از این که یک مقدار از سیب زمین رو کف دستمون باز کردیم به اندازه یک قاشق یا کمی بیشتر از مواد گوشتی رو به همراه پنیر پیتزا یا موزارلا وسط سیب زمینی قرار میدیم و نهایتا اون رو مثل بقچه می بندیم.

در مرحله آخر کوکو ها رو که آماده شدند داخل روغن داغ میندازم تا سرخ بشند، تقریبا برای هر طرف ۲  الی ۳ دقیقه کافیه تا خوب سرخ و طلایی رنگ بشه.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شک پر

کوکوهای شکم پر شما آماده اند، امیدواریم که از طعم و مزه این غذای خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.



منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *