تیتر خبرها

یه عالمه استایل شیک با ترنچ کت؛ بانو جان پاییز امسال خوشتیپ تر از همیشه باش

ترنچ کت یا بارانی یه لباس مخصوص پاییزه که هم به درد استایل رسمی میخوره هم برای استایل غیر رسمی مناسبِ.

شایانیوز- ترنچ کت یا بارانی نوعی لباس پاییزی است که در نوع بلندِش تا مچ پا میرسه و در مدل های کوتاه هم تا بالای زانو طراحی میشه. این کت ها اغلب از پارچه های ضد آب مثل گاباردین، چرم، پشم، پوپلین، پنبه و کتان دوخته میشن و معمولا دارای آستر هستند.

ترنچ کت در اصل یک لباس برای افسران ارتش بوده. یعنی روند طراحی و تولید آن به قبل از جنگ جهانی اول برمیگرده. از اون جایی که این لباس در طول جنگ زیاد مورد استفاده قرار گرفت به این نام مشهور شد. واژه انگلیسی Trench به معنای سنگر است. 

زنان از بعد از جنگ‌ جهانی دوم شروع به استفاده از این بارانی‌ها کردند. به‌ طور کلی، بعد از این دوران، لباس‌های نظامیان به بازار مد و فشن دنیا راه پیدا کرد و هالیوودی‌هایی مانند آدری هپبورن، مرلین مونرو و… با پوشیدن لباس‌هایی به این سبک به شهرت و همه‌ گیر شدنشون دامن زدن.

downlo

عکس از صفحات prettiieshere , alver.boutique

برای اینکه با ترنچ کت یه استایل شیک داشته باشید باید اونی رو انتخاب کنید که کاملا سایزتون باشه. پس سراغ ترنچ کت های سایز بزرگ نرید. حتما به این نکته توجه کنید که ترنچ کت از قسمت شانه ها و آستین براتون بزرگ نباشه.

ویدئو از صفحه nafasssalimi

ترنچ کت بلند برای چه کسایی مناسبِ؟

اگه قد کوتاه و ریز اندام هستید لطفا سراغ ترنچ کت های بلند نرید. کت های ترنچ بلند برای خانم های لاغر و قد بلند مناسبِ. حالا اگه قد کوتاه هستید و به ترنچ کت بلند علاقه دارید کتتون با یه کفش پاشنه بلند هم رنگ ست کنید.

dow

ترنچ کت متوسط برای چه کسایی مناسبِ؟

بارانی های با قد متوسط که بلندیش حداکثر تا سر زانو باشه رایج ترین نوع ترنچ کت است که برای هر اندامی اعم از قد کوتاه، بلند، چاق و لاغر مناسبِ. اگه قدتون کوتاه یا متوسط باید این ترنچ کت ها رو انتخاب کنید. 

download

استایل رسمی با ترنچ کت

زمانی که در پاییز، بهار یا زمستان به مهمانی‌های رسمی دعوت میشید به جای پوشیدن کاپشن یا رویه‌های مختلف میتونید به سراغ بارانی‌ها برید و اونا رو روی پیراهن یا هر لباس رسمی دیگری بپوشید. به گزارش شایانیوز ترکیب ترنچ کت، شلوار راسته و کفش پاشنه بلند یه تیپ رسمی جذاب بهتون میده که نباید ازش غافل شید.

w

استایل غیر رسمی با ترنچ کت

کت‌های ترنچ با شلوار جین و تی‌شرت ترکیب بسیار جذابی رو میسازن. برای تکمیل این ست میتونید از بوت، نیم بوت یا کتونی استفاده کنید. در زمستان گرمگن، سویشرت و هودی‌ رو می‌تونید با ترنچ‌ کت‌ ست کنید و یک استایل لایه‌ لایه‌ جذاب و گرم برای خودتون بسازید.

download (11)

do

download

download (18)

download (20)

download (17)

download

d

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​​

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *