آخرین جزئیات رتبه بندی معلمان یکشنبه ۳۰ مرداد

1657875551 407 رتبه بندی 1

قرار بود رتبه بندی از شهریور اجرا شود که با تاخیر اجرای آن پرداخت معوقات یک ساله شد که مبلغ ۱۱ میلیون تومان به صورت علی الحساب به حساب…

رتبه‌بندی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ساناپرس؛ رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.بر اساس رتبه بندی معلمان آنها با در نظر گرفتن معیارهایی در چهار گروه طبقه بندی و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شد. رتبه‌بندی معلمان اواخر آبان ماه سال گذشته به تصویب رسید. رتبه بندی معلمان برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرائی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، انجام می شود.

قرار بود رتبه بندی معلمان از شهریور ۱۴۰۰ اجرا شود که با تاخیر اجرای آن پرداخت معوقات یک ساله شد که مبلغ ۱۱ میلیون تومان به صورت علی الحساب به حساب معلمان واریز شد.

سامانه رتبه‌بندی معلمان از ۲۶ مردادماه به صورت رسمی آغازبه کار کرد و فرهنگیان بر اساس جدول زمانبندی و آخرین رقم کدملی تا نهم شهریورماه نسبت به بارگذاری مدارک خواسته شده اقدام می کنند؛ امتیازات لازم برای احراز هرکدام از رتبه‌های پنج گانه نیز به تفکیک اعلام شده است.

با آغاز به کار سامانه رتبه‌بندی معلمان از هفته گذشته، فرآیند رتبه بندی معلمان سرعت بیشتری به خود گرفته و آنطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود، این فرایند برای هر معلم نباید بیش از یک و نیم ماه به طول بینجامد.

البته یوسف نوری وعده داده است که با توجه به تاخیزهای پیش آمده، قرار است مبلغی نیز به صورت علی الحساب بابت معوقات رتبه بندی معلمان واریز شود. از آنجا که زمان اجرای قانون رتبه بندی از شهریور ماه ۱۴۰۰ تعیین شده، معوقات رتبه بندی برای معلمان یک ساله شده است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس هماهنگی وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه، تلاش بر این است که بخشی از مطالبات فرهنگیان درخصوص موضوع رتبه بندی شهریور ماه به صورت علی الحساب در اختیار فرهنگیان قرار داده شود تا از ماه‌های آینده و با صدور احکام بتوان نسبت به اجرای تمام و کمال نظام رتبه بندی اقدام کرد.

در شیوه نامه رتبه بندی معلمان که به منظور اجرای صحیح قانون مزبور و پس از اصلاحیه ابلاغی ۱۵ مرداد ماه جاری هیئت وزیران، منتشر شده است، امتیازاتی که معلمان کسب می کنند در چهار گروه شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه تقسیم بندی شده که به این شرح است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هر ساله مسایل مربوط به آموزش و پرورش را بر اساس اولویت پیگیری می کند، اجرای رتبه بندی معلمان را یکی برنامه‌های مهم این کمیسیون عنوان کرد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *