آخرین وضعیت باشگاه استقلال از زبان فرشید سمیعی؛ از پادوانی تا حق پخش!

سمیعی

فرشید سمیعی، معاون باشگاه استقلال درباره وضعیت این روزهای این تیم صحبت کرده است.

پادوانی که حدود دوسال پیش، پس از ناامید شدن از کمک مسئولان باشگاه استقلال در رفع مشکلات مالی‌اش برای دریافت باقی‌مانده مطالباتش و البته جبران صدمه‌ای که به‌لحاظ سلامت جسمانی دیده از طریق وکیلش با فیفا مکاتبه کرد، متوجه شد می‌تواند مدعی دریافت غرامت سنگینی از باشگاه استقلال شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرهیختگان؛ بر همین اساس نیز در اخبار مربوط به این موضوع عنوان شده بود پادوانی از طریق وکیلش تقاضای خسارت ۹میلیون دلاری کرده است، درحالی‌که این بازیکن فقط صدهزار دلار از استقلال طلب داشت، با این حال پادو با تقاضای جدید خود باشگاه استقلال را وارد یک چالش جدی کرد تا سرنوشت این پرونده به دادگاه عالی ورزش کشیده شود.

پادوانی در آخرین بازی خود با پیراهن استقلال در ۵اسفند۱۳۹۶ در دقیقه۴۲ نیمه اول بازی استقلال و فولاد خوزستان دچار مصدومیت شدید از ناحیه گردن و جابه‌جایی مهره شد و پس از پشت‌سر گذاشتن چندماه معالجه در ایران و انجام عمل‌های دشوار به زادگاه خود بازگشت و برای همیشه توانایی راه رفتن را از دست داد.

نکته قابل‌توجه اینکه سال گذشته آجرلو که هفتمین مدیرعامل باشگاه استقلال از بدو این حادثه به‌شمار می‌رود به‌محض گرفتن سکان مدیریت این باشگاه از مسئول کمیته بین‌الملل باشگاه درخواست کرد دراین‌باره اطلاعات جامعی را تهیه کرده و دراختیار واحد حقوقی باشگاه قرار دهد تا تصمیمات مقتضی برای حل‌وفصل این موضوع قبل از دریافت حکم از فیفا انجام شود. آجرلو همچنین قصد داشت شخصا با پادوانی صحبت کند تا این موضوع از راه‌های مسالمت‌آمیز حل‌وفصل شود اما با رد این درخواست ازسوی بازیکن برزیلی هرگز این امر محقق نشد.

AB02 728 90 C 43df9c9e 867e 4338 a9fb 995863769e4d 1e34WAdW0w

 

مدیرعامل باشگاه استقلال در جریان برنامه بازگشایی نماد استقلال در بازار پایه فرابورس در صحبت‌هایی جنجالی درباره بدهی‌های سنگین باشگاه استقلال به بهانه نگرفتن حق پخش تلویزیونی ازسوی این باشگاه اظهار داشت: «صداوسیمای جمهوری اسلامی برای همه ماست اما حقم را می‌گیرم. ۱۰۰۰میلیارد ما در آنجا گیر است. من ۹میلیون دلار پول پادوانی را از کجا بیاورم؟»

همین صحبت‌های آجرلو درباره پادوانی کافی بود تا دوباره هواداران این تیم از بابت بدهی‌های باشگاه به‌خصوص این پرونده سنگین نگران شوند که مبادا رای این بازیکن اعلام شده است و باشگاه استقلال درباره آن مخفی‌کاری کرده و نمی‌خواهد آن را اعلام کند، این درحالی است که طبق شنیده‌های «فرهیختگان»، تا امروز درخصوص صدور رای نسبت به پرونده بازیکن برزیلی ازسوی دادگاه عالی ورزش هیچ اقدامی نشده است.

استقلالی‌ها که این روزها برای گرفتن حق پخش تلویزیونی دست به هر کاری می‌زنند در این مورد نیز به‌نظر می‌رسد با تحت‌فشار قرار دادن مسئولان ذی‌ربط در این زمینه قصد دارند هرچه سریع‌تر موضوع حق پخش را هم مثل حق تبلیغات محیطی، قانونی کرده و از این طریق نیز درآمدزایی کنند. بنابراین آجرلو صحبت‌های جنجالی درباره بدهی ۹میلیون دلاری به پادوانی را از این جهت مطرح کرده است تا باشگاه استقلال درخصوص حق پخش به خواسته‌های خود برسد.

طبق شنیده‌ها ازسوی برخی مقامات استقلالی به‌نظر می‌رسد این رقم درخواستی ازسوی پادوانی تایید نخواهد شد. یک مسئول استقلال در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «همان‌طورکه وکلای بین‌المللی باشگاه برسر پرونده استراماچونی بارها اعلام کرده بودند که رای فیفا توسط دادگاه عالی ورزش شکسته نخواهد شد و درنهایت این اتفاق افتاد، حالا نیز همین وکلا اعلام می‌کنند که احتمال تایید رقم درخواستی پادوانی بسیار کم است و از آنجایی که قبلا هم صحبت‌های این وکلا درباره پرونده استراماچونی به کرسی نشسته است، حالا هم می‌توان قبل از صدور رای به این اظهارات درباره‌ پرونده پادوانی هم استناد و بسنده کرد.»

برای پیگیری ماجرا با فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال و سخنگوی این باشگاه هم‌صحبت شدیم. وی درباره اظهارات مصطفی آجرلو تاکید کرد:

مدیرعامل باشگاه از بابت ذکر یک مثال این صحبت را مطرح کرد. درواقع منظور ایشان این بود که اگر چنین مشکلاتی پیش بیاید کسی جز استقلال نباید مشکلش را حل کند. این باشگاه نه حامی دارد و نه کارخانه و معدن و فولادی پشت آن هست، استقلال درواقع هیچ چیزی ندارد و حتی موسسات و نهادهای مالی که برخی مواقع در فوتبال کمک می‌کنند از آن هم محروم است.

وی افزود:

استقلال جز خودش که باید دستش را روی زانوانش گذاشته و بلند شود هیچ‌کس دیگری را ندارد. درواقع منظور آجرلو این بود که وقتی استقلال را از درآمدزایی‌های معمول در دنیا محروم می‌کنند و وقتی که این مشکلات و پرونده‌ها و بدهی‌های میلیاردی وجود دارد، اگر این مشکلات بیشتر شود کسی نیست به این باشگاه کمک کند. بنابراین آجرلو این صحبت‌ها را از بابت ذکر مثال مطرح کرد؛ چراکه هنوز حکمی برای پادوانی ازسوی دادگاه عالی ورزش نیامده است.

چندی‌پیش به‌صورت رسمی ازسوی باشگاه استقلال اعلام شد که اعلام رای پرونده پادوانی بار دیگر به تعویق افتاده و با اعلام دادگاه عالی ورزش رای این پرونده ۱۸شهریور سال جاری صادر می‌شود. حامد افضلی، معاون بین‌الملل باشگاه استقلال با تایید مطلب فوق اعلام کرد پیش از این قرار بود ۱۷مرداد رای نهایی این پرونده صادر شود‌ ولی با اعلام دادگاه عالی ورزش، این موضوع به تعویق افتاد.

اگرچه بارها اعلام رای بازیکن برزیلی به تعویق افتاده و این احتمال می‌رود بازهم با تعویق مواجه شود اما از آنجایی که بعد از چندین‌بار تعویق، رای استراماچونی بالاخره صادر شد و چند روز پیش دادگاه عالی ورزش این موضوع را تعیین‌تکلیف و رای فیفا را تایید کرد به‌نظر می‌رسد این‌بار هم حکم پادوانی ازسوی دادگاه عالی ورزش بالاخره اعلام شود.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *