ابزارهای استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر کامل است؟!

1662196259 531 استقلال

تیم استقلال برای دفاع از قهرمانی خود سال سختی را پیش رو دارد. آیا تیم ساپینتو برای تکرار قهرمانی ابزار لازم را دارد؟

لیگ بیست ودوم برای استقلال با شکست برابر سپاهان در ورزشگاه آزادی آغاز شد و آنها موفق نشدند در برابر یکی از مدعیان قهرمانی در خانه پیروز شوند. استقلال که با نشان قهرمانی لیگ بیست و یکم پا به مسابقات این فصل فوتبال ایران گذاشت در برابرسپاهان در عرض چند دقیقه قافیه را باخت تا ساپینتو شروع مطمئنی در لیگ نداشته باشد. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ آبی های در هفته دوم  و سوم برابر ملوان و مس کرمان پیروز شدند و هفته چهارم را با تساوی در مسجد سلیمان برابر نفت به پایان رساندند تا با گذشت چهار هفته از لیگ با هفت امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار گیرند.

نگاهی دوباره به شرایط بازیکنان مدافع عنوان قهرمانی نشان می دهد، آنها برای تکرار قهرمانی همه ابزار را در کنار هم دارند و باید منتظر ماند تا تیم ساپینتو  و شاگردانش کار اصلی خود را شروع کنند.

۱- قبل از آغاز لیگ برتر صحبت از کهکشانی بودن خط حمله و مهاجم هدف استقلال بیش از سایر خطوط این تیم بود. آرمان رمضانی و ارسلان مطهری در تیم باقی مانده بودند و سجادشهباززاده و پیمان بابایی هم به استقلال پیوسته بودند و مقدمات کار انتقال کاوه هم انجام شده بود.گمانه زنی ها نشان می داد استقلال یکی از مخوف ترین خط حمله های لیگ برتر را در اختیار دارد،از بین این بازیکنان کاوه نتوانست قراردادش را نهایی کند، ارسلان با رفت و برگشت های متعدد، کاری برای استقلال نکرده است و سه مهاجم دیگر هم با گذشت ۴ هفته از لیگ تا حالا گلی برای این تیم به ثمر نرسانده اند. همه این ها نشان می دهد خط حمله مخوف استقلال برروی کاغذ در زمین بازی انتظار مورد نیاز را برای  این تیم برآورده نکرده است و ساپینتو باید برای رفع این مشکل فکری اساسی کند.

ebbvcas2

۲- خط هافبک استقلال با حضور مهدی مهدی پور، روزبه چشمی ، آرش رضاوند، زبیر نیک نفس ، سعید مهری،امیرعلی صادقی  و عزیزبک آمانوف ، خط هافبک مقتدر فصل گذشته را نشان نداده است. مصدومیت ذبیر در دو بازی گذشته، عدم استفاده از آمانوف ، رضاوند افت کرده از دوران خوبش در فولاد و مهدی پور خارج از فرم شرایط را برای استقلال و ساپینتو در خط هافبک استقلال سخت تر از قبل کرده است. در تمرینات پیش فصل امیرعلی صادقی با زدن ۴ گل نشان از آمادگی بالا می داد،ولی در دقایقی که در این چهار هفته  توسط کادر فنی استقلال به بازی گرفته شد، نشانی از امیرعلی صادقی تمرینات پیش فصل نداشته است.

۳- چهار وینگر طلایی ساپینتو تا حالا بهتر از دیگر خطوط این تیم برای استقلال کار را پیش بردند. کوین یامگا باقی مانده از فصل قبل به همراه محمدمحبی و مهدی قایدی در کنار رضا میرزایی چهار وینگر استقلال در فصل پیش رو هستند، که قایدی و یامگا با زدن دو گل منجر به برد بهترین عملکرد را برای استقلال داشتند و محبی با بازی های خوب خود نشان داده است، ساپینتودر صورت آماده بودن این چهار بازیکن مشکلی در پست وینگر نخواهد داشت. از بین این ها رضا میرزایی در برابر سپاهان در پست دفاع راست آزمایش شد و هنوز در پست اصلی خود به صورت کامل به بازی گرفته نشده است.

۴- بازگشت مرادمند به همراه سیاوش یزدانی به تمرینات استقلال با بودن سیلوا و عارف غلامی در مرکز خط دفاعی استقلال ، دست ساپینتو را در مرکز خط دفاعی این تیم با توجه به توانایی های روزبه چشمی دراین پست باز گذاشته است. آبی ها بعد از خوردن سه گل پی در پی در آغاز لیگ برتر، چهار گل به ثمررسانده اند و گلی دریافت نکرده اند که این خبر خوبی برای هواداران این تیم و کادر فنی باشگاه است تا با تمرکز بر روی رفع مشکلات هجومی تیم ، شرایط را برای حضور استقلال در صدر جدول فراهم کنند.

۵- صالح حردانی در سمت راست زمین به همراه  جعفرسلمانی و ابوالفضل جلالی در جناح چپ  مدافعان کناری استقلال هستند که از این بین حردانی با صالح فصل گذشته فاصله زیادی دارد، دراین پست و در جناح راست آن ، یامگا و میرزایی هم توان بازی را دارند و می توانند به استقلال کمک زیادی کنند. تغییر سیستم استقلال از دفاع سه نفره به چهار نفره تاثیر زیادی در نحوه آرایش تیم و استفاده از دفاع های کناری با توجه به اعتقاد ساپینتو به استفاده از دو وینگر خواهد گذاشت. باید دید مدافعان کناری استقلال در ادامه فصل می توانند همانند فصل گذشته نقش بسزایی در نتایج این تیم داشته باشند و یا توان دفاعی آنها مد نظر سرمربی این تیم است.

ci0dhvyq

۵- دردرون دروازه استقلال سید حسین حسینی کاپیتان این تیم  قرار دارد، او بعد از خوردن سه گل در دو بازی اول ، پنج نیمه متوالی است دروازه خود را بسته نگه داشته است و برای رسیدن استقلال به دوران خوب فصل گذشته یکی از مهمترین اهرم های ساپینتو در کنار رضایی جوان خواهد بود. کاپیتان استقلال با اعتماد به نفس بازگشته خود در این دو فصل امید اول ساپینتو در درون دروازه است و خوب می داند اگر او در درون دروازه خوب باشد، خط حمله این تیم با حضور وینگرهای رونده و غیر قابل مهار می توانند استقلال را دوباره به صدر جدول لیگ برتر برسانند.

باید دید ساپینتو در ادامه فصل و بعد از سپری شدن چهار هفته از لیگ چه نتایجی را برجای خواهد گذاشت.  چشم هواداران مدافع عنوان قهرمانی در این ماراتن ۳۰ هفته ای به سرمربی پر انرژی تیمشان دوخته شده است. آنها به دنبال تفکرات و ایده های نو مرد پرتغالی برای رسیدن به پیروزی های متوالی هستند و برای این مهم به بازی این تیم با پیکان در هفته پنجم به عنوان شروعی دوباره چشم دوخته اند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1715609376 2023949

صندوق درآمد ثابت چیست + بهترین سرمایه گذاری و سود ماهانه Fixed Income

در این پست صندوق درآمد ثابت چیست + بهترین سرمایه گذاری و سود ماهانه Fixed …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *