اختلاف مدیرعامل و سرمربی بزرگترین نگرانی این فصل پرسپولیسی ها

رضا درویش

اختلافات داخلی اما، می‌تواند بزرگترین نگرانی آن‌ها برای این فصل باشد.

اختلافات خانوادگی پرسپولیس، دوباره علنی شده و شاید، بزرگترین مانع آن‌ها در مسیر آرزوهای این فصل‌شان باشد.

به گزارش«شایانیوز» به گزارش فوتبال ۳۶۰، پرسپولیس برای لیگ بیست‌ودوم، تیم کاملی بسته و کادرفنی آن‌ها هم، موفق‌ترین کادر سال‌های اخیر فوتبال ایران محسوب می‌شوند. ورود یورگن لوکادیا و یک مهاجم خارجی دیگر، دست یحیی گل‌محمدی را در خط حمله هم باز می‌گذارد. اختلافات داخلی اما، می‌تواند بزرگترین نگرانی آن‌ها برای این فصل باشد. مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس، رابطه زیاد خوبی با هم ندارند و ماجرای لوکادیا و خرید مهاجمی دیگر برای خط حمله پرسپولیس، باعث شد این موضوع یک بار دیگر رسانه‌ای شود.

استعفای زودهنگام

اولین چالش بزرگ رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس، استعفای یحیی گل‌محمدی بود. گل‌محمدی نیم فصل لیگ بیست‌ویکم، قصد داشت تیمش را با خرید یک مهاجم بزرگ تقویت کند و باشگاه، نتوانست هیچکدام از گزینه‌های مورد نظر او مثل کاسیانو را بخرد. در نهایت، گل‌محمدی به خرید شرزود تمیروف رضایت داد. این رضایت اجباری اما خیلی طولانی نشد. گل‌محمدی اواخر سال ۱۴۰۰ و پس از مساوی با استقلال در دربی، از مربیگری پرسپولیس استعفا کرد. او اعتقاد داشت همه شرایط، علیه پرسپولیس است تا این تیم نتواند دوباره قهرمان شود و مدیران باشگاه هم حمایت لازم را از او و تیمش ندارند. گل‌محمدی پس از چند روز، به پرسپولیس برگشت. هر چند چالشی که او برای درویش درست کرد، ضربه بزرگی در ماه‌های ابتدایی مدیریت او بود. گل‌محمدی تا پایان فصل، بارها از اینکه باشگاه نتوانسته بازیکنان مورد نظر او را بخرد گله کرد. بیشتر انتقادات او، به مدیریت اول فصل پرسپولیس برمی‌گشت اما درویش هم از آن‌ها در امان نبود.

ضلع سوم

انتخاب محمد محمدی به عنوان معاون ورزشی پرسپولیس، رابطه بین مدیریت و کادرفنی باشگاه را تیره‌تر کرد. اختلافات بین محمدی و گل‌محمدی، از همان روزهای ابتدایی انتخاب معاون جدید پرسپولیس علنی شد و آن‌ها، زیاد در یک قاب کنار هم قرار نمی‌گیرند. محمدی به عنوان معاون درویش، ارتباط نزدیکی با او دارد و همین موضوع، گل‌محمدی را نسبت به مدیریت باشگاه بدبین‌تر می‌کند.

قرارداد ۴۰ میلیاردی

حضور رضا درویش در یک برنامه تلویزیونی، حاشیه‌های زیادی برای گل‌محمدی ساخت. درویش در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی گل‌محمدی برای دو فصل گفت: «این رقم نیست ولی شاید کمی کمتر باشد». همین اظهار نظر، کافی بود تا گل‌محمدی حسابی بابت این قرارداد به دردسر بیفتد. هر چند سرمربی پرسپولیس، ترجیح داد در مصاحبه‌هایش از مدیرعامل پرسپولیس حمایت کند و دلیل لو رفتن قرارداد خودش را، راستگو بودن درویش بداند. گل‌محمدی خوش‌شانس بود که قراردادهای نجومی این فصل و ورود مربیان خارجی با ارقام سنگین‌تر، خیلی زود ماجرای رقم قراردادش را تحت تاثیر قرار داد.

دعوا سر مهاجم

پرسپولیس در نقل‌وانتقالات لیگ بیست و دوم، شروعی طوفانی داشت. آن‌ها بیشتر بازیکنان مورد نظر یحیی گل‌محمدی را به‌خدمت گرفتند. فقط سپاهان، مجوز جدایی نورافکن را نداد و باشگاه حاضر نشد رقم مورد نظر محمد خدابنده‌لو را به او پرداخت کند. تنها جای خالی پرسپولیس، خرید مهاجمان تازه بود. جایی که شکست‌های آن‌ها در نقل‌وانتقالات آغاز شد. سجاد شهباززاده به استقلال رفت، روند انتقال کاسیانو آنقدر طول کشید که در تمرینات تیمش مصدوم شد و پرسپولیسی‌ها در یک قدمی خرید گادوین منشا، از خرید او عقب‌نشینی کردند. همین موضوع هم باعث شد گل‌محمدی، در مصاحبه‌ای دوباره از باشگاه انتقاد کند و درخواست هزینه، برای خرید مهاجمان تازه را داشته باشد: «چند بازیکن هم‌ از لیگ سری‌آ برزیل به باشگاه معرفی کرده بودم که گزینه‌های خوبی بودند اما از آن‌ها هم خبری نشد و مجددا ۳ روز پیش یک مهاجم برزیلی به باشگاه معرفی کردم تا کارهای انتقالش را انجام دهند. بازیکنانی که این فصل جذب کرده‌ایم همه آزاد بودند و باید برای گرفتن مهاجم خوب حتما هزینه کنیم».

انتخاب یحیی نبود؟

طلسم خرید مهاجم توسط پرسپولیس، با ورود یورگن لوکادیا شکسته شد. یحیی گل‌محمدی در اولین مصاحبه پس از خرید لوکادیا اما، با تردید درباره او و میزان آمادگی‌اش صحبت کرد. تردیدهایی که نشان داد شایعات درباره اینکه سرمربی پرسپولیس، گزینه‌هایی که خودش معرفی کرده را به این بازیکن ترجیح می‌داده، جدی‌تر شوند. گل‌محمدی همچنان درخواست خرید یک مهاجم را دارد و درویش، در آخرین مصاحبه‌اش با دفاع از مهاجمان تیمش گفت نیازی به خرید مهاجم تازه نمی‌بیند: «همین مهاجمان سابق توانستند پرسپولیس را تبدیل به بهترین خط حمله لیگ برتر کنند. اگر لازم داشته باشند؛ مهاجم بعدی هم جذب خواهد شد اما فعلا نمی‌خواهم. تا کِی باید بازیکن طراز اول بخریم و علی علیپور و طارمی را چه زمانی بسازیم؟» با توجه به اینکه تنها خرید پرسپولیس در خط حمله هم با نظر گل‌محمدی نبوده، چنین اظهارنظری از جانب درویش، شاید رابطه او با سرمربی تیمش را بدتر کند. گل‌محمدی هم نشان داده معمولا چنین صحبت‌هایی را، بدون پاسخ نمی‌گذارد.

 

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *