تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ بز کوهی که شانس آورد و تونست خودشو از دهان پلنگ برفی بیرون بکشه

در این ویدئو تعقیب و گریز بین پلنگ برفی و بز کوهی را خواهید دید که در نهایت بز کوهی شانس می آورد و از دست پلنگ فرار می کند.

شایانیوز- پلنگ برفی جزء از خانواده پلنگ هاست که ظاهری منحصربفرد و زیبا دارد. این گربه‌سان، پنجه‌هایی بسیار بزرگ و دمی بلند دارد و قادر است به خوبی در نقاط سرد و خشک زندگی کند. از آن جایی که پلنگ برفی سفید رنگ است در این محیط ها به راحتی می تواند استتار و شکار کند. جالب است بدانید که پلنگ برفی به دلیل پنجه های قدرتمند که دارد می تواند تا ۱۵ متر بپرد!

وزن این گربه‌سان از  ۲۷ تا ۵۴ کیلوگرم متغیر است. پلنگ‌های برفی غالبا از گوسفندان، قوچ‌ها و بزها تغذیه می‌کنند. از آن جایی که پنجه های پلنگ برفی بسیار قوی است به راحتی می تواند حیواناتی با سه برابر وزن خود را نیز از پا در بیاورد! برخلاف سایر گربه‌سانان بزرگ که اغلب چشم‌های زرد یا طلایی رنگ دارند، رنگ چشمان پلنگ‌های برفی سبز روشن یا خاکستری است!

پلنگ برفی ماده هر سال دو الی سه توله به دنیا می‌آورد. توله‌های پلنگ برفی در هنگام تولد خز متراکمی دارند. توله‌ها تا سه ماه اول زندگی در کنار مادر می‌مانند و نحوه شکار را از او می‌آموزند. سپس مادر اولین زمستان پیش روی کودکان را در کنار آن‌ها سپری می‌کند و پس از آن توله‌ها به صورت مستقل رشد می‌کنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *