تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ تمساح هایی که افتادن به جون کل یالدار بیچاره و تیکه پارَش کردن

توی این ویدئوی ناراحت کننده خواهید دید که چگونه تمساح ها کل یالدار نگون بخت را تکه تکه کردند.

شایانیوز- تمساح یکی از مشهورترین خزندگان دنیاست که بدن غول پیکر، فک قوی و سرعت و چابکی بی نظیرش باعث شده به عنوان یکی از شکارچیان بزرگ دنیا شناخته شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۴ بر روی تمساح‌های وحشی آزاد و اسیر نشان داد که فشار آرواره تمساح‌های بزرگ در هنگام گاز گرفتن برابر با ۱۳۱۷۲ نیوتون و یا ۱۳۴۰ کیلوگرم است که در واقع این یکی از قوی‌ترین فشار‌ها است که تا‌کنون برای یک حیوان زنده ثبت شده است.

تمساح ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند که معمولا در گروه های بزرگ به همراه سایر تمساح های بالغ و بچه تمساح ها زندگی می کنند. تمساح نر با فرا رسیدن فصل جفت گیری به قلمرو بسیار حساس می شود و با بیرون آوردن سر بزرگ خود از آب و غرش کردن به رقیبان و متجاوزان سعی می کند از قلمروی خود محافظت می کند.

تمساح ها معمولا در ساعات گرم روز کنار رودخانه ها حمام آفتاب می گیرند زیرا مانند سایر خزندگان قادر به تنظیم دمای بدن خود نیستند و تا حد زیادی به گرمای خورشید برای گرم کردن بدن خود نیاز دارند. بعضی انواع تمساح از جمله تمساح کوتوله برای آفتاب گرفتن از درخت ها بالا رفته و روی شاخه ها دراز می کشد. بالا و پایین رفتن در آب تکنیک دیگری است که کروکودیل برای تنظیم دمای بدنش استفاده می کند زیرا بدنش در سطح آب گرم و زیر آب خنک می شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تمساح‌ها با این موضوع که بیش از ظرفیت معده خود غذا بخورند هیچ مشکلی ندارند. بهتر است بگوییم که آن‌ها به این سبک غذا خوردن عادت دارند و دچار مشکل نمی‌شوند چرا که به لطف یک رگ خونی خاص که همان آئورت دوم است، می‌توانند خون را از ریه‌های خود دور کرده و به سمت معده خود حرکت دهند و اسید‌های قوی معده را برای تجزیه سریع‌تر غذا‌ها تولید کنند. تمساح‌های خردسال قادرند حدود ۲۳ درصد از وزن بدن خود را در یک وعده غذایی بخورند، که معادل این است که یک فرد ۸۰ کیلویی بیش از ۱۸.۵ کیلوگرم استیک را در یک وعده بخورد!

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *