از جذابیت های حیات وحش؛ میمون نگون بختی که زیر دست و پای شیر گرسنه حرفی برای گفتن نداشت

این ویدئو شیری گرسنه را به تصویر می‌کشد که میمون بابونی را شکار کرده و مشغول خوردنش شده است.

شایانیوز- بابون ها گونه ای میمون هستند که بسیار اجتماعی و باهوش می باشند. آن ها در آفریقا و بخشی از عربستان زندگی می کنند. این میمون ها با نام عنتر دم کوتاه هم شناخته می شوند. بابون ها مثل فیل ها، شیر ها و کفتار ها به صورت گروهی زندگی می کنند و معمولا پیوندهای عمیقی با اعضای گروه خود دارند، این رابطه نزدیک ممکن است تا پایان عمرشان ادامه داشته باشد. علت زندگی گروهی بابون ها محافظت از خود در برابر تهدیدها و دشمنان می باشد. آن ها به خصوص زمانی که در فضای باز به سر می برند پیوسته مراقب شکارچیان خطرناک هستند و در صورت مشاهده خطر صدای پارس مانند بلندی ایجاد می کنند.

 شیر و پلنگ از جمله مهم ترین دشمنان بابون ها هستند. پیتون های بزرگ، سگ های وحشی آفریقایی و پرندگان شکارچی نیز بابون های کوچک و آسیب پذیر را شکار می کنند. با این وجود مهم ترین دشمن بابون، انسان ها هستند که با شکار و از بین بردن زیستگاه های این حیوان جمعیت آن ها را تا حد قابل توجهی کاهش داده اند.

این ویدئو شیری گرسنه را به تصویر می‌کشد که بابونی را شکار کرده و مشغول خوردنش شده است. البته بابون‌ها حیواناتی تهاجمی هستند و می‌توانند به هر حیوانی آسیب برسانند اما در مقابل شیر حرفی برای گفتن ندارند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *