تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ نبرد خونین شیر ها بر سر قلمرو و کفتاری که دلی از عزا درآورد

شیر نر جوان که به اشتباه وارد قلمروی شیر های دیگر شده بود بهای اشتباهش را با جانش داد کفتار فرصت طلب هم دلی از عزا در می آورد.

شایانیوز- شیرها سلطان جنگل و از بزرگ ترین گربه سانان می باشند که به طرز عجیبی اجتماعی هستند و به صورت گروهی زندگی می کنند. در گله شیرهایی که با هم زندگی می کنند معمولا یک شیر نر، ۵ تا ۱۵ ماده شیر و توله های آن ها هستند. شیرهای نر قلمروی مشخصی رو برای محل زندگی خود انتخاب می کند که ورود شیرهای دیگر به این قلمرو ممنوع است. آن ها قلمروی خود را با ادرارشان علامت گذاری می کنند و به این شکل به دیگران هشدار می دهند که وارد حریمشان نشوند.

اگر شیری جرات کند وارد قلمروی شیر دیگری شود نبرد سنگینی بین آن ها در می گیرد. شیر تازه وارد اگر شکست بخورد کشته می شود اما اگر پیروز شود زمین و گله را تصاحب می کند و شیر نر بازنده و همه توله هایش را می کشد.

این ویدئو که در حیات وحش ماسایی به ثبت رسیده، کشته شدن یک شیر نر جوان توسط دو شیر نر بالغ و بزرگ را به تصویر می‌کشد. ویدئو نشان می‌دهد که شیر نر جوان به اشتباه وارد قلمرو شیر‌های نر بزرگ شد و بهای این اشتباه را با جانش پرداخت کرد. در پایان نیز لاشه این شیر نر جوان به یک کفتار رسید.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *