از جذابیت های حیات وحش؛ پلنگ حیله گر آنن فانن دَخل گوزن یالدار بخت برگشته رو آورد

در این ویدئو پلنگی را می بینید که در حیات وحش ماسایی مارا زندگی می کند او با کمین بر روی درخت در فرصتی مناسب توانست گوزن را شکار کرد.

شایانیوز- دنیای حیوانات دنیای شگفت انگیزی است که متاسفانه به دلیل حضور انسان ها دستخوش چالش های خطرناکی شده است. اگر انسان ها به قوانین طبیعت احترام می گذاشتند امروز طبیعت زیباتری داشتیم چرا که حرص و طمع انسان بسیاری از زیستگاه های طبیعی را نابود کرده. حیوانات بسیاری هم به دلیل طمع سیری ناپذیر بشر از صحنه گیتی محو شده اند خیلیا هم مثل پلنگ ایرانی، گوریل ها، لاک پشت های دریایی، پلنگ سیبری و … در خطر جدی انقراض هستند.

حالا که صحبت از پلنگ ها شد جالب است بدانید که آن ها یکی از پر سرعت ترین ها در دنیای حیوانات هستند که اگر قصد شکار داشته باشند در غالب اوقات پیروز می شوند. پلنگ ها به راحتی می توانند از درخت و بلندی بالا بروند بنابراین طعمه ها در بالای درخت هم از دستشان در امان نیستند. جالب است بدانید که پلنگ ها گاهی اوقات شکار حیوانات دیگر مثل شیر، گرگ، خرس و سگ های وحشی را می دزند.

در این ویدئو پلنگی را می بینید که در حیات وحش ماسایی مارا زندگی می کند. در این منطقه پلنگ ها به دلیل تعداد زیاد شیر‌ها بسیار کمیاب هستند. پلنگ‌های مارا بسیار حیله گر هستند و از هر فرصتی برای گرفتن یک طعمه آسان استفاده می‌کنند. پلنگ‌ها در ماسایی مارا گوساله‌های بوفالوها، گوساله‌های گوزن یالدار و حتی بچه زرافه را شکار می کنند. پلنگ‌ها طعمه هایی را که دو برابر وزن بدنشان است در بالای درخت پنهان می‌کنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *