تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ پلنگ که داشت گراز رو لقمه پیچ میکرد با رسیدن شیر ها بدجور گرخید

در این ویدئو پلنگی را خواهید دید که با شکارش سرگرم است اما ناغافل شیر های گرسنه از راه می رسند و حسابی حالش را می گیرند.

شایانیوز- پلنگ گربه ای وحشی است که به دلیل مهارت فوق العاده اش در شکار و ظاهر زیبا و شگفت انگیزش در میان گوشتخواران شهرت زیادی پیدا کرده است. به طور کلی هشت زیر گونه پلنگ وجود دارد که از نظر ظاهر و موقعیت جغرافیایی با هم تفاوت دارند. در این میان پلنگ آفریقایی رایج ترین نوع پلنگ است که وسیع ترین منطقه جغرافیایی را از آن خود کرده، سایر انواع عبارتند از: پلنگ آمور (نادرترین نوع پلنگ)، پلنگ آناتولی یا پلنگ ایرانی، پلنگ هندی، پلنگ جاوه، پلنگ عربی، پلنگ هندو چینی، پلنگ سریلانکایی.

رنگ و طرح پوشش بدن پلنگ با توجه به زیستگاه این حیوان ممکن است متفاوت باشند. مثلا پوشش خز بدن پلنگ هایی که در چمنزارهای باز زندگی می کنند زرد روشن است در حالی که پلنگ های ساکن در جنگل ها رنگ تیره تر و خال های بیشتری دارند. طرح تیره حلقه مانندی که بدن پلنگ را پوشانده و زیبایی منحصر به فردی به این حیوان داده شبیه گل است و به استتار پلنگ و کمین کردن او کمک می کند. این گربه سان به طرز باورنکردنی قوی و عضلانی است و قادر است با استفاده از پاها و پنجه های جمع شدنی اش از درختان بالا ببرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *