تیتر خبرها

از جذابیت های حیات وحش؛ کفتارهای درنده شیر تنها رو گوشه رینگ انداختن و وحشیانه گاز زدن!

در این ویدیو گله کفتارها را رو می بینید که به شیر تنها حمله ور می شوند تا او را شکار کنند.

شایانیوز– دنیای حیات وحش همیشه غافلگیری های خاص خودش را دارد. دنیایی پر از تلاش برای بقا و زیستن. جهانی که در آن خون و شکار حرف اول را می زند.

شیر یا همون سلطان جنگل خودمون در دسته گربه سانان بزرگ قرار دارد. شیر ها اغلب همراه با گله زندگی می کنند. این حیوانات درنده در گذشته در  مناطق گرمسیری جهان از جمله قاره آفریقا، هندوستان، پاکستان، ایران و مدیترانه زندگی می کردند.

شیر ها بیشتر به شکار گورخر، گاومیش، بوفالو علاقه دارند. نکته ای واقعا جالب در مورد شیرها این هست که هرگز به سراغ لاشه حیوانی که مرده نمی روند و خودشون باید حتما غذاشون رو شکار کنند.

در کشورمان شیر آسیایی که به آن شیر ایرانی هم می گفته اند وجود داشته. این شیرهای ایرانی فقط در جنوب ایران زندگی می کردند و حالا نسل این موجودات در ایران کاملا منقرض شده.

چند تا حقیقت جالب در مورد شیرها رو در ادامه بخوانید:

– یال یک شیر تیره‌تر به معنی سن بیشتر شیر

– می‌گویند شیر سلطان جنگل است، اما آنها اصلا در جنگل زندگی نمی‌کنند! آنها در چمنزارها و دشت‌ها ساکن هستند.

– شیرها در تاریکی ۶ برابر بهتر از انسان‌ها می‌بینند.

حالا میریم سراغ کفتار. در حیات وحش چهار نوع گونه کفتار وجود دارد که از گوشتخواران خشکی و بومی مناطق آفریقا و آسیا به حساب میان. این حیوانات گوشتخوار هستند و از لاشه حیوانات به عنوان غذای خود استفاده می کنند. کفتار ها به صورت عادی در طول شب و ابتدای صبح فعالیت می کنند و در روز بیشتر استراحت می کنند.

کفتارها در حالت شکار معمولا گلو و پاها را گاز می گیرند. وزن کفتارها از نوع نر بین ۲۶ الی ۴۱ کیلوگرم و برای ماده ها بین ۲۶ تا ۳۴ کیلوگرم است.

در کشور خودمان کفتار ایرانی که از نوع کفتار راه راه است وجود دارد که شب گرد می باشد. کفتار ایرانی بیشتر در قسمت های جنوبی کشور و در محدوده اطراف خلیج فارس وجود دارد.

نکته ای جالب در مورد کفتارها ایجاد سر و صدای زیاد است. این موجودات برای برقراری ارتباط با هم از صدای خنده، ناله، جیغ کشیدن، خر خر کردن، استفاده می کنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *