تیتر خبرها

اسپانیا با پدیده ها به دنبال دومین جام!

اسپانیا با تیمی جوان و جویای نام راهی جام جهانی می‌شود تا بتواند پس از ۱۲ سال یک بار دیگر عنوان قهرمان را به خود اختصاص دهد.

چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ یکی از مدعیان جام بیست و دوم بدون شک اسپانیا خواهد بود. فاتح جام جهانی ۲۰۱۰ با حضور بازیکنان جوان و آینده‌دارش می‌خواهد در دوره‌ای که انتظارات زیادی را بابت قهرمان شدن همراه خود نمی‌بیند؛ کاپ قهرمانی را از آن خود کند.

نسل جدید لاروخا در جست‌وجوی دومین جام

طریقه‌ی صعود:

شاگردان لوئیز انریکه با ۱۹ امتیاز و چهار امتیاز برتری نسبت به سوئد صدرنشین گروهی شدند که تیم‌های یونان، گرجستان و کوزوو هم در آن حضور داشتند. صعودی مناسب برای لاروخا رقم خورد تا آنها یازدهمین حضور متوالی خود را تجربه کنند.

سابقه در جام جهانی:

اسپانیا پیش از قطر، ۱۵ حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. این تیم در سال ۱۹۸۲ میزبانی مسابقات را هم به عهده گرفت اما به جز ۲ دوره در سال‌های ۱۹۵۰ و ۲۰۱۰ شاهد صعود لاروخا به نیمه‌نهایی جام جهانی نبودیم. در سال ۱۹۵۰ آنها مقام چهارم را به دست آوردند و در سال ۲۰۱۰ قهرمانی عایدشان شد.

نسل جدید لاروخا در جست‌وجوی دومین جام

بهترین عملکرد:

در آفریقای جنوبی با تیمی طرف بودیم که روزهای درخشانی را پشت سر می‌گذاشت. اسپانیا ۲ سال بعد از فتح یورو ۲۰۰۸، در اولین جام جهانیِ برگزار شده در خاک آفریقا توانست به اولین و آخرین قهرمانی‌اش دست پیدا کند. مردان تحت هدایت ویسنته دل‌بوسکه در اولین بازی مقابل سوئیس باخت تلخ یک بر صفر را تجربه کردند اما در ادامه با ارائه‌ی فوتبالی مالکانه و در عین حال مقتصد به جام زرینه‌بال رسیدند.

پیروزی ۲ بر صفر مقابل هندوراس و ۲-۱ برابر شیلی، حکم به صعود اسپانیا به یک‌هشتم نهایی داد. آنها در این مرحله با نتیجه‌ی یک بر صفر از سد پرتغالِ کارلوس کی‌روش گذشتند. پیروزی برابر پاراگوئه در یک‌چهارم نهایی با همان نتیجه‌ی یک بر صفر به دست آمد. قرمزپوشان با گل کارلوس پویول، آلمان را در نیمه‌نهایی مغلوب کردند و راهی بازی نهایی شدند. دیدار با هلندِ آماده‌ی برت فان‌مارویک در ۹۰ دقیقه گلی نداشت اما در اوقات اضافه آندرس اینیستا توانست تیمش را به گل قهرمانی برساند.

نسل جدید لاروخا در جست‌وجوی دومین جام

سرمربی:

لوئیز انریکه‌ی ۵۲ ساله، ستاره‌ی اسبق رئال مادرید و بارسلونا و یکی از بازیکنان تاثیرگذار اسپانیا در سه جام جهانی سکاندار تیمی جوان است. او بعد از حضور در تیم دوم بارسلونا، آاِس‌رم، سلتاویگو و بارسلونا سرمربی اسپانیا شد و پس از وقفه‌ای کوتاه به خاطر فوت دختر ۹ ساله‌اش، ژانا، دوباره سرمربیگری لاروخا را به عهده گرفت. آنها در یورو ۲۰۲۰ تا نیمه‌نهایی پیشروی کردند و حالا می‌خواهند در جام جهانی نمایشی قابل قبول داشته باشند.

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

آلمان: ۲۵ بازی: ۸ برد، هشت مساوی و ۹ باخت

ژاپن: یک بازی: یک برد

کاستاریکا: سه بازی: ۲ برد، یک مساوی

نسل جدید لاروخا در جست‌وجوی دومین جام

ستاره:

همانطور که گفتیم اسپانیای جوانی را شاهد خواهیم بود. تیمی پر از بازیکنان جوای نام که قرار است ستاره‌های آتی دنیای فوتبال باشند. پدری، مهمترینِ آنهاست. ستاره‌ی ۱۹ ساله‌ی تیم بارسلونا در تیم کنونی انریکه نقشی غیر قابل جانشین دارد. او هنوز گل ملی در کارنامه‌اش ندارد اما می‌تواند در قطر یک ستاره‌ی فوق‌العاده باشد.

برنامه‌ی بازی‌ها:

چهارشنبه ۲ آذر: اسپانیا- کاستاریکا ساعت ۱۹:۳۰

یکشنبه ۶ آذر: اسپانیا- آلمان ساعت ۲۲:۳۰

پنجشنبه ۱۰ آذر: ژاپن- اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *