افت ارزش معاملات؛ سبز کمرنگ شاخص بورس

1660052818 917 g

پس از برگزاری مجمع عمومی، امروز فولاد با تقاضای حقیقی بالایی مواجه بود و بیشترین ورود پول حقیقی را در معاملات سه‌شنبه داشت.

در معاملات روز سه‌شنبه هجدهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۳ هزار و ۱۹ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۹۴۲ واحد رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادنیوز، شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۸۰۱ واحدی در سطح ۳۹۰ هزار و ۹۴۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰۰ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۱۵۰ واحد قرار گرفت.  

امروز نماد «فولاد» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت و به تنهایی شاخص را ۳ هزار واحد بالا کشید. پس از برگزاری مجمع عمومی، امروز فولاد با تقاضای حقیقی بالایی مواجه بود و بیشترین ورود پول حقیقی را در معاملات سه‌شنبه داشت. پس از فولاد، نمادهای «خساپا» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «تاپیکو»، «شبندر»، «کگل» و «شپنا» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «دی» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «شاوان» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، فزر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

افت ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۳ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بود که ۶۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان رسید.

صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۲۰ میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۷۷ درصد افت کرد و در رقم ۴۳ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد دی (بانک دی) با صف‌ خرید ۱۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از دی، نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و کالا (شرکت بورس کالای ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد کمنگنز (شرکت معادن منگنز  ایران) تعلق داشت که ارزش آن ۱۴ میلیارد تومان بود. پس از کمنگنز، نمادهای بالبر، فمراد، خرینگ و زنگان بیشترین صف فروش داشتند.

Q

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *