امن‌ترین بازار در برزخ برجامی کدام است؟

8mnzwbkt8g4o

در هفته پایانی مرداد ماه تعداد فروشندگانی که بیش از قیمت میانگین منطقه ملک خود را برای فروش گذاشته‌اند کاهش یافته است.

بازار مسکن در روزهای پایانی مرداد ماه در آماده باش یک تصمیم است. برخی از خریداران  مسکن در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند و فروشندگان پول لازم هم برای ترغیب خریداران تخفیف های خوبی به خریدارانی که می‌توانند هزینه خرید ملک را به طور کامل و آنی پرداخت کنند می‌دهند .

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ اما در این بازار هنوز فروشندگانی هستند که نرخ های پیشنهادی شان گاهی دو برابر نرخ میانگین منطقه است. در میان این فایل‌ها آپارتمان هایی که از زمین قدرالسهم دارند هم به چشم می‌خورد .

به طور مثال آپارتمانی ۱۵۷ متری  در شهرک غرب خیابان زرافشان، ۲۰۰ متر از زمین این بنای دو طبقه قدر السهم می‌برد و متری ۲۵۴ میلیون برای فروش پیشنهاد شده است در حالی که آپارتمان‌های این منطقه  به طور معمول متری ۹۰ میلیون قیمت گذاری می‌شود.

در ولنجک هم آپارتمانی ۳۴۶ متری که عمر بنای آن ۳۰ سال است متری ۲۲۵ میلیون برای فروش گذاشته شده و  این آپارتمان هم ۲۶۰ متر قدرالسهم از زمین دارد . قیمت میانگین آپارتمان با این مشخصات در این محله ۱۳۲ میلیون تومان است هرچند که آپارتمان های این منطقه در محدوده قیمتی  متری ۱۱۵ میلیون تا ۱۵۸ میلیون هستند .

با وجود تردید خریداران برای خرید قطعی در این روزهای برزخی که مشخص نیست  مذاکرات برجام به نتیجه رسیده یا خیر برخی اقتصاد دان ها معتقدند که بازار مسکن امن ترین بازار برای سرمایه گذاری است .

داوود سوری اقتصادان به اکو ایران گفته است که بازار مسکن به دلیل امنیت زیادی که دارد و این که از دخالت دولت مصون است جذاب ترین بازار برای سرمایه گذاری است .

او تأثیر مذاکرات برجام بر بازار مسکن را طولانی مدت می داند و معتقد است اگر این مذاکرات به نتیجه برسد و اثرات آن رنگ واقعیت به خود بگیرد  چند سال زمان لازم است و مسکن می تواند مقصد سرمایه‌های مردم باشد .

 

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *